Gå til innhold

Bryllupsgave ved enkelt bryllup

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg har gitt samme gave, uavhengig av størrelsen på bryllupet.

Det som skiller størrelsen er om jeg er bedt eller ikke, evnt nære venner eller perifere venner, men ikke selve størrelsen på bryllupet.

Hva som er vanlig vet jeg ikke, men det burde jeg sikkert ha visst, for det har vært bryllupsboom de siste årene og vi har gitt en del gaver.

Gjest Elextra

Bryllup er bryllup mener nå jeg. Uansett om man velger å gifte seg i en ambassade i utlandet eller i Nidarosdomen.

''Bryllup er bryllup mener nå jeg. Uansett om man velger å gifte seg i en ambassade i utlandet eller i Nidarosdomen.''

En kaller det ikke bryllup om det er vielse uten fest etterpå, uansett hvor vielsen har skjedd.

Men enig i at en gir omtrent samme type gave enten det er bryllupsfest eller ikke om venner eller familie gifter seg.

Annonse

''Bryllup er bryllup mener nå jeg. Uansett om man velger å gifte seg i en ambassade i utlandet eller i Nidarosdomen.''

En kaller det ikke bryllup om det er vielse uten fest etterpå, uansett hvor vielsen har skjedd.

Men enig i at en gir omtrent samme type gave enten det er bryllupsfest eller ikke om venner eller familie gifter seg.

''En kaller det ikke bryllup om det er vielse uten fest etterpå, uansett hvor vielsen har skjedd.''

Hm - det har jeg aldri tenkt på. Så bryllupet er selve festen etterpå, ikke vielsen? Vielsen er en ting, bryllupet noe annet?

Gjest Elextra

''En kaller det ikke bryllup om det er vielse uten fest etterpå, uansett hvor vielsen har skjedd.''

Hm - det har jeg aldri tenkt på. Så bryllupet er selve festen etterpå, ikke vielsen? Vielsen er en ting, bryllupet noe annet?

Bryllupet er vel helheten - vielsen + feiringen.

Slik er det forresten også definert her: http://no.wikipedia.org/wiki/Bryllup

Hvis du stikker ut i løpet av arbeidsdagen for å overvære en vielse på Tinghuset (det har jeg faktisk gjort et par ganger) ville du vel du vel ikke si at du skal i bryllup?

Bryllupet er vel helheten - vielsen + feiringen.

Slik er det forresten også definert her: http://no.wikipedia.org/wiki/Bryllup

Hvis du stikker ut i løpet av arbeidsdagen for å overvære en vielse på Tinghuset (det har jeg faktisk gjort et par ganger) ville du vel du vel ikke si at du skal i bryllup?

Takk for innspill. Jeg er ikke invitert til noe, men er nær venninne. Skal sjekke ut med det vordende paret hva de ønsker seg, så finner jeg ut :-)

Vi valgte en usedvanlig uformell stil da vi giftet oss og innbød ikke til noe selskap i den sammenheng. Av nærmeste familie (og noen få andre) fikk vi "store gaver", men forøvrig ikke.

Bortsett fra til de aller nærmeste (dvs. familie og nære venner), ville jeg kun ha gitt en liten oppmerksomhet i en slik situasjon du beskriver.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...