Gå til innhold

Hvor mye bruker en person i Hellas?

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia

100% enig med deg :-) Men 2 stk 18åringer har som regel ikke den økonomiske friheten du og jeg har som voksne, da blir det å tenke litt kreativt :-)

Klart det, men der gjelder mitt første svar for min del. Det gikk som regelt det dobbelte av det vi trodde også den gang ;-) Jeg har nok aldri vært typen som spiser loff og skinke fra bakeren hevr eneste dag, heller ikke den gang. Spesielt er det å dele en karaffel vin koselig på første kjæresteferie da...

Fortsetter under...

Gjest Kayia

100% enig med deg :-) Men 2 stk 18åringer har som regel ikke den økonomiske friheten du og jeg har som voksne, da blir det å tenke litt kreativt :-)

Og en ting til, vi har reist masse til Langt-vekk-istan med Lonely Planet/ Rough Guide i vesken, og har tilgode å finne hotell eller spisested som har så lave priser som det som oppgies i siste utgave. Prisene er minst 20% over det som oppgies, gjerne mer.

Og en ting til, vi har reist masse til Langt-vekk-istan med Lonely Planet/ Rough Guide i vesken, og har tilgode å finne hotell eller spisested som har så lave priser som det som oppgies i siste utgave. Prisene er minst 20% over det som oppgies, gjerne mer.

Men kan det ha noe med sesong å gjøre? I selve sommersesongen er jo det meste dyrt på typiske turiststeder synes jeg.

Gjest Kayia

Nei det kan ikke være det for det oppgies ofte priser både i og utenfor sesong, og likevel er det alltid bom. Jeg har reiset en del gjennom jobb også, og jeg har ikke vært i nærheten av de laveste prisene da heller.

Nei det kan ikke være det for det oppgies ofte priser både i og utenfor sesong, og likevel er det alltid bom. Jeg har reiset en del gjennom jobb også, og jeg har ikke vært i nærheten av de laveste prisene da heller.

Etter iherdig pruting? ;-)

Gjest Kayia

Men kan det ha noe med sesong å gjøre? I selve sommersesongen er jo det meste dyrt på typiske turiststeder synes jeg.

Nå begynner jeg å snakke med meg selv gitt, prøver å poste pånytt :) Men som jeg sa til meg selv så det ikke handle om sesong heller siden det ofte priser både i og utenfor sesong. Jeg har reist en del gjennom jobb også, og har heller ikke da vært i nærheten av de laveste prisene.

Annonse

Gjest Lommepenger

100 euro pr pers i gjennomsnitt pr dag er greit. Forhåpentligvis har de da med seg noe hjem igjen, men de kan også ha behov for det meste av dette, selv om de er forsiktige og lever enkelt.

De overlever på halvparten også, men da er det ikke rom for en uplanlagt museumsbilett, en konsert og slike ting som kan gjøre reisen ekstra minneverdig.

Men det er hyggelig å kunne sitte ned på en hyggelig ( men rimelig) taverna til middag, og spise en rett og dessert og ta et glass vin eller en øl. Å kunne kjøpe en suvenir, kunne ta båt til en øy, kjøpe en god solkrem, spise på flyplassen hvis flyet er forsinket..

Men da skal de ha jobbet for disse lommepengene også.

Det tror jeg blir litt mye pr ungdom i lommepenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...