Gå til innhold

Parfyme er skadelig

Anbefalte innlegg

Gjest Skremmende_er _det

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/08/14/346013.html

Jeg synes det er skremmende at denne industrien har innbilt oss at vi ikke kan leve uten.

Og de fleste ser ut til å nesten besvime av tanken på å slutte med parfymerte produkter.

sannheten er at de fleste parfymerte produkter består av kjemikalier som er direkte skadelig for oss. Det trekker inne i huden og kommer inn i blodbanene våre.

de senere år har det blitt litt mer fokus på dette med parfyme og små barn. Og det er veldig bra, men fremdeles så er det mange som bruker parfymerte vaskemidler og skyllemiddel til barna.

Dette er ikke bra hverken for små eller store.

Bruken ellers i samfunnet har bare økt. Det siste er parfyme som blir sprutet ut i rommet med minutters mellomrom, spesielt på offentlige toaletter.

Jeg kjenner små barn som nekter å gå på do, fordi de får vondt i hodet og blir kvalme av det. Og jeg kjenner enda flere voksne som gjør det.

Noen jeg kjenner kjøpe seg en madrass som skulle avgi behagelig roseduft mens du sover.

Og vedkommende skjønte ikke hvorfor han våknet kvalm og uvell og hadde konstant hodepine etterpå.

Men det er vel bare hakket verre enn å legge seg i sengetøy som er dynket med skyllemiddel.

Unge jenter bruker i større og større grad hårprodukter som inneholder mange giftige stoffer for mennesket.

Det blir hvert år produsert nye kjemikalier som blir pøst inn i kosmetikkbransjen. Ingen vet følgene av disse på sikt.

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før folk begynner å våkne opp.

Allergi hos befolkningen har økt i takt med bruken

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380039-parfyme-er-skadelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang i blant tok jeg en parfymepause. F.eks. gjorde jeg det da jeg skulle ha barna. Ville at babyen skulle kjenne _min_ lukt.

Under en slik pause (ikke i forbindelse med fødsel denne gangen ;-) under møtte jeg han som nå er min kjære. Han sa at jeg duftet himmelsk. Det forteller han meg fortsatt nesten hver dag, og jeg har ikke brukt parfyme en eneste gang etter at jeg møtte ham. (Det er 6 år siden)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380039-parfyme-er-skadelig/#findComment-3346744
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...