Gå til innhold

Midlertidig flytting

Gjest Psykisk sliten av å bo her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trives ikke her jeg bor,leier en leilighet,men har bare 1 soverom,sammen med barnet mitt som er tenåring. H*n har soverommet,og jeg ligger i stua.

Finnes ikke vinduer til å åpne,bare ei lufteluke i veggen. Prøver å lufte så godt jeg kan,ved å ha utgangsdøren oppe (utgangsdøren er et stykke fra stua) luftrenser som står på nå og da.

Badet er det kun en vifte,som vi bruker når vi har dusjet,tørker klær,klærne lukter alltid surt,for det blir ikke luft nok. Har dem ikke ute nå pga pollenallergi,ellers kunne det vært et fint alternativ å tørke tøyet på.

Jeg kunne tenke meg å sette,møblene mine på lager. Bo litt hos familie,i påvente av en bedre leilighet. Kan jeg opprette en postboks,slik at jeg ikke mister stønadene mine?

Får barnetrygd (dobbel) og bostøtte,men den faller vel bort ved evnt flytting.

Mvh

Skrevet

Hvis det ikke finnes vinduer i leiligheten til å åpne, så høres det ut som boligen er i strid med brannforskriftene. Da har de ikke lov til å leie ut.

Er det mulig for deg å lete etter noe annet mens du bor der? Kanskje søke kommunal bolig dersom dette er mulig?

Skrevet

Hvis det ikke finnes vinduer i leiligheten til å åpne, så høres det ut som boligen er i strid med brannforskriftene. Da har de ikke lov til å leie ut.

Er det mulig for deg å lete etter noe annet mens du bor der? Kanskje søke kommunal bolig dersom dette er mulig?

Å søke kommunal bolig,er det lang ventetid på,jeg har råd til en annen leilighet,men finner ingen. Markedet er mettet her jeg bor,og dyrt.

Det finnes vinduer å åpne ellers i leiligheten,men ikke i stua her jeg "bor" for tiden. Jeg sover ikke godt,har mye vondt i hodet og vil nesten ikke være hjemme :( men kan jeg ha postboks midlertidig å bo hos noen andre?

Skrevet

Å søke kommunal bolig,er det lang ventetid på,jeg har råd til en annen leilighet,men finner ingen. Markedet er mettet her jeg bor,og dyrt.

Det finnes vinduer å åpne ellers i leiligheten,men ikke i stua her jeg "bor" for tiden. Jeg sover ikke godt,har mye vondt i hodet og vil nesten ikke være hjemme :( men kan jeg ha postboks midlertidig å bo hos noen andre?

Du kan ikke ha en postboksadresse som din adresse i folkeregisteret, du må ha en boligadresse. Men du kan selvsagt opprette en postboks og få posten din videresendt dit. Du kan kanskje vente med å melde endring til folkeregisteret til du har fått en annen leilighet, og bare ha den der du bor nå? (selv om man egentlig skal ha adressen der man bor).

Er du sikker på at du mister de nevnte stønadene ved å bo hos familie?

Skrevet

Du kan ikke ha en postboksadresse som din adresse i folkeregisteret, du må ha en boligadresse. Men du kan selvsagt opprette en postboks og få posten din videresendt dit. Du kan kanskje vente med å melde endring til folkeregisteret til du har fått en annen leilighet, og bare ha den der du bor nå? (selv om man egentlig skal ha adressen der man bor).

Nei jeg er ikke sikker på noenting,uff. Jeg får bare fortsette å sjekke. Takk for svar.

Skrevet

''Er du sikker på at du mister de nevnte stønadene ved å bo hos familie?''

Ikke ekstra barnetrygd, men man har naturlig nok ikke krav på bostøtte om man ikke har boutgifter... Bostøtten blir fastsatt etter inntekt og reelle utgifter til husleie / -lån, og man plikter å melde fra om endringer innen vedtaksperioden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...