Gå til innhold

Er vi bare venner?

Gjest skulle ønske det var mer

Anbefalte innlegg

Jeg studerer og via skolen har jeg møtt en gutt, som jeg har forelesket meg i. Han er klar over at jeg er interessert, men sa for et par måneder siden at vi bør holde oss til å være venner. Ok normalt sett ville jeg slått meg til ro med det.

Men jeg klarer ikke det slik ting har blitt nå. Vi har flere ganger klint når vi har vært ute sammen. For 3 uker siden endte han opp med å sove hos meg etter en kveld på byen. Vi hadde ikke sex, men det var det meg som stoppet. Likevel snakket vi mye sammen dagen etter (han ble her til langt på ettermiddagen) og han sa det var bra vi ikke hadde falt i fellen og hatt sex, for selv om han hadde lyst så likte han meg fortsatt bare som en venn.

I de siste ukene, har "vennskapet" blitt enda sterkere. I tillegg til å se hverandre på skolen i mange timer hver dag, ringes vi stort sett hver kveld også. Samtalene er da gjerne på 1-2,5 timer lange, og det er som regel han som ikke vil legge på (finner på nye emner å snakke om hele tiden til tross for at jeg noen ganger prøver å avslutte). Han åpner seg veldig til meg, og forteller meg ting om segselv som ingen andre av våre venner vet. Altså han er veldig fortrolig mot meg. I tillegg snakker vi mye om sex. Hva vi liker osv, og hvordan det vil være om vi har sex. Han virker generelt veldig opptatt av meg, sier at han synes jeg er pen, har deilig pupper osv. I tillegg er han opptatt av å lære meg å kjenne, om fortiden min, familien min osv.

Er dette sånn man gjør med venner? Jeg har nemlig ikke et slikt forhold med noen av mine andre venner. Han har kun et forhold bak seg, der hun gjorde det slutt, og hvor han var helt knekt. Han har fortalt mye om dette, hvor ille han hadde det, at han måtte ha noen timer hos psykolog for å komme seg gjennom det.

Våre felles venner tror selvfølgelig det er noe mellom oss, siden vi alltid tilbringer mesteparten av tiden med hverandre når vi er i sosiale lag som ute og spiser med venner, eller på fest/byen. Vi har også funnet på ting sammen bare meg og han (kino, middager ute osv), men det har aldri skjedd noe da.

Vi er begge ferdig med studiene om 5 uker, og mest sannsynlig flytter vi til hver vår del av landet. Hadde det vært opp til meg så hadde jeg vært villig til å prøve et avstandsforhold en periode, men tørr naturligvis ikke nevne det til han siden vi "bare er venner". Kan det være "commitment issues" ute og går her? Eller er det sannsynlig at noen bare har slike vennskap?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380011-er-vi-bare-venner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg antar det er litt "commitment issues", og at han egentlig er interessert i deg. Men du gjør antakelig klokt i å la temaet ligge, all den tid han vet hvordan du føler. Tror du skremmer ham avgårde om du foreslår forhold etter alt han har sagt - forsøk heller å være tålmodig og håpe han kommer til denne slutningen selv, selv om det kanskje blir etter at dere har flyttet hver til deres,

tror

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380011-er-vi-bare-venner/#findComment-3346394
Del på andre sider

Så lenge dere ikke er blitt enige om å være kjærester, så er dere vel bare venner? Du ønsker noe mer, mulig han også gjør det. Men det gjør dere ikke til kjærester.

Jeg skjønner selvfølgelig at vi ikke er kjærester :-) Men des mer tid vi tilbringer sammen des mer ønsker jeg jo at det skal bli oss til slutt. Og jeg har en følelse av at han har følelser for meg også pga ting jeg nevnte i hovedinnlegget, og da tenker jeg at det er verdt å ta sjansen og vente til han kanskje forstår at vi er en bra match han også. Men så kan det jo ogås være at ting jeg nevnte i hovedinnlegget overhodet ikke betyr at det er mer enn vennefølelser fra hans side og da risikerer jeg å bli såret om vi skal fortsette å holde på slik vi gjør nå.

Jeg vil ikke spørre han enda, for jeg vil ikke presse han til noe, eller skremme han for den saks skyld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380011-er-vi-bare-venner/#findComment-3346441
Del på andre sider

Han har verdens mest behagelige situasjon: En god venn som lytter til ham, stiller opp og bekrefter ham, pluss sex og nærhet.

Han liker deg sannsynligvis godt, men han vil altså ikke ha et forpliktende kjæresteforhold med deg.

Vi har ikke hatt sex. Han har sovet her en gang men bortsett fra at vi lå og koste hele natten var det ikke sex e.l. Dagen etter sa han at han synes det var veldig koselig å ligge ved siden av meg, og at han hadde lyst til å ha sex, men at han tror det var best at vi ikke hadde det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380011-er-vi-bare-venner/#findComment-3346442
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar det er litt "commitment issues", og at han egentlig er interessert i deg. Men du gjør antakelig klokt i å la temaet ligge, all den tid han vet hvordan du føler. Tror du skremmer ham avgårde om du foreslår forhold etter alt han har sagt - forsøk heller å være tålmodig og håpe han kommer til denne slutningen selv, selv om det kanskje blir etter at dere har flyttet hver til deres,

tror

Takk for svar :-) Jeg har tenkt til å nevne noe før vi flytter med mindre han gjør det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380011-er-vi-bare-venner/#findComment-3346443
Del på andre sider

tror

Rettelse: jeg har IKKE tenkt til å nevne noe..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380011-er-vi-bare-venner/#findComment-3346454
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Vi har ikke hatt sex. Han har sovet her en gang men bortsett fra at vi lå og koste hele natten var det ikke sex e.l. Dagen etter sa han at han synes det var veldig koselig å ligge ved siden av meg, og at han hadde lyst til å ha sex, men at han tror det var best at vi ikke hadde det.

Beklager, da leste jeg litt for fort. Men resten gjelder fortsatt. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380011-er-vi-bare-venner/#findComment-3346512
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...