Gå til innhold

Reinstallere Lion, imac

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo det er R-tasten, altså bokstaven R.

Når du holder inne cmd+R under oppstarten av maskinen skal det komme opp diverse valg. Nå er det lenge siden jeg har gjort det, men du må holde inne tastene helt til valget dukker opp.

Får du ikke opp valgene er kanskje HDD gåen?

Gjest MacceMagda

Jo det er R-tasten, altså bokstaven R.

Når du holder inne cmd+R under oppstarten av maskinen skal det komme opp diverse valg. Nå er det lenge siden jeg har gjort det, men du må holde inne tastene helt til valget dukker opp.

Får du ikke opp valgene er kanskje HDD gåen?

takk! er relativt ny mac så burde funke men får prøve igjen her :/

Gjest MacceMagda

En harddisk kan være gåen om den er aldri så ny. Jeg fikk meg en hard lekse for mange år siden da min eksterne backup-disk gikk kruken etter 5-6 mnd.

Det funket faktisk. Problemet var at keyboardet (trådløst) ikke slår seg på før en stund etter at Maccen rebooter, slik at det blir for sent å holde ned knappene. Løste dette ved å manuelt slå på maskinen, da gikk det greit. :)

Det funket faktisk. Problemet var at keyboardet (trådløst) ikke slår seg på før en stund etter at Maccen rebooter, slik at det blir for sent å holde ned knappene. Løste dette ved å manuelt slå på maskinen, da gikk det greit. :)

Mitt tastatur er også trådløst, men det fungerer da med cmd-+R likevel. :D Det gjelder bare å holde dem inne lenge nok.

Fint du fikk det til. :)

Annonse

Gjest MacceMagda

Mitt tastatur er også trådløst, men det fungerer da med cmd-+R likevel. :D Det gjelder bare å holde dem inne lenge nok.

Fint du fikk det til. :)

Det fungerer som bare det med trådløst men problemet ble at ved å trykke omstart fremfor å gjøre det manuelt så slår ikke keyboardet seg på før menyen på maskinen er oppe, altså for sent :) Så mange som strevde med det samme, tror jeg prøvde 7 ganger på den måten :P Hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...