Gå til innhold

Er vi bare venner?

Gjest skulle ønske det var mer

Anbefalte innlegg

Jeg studerer og via skolen har jeg møtt en gutt, som jeg har forelesket meg i. Han er klar over at jeg er interessert, men sa for et par måneder siden at vi bør holde oss til å være venner. Ok normalt sett ville jeg slått meg til ro med det.

Men jeg klarer ikke det slik ting har blitt nå. Vi har flere ganger klint når vi har vært ute sammen. For 3 uker siden endte han opp med å sove hos meg etter en kveld på byen. Vi hadde ikke sex, men det var det meg som stoppet. Likevel snakket vi mye sammen dagen etter (han ble her til langt på ettermiddagen) og han sa det var bra vi ikke hadde falt i fellen og hatt sex, for selv om han hadde lyst så likte han meg fortsatt bare som en venn.

I de siste ukene, har "vennskapet" blitt enda sterkere. I tillegg til å se hverandre på skolen i mange timer hver dag, ringes vi stort sett hver kveld også. Samtalene er da gjerne på 1-2,5 timer lange, og det er som regel han som ikke vil legge på (finner på nye emner å snakke om hele tiden til tross for at jeg noen ganger prøver å avslutte). Han åpner seg veldig til meg, og forteller meg ting om segselv som ingen andre av våre venner vet. Altså han er veldig fortrolig mot meg. I tillegg snakker vi mye om sex. Hva vi liker osv, og hvordan det vil være om vi har sex. Han virker generelt veldig opptatt av meg, sier at han synes jeg er pen, har deilig pupper osv. I tillegg er han opptatt av å lære meg å kjenne, om fortiden min, familien min osv.

Er dette sånn man gjør med venner? Jeg har nemlig ikke et slikt forhold med noen av mine andre venner. Han har kun et forhold bak seg, der hun gjorde det slutt, og hvor han var helt knekt. Han har fortalt mye om dette, hvor ille han hadde det, at han måtte ha noen timer hos psykolog for å komme seg gjennom det.