Gjest Tuuuusen takk for svar :-) Skrevet 4. juni 2012 Skrevet 4. juni 2012 Skal male noen gamle dører og muligens vegg.. Men lurer på om jeg skal bruke oljebasert eller vannbasert maling? Hva er forkjellen mellom de ulike malingene? Er vannbasert maling mindre giftig, gir mindre lukt og greiere til å male ting innomhus? 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 4. juni 2012 Skrevet 4. juni 2012 Vannbasert er lettest å male med, det blir minst griseri og det tørker raskere. Hvis det er panel som skal males, ville jeg brukt oljemaling, men hvis det er gipsvegger ville jeg brukt vannbasert. På dører og karmer, blir det penest med oljemaling. Det er også lettest å vaske. 0 Siter
Zlip Skrevet 4. juni 2012 Skrevet 4. juni 2012 Vannbasert er lettest å male med, det blir minst griseri og det tørker raskere. Hvis det er panel som skal males, ville jeg brukt oljemaling, men hvis det er gipsvegger ville jeg brukt vannbasert. På dører og karmer, blir det penest med oljemaling. Det er også lettest å vaske. Sant på karmer og dører må man bruke oljemaling fordi oljemaling tåler mye mye mer enn vannbasert. 0 Siter
ekte nick Skrevet 5. juni 2012 Skrevet 5. juni 2012 Ja til alt det siste du sier. Det finnes mange gode vannbaserte malinger nå som du også kan bruke på dører, og som tåler mye. Jeg ville gått for vannbasert, men spør i butikken (sørg for å spørre en som har god greie på det). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.