Gå til innhold

Vil forby plagg foran ansiktet

Anbefalte innlegg

megler Smekk

''Lærerne må få møte elevene ansikt til ansikt. Fylkesrådmann Atle Haga vil nekte niqab samt luer, skjerf og caps som trekkes ned over øynene. Forbudet vil ikke ramme bruk av hijab og andre plagg som bare dekker håret. Kravet er at ansiktet skal være synlig.

Inger Christin Torp (Ap), leder i opplæringskomiteen i fylkeskommunen, sier at det allerede har vært reaksjoner på bruk av det ansiktsdekkende plagget niqab ved noen av skolene i Nedre Glomma-regionen og i Moss.

Fylkesrådmann Haga får støtte for forslaget om et forbud mot ansiktsdekkende plagg frapersonal og HMS-ansvarlig Espen Gresvig Schei ved Glemmen videregående skole i Fredrikstad.

Fylkesrådmann Atle Haga understreker at det ikke er snakk om et forbud som rammer bestemte religiøse grupper.

– Forbudet kan like gjerne gjelde skjerf, luer og caps som elevene trekker ned over øynene, som niqab. Vi er opptatt av at lærerne skal kunne se elevens ansiktsuttrykk og reaksjoner. Og elevene må kunne identifiseres, sier han.''

http://www.moss-avis.no/nyheter/vil-forby-plagg-foran-ansiktet-1.7385633

Dette er et fornuftig og godt forslag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380132-vil-forby-plagg-foran-ansiktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

24

• MrNobody

5

• Nord og ned

4

• megler Smekk

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

''Dette er et fornuftig og godt forslag.''

Nei, nei, nei, Det er rasistisk/diskriminerende og ikke la folks sitte med motorsykkelhjelmer, finlandshetter, niqab eller ku-klux-klan antrekk hvor de vil, også i klasserommet.

Dine tanker og ideer er skremmende lik den de forfekter i Nord-Korea. Hvem er de neste som skal forbys å bære sine egne plagg?

Og for ordens skyld er tråden herved også jødet, hitlet, homet, ABBet, samt handicappet.

Gjest Psyk av alt

''Dette er et fornuftig og godt forslag.''

Nei, nei, nei, Det er rasistisk/diskriminerende og ikke la folks sitte med motorsykkelhjelmer, finlandshetter, niqab eller ku-klux-klan antrekk hvor de vil, også i klasserommet.

Dine tanker og ideer er skremmende lik den de forfekter i Nord-Korea. Hvem er de neste som skal forbys å bære sine egne plagg?

Og for ordens skyld er tråden herved også jødet, hitlet, homet, ABBet, samt handicappet.

Hehe! Nå ler jeg godt :-)

Annonse

Dette var vel ment å ramme deg. Ikke minoriteter ;-)

Nuvel, det er dem selv de driter ut. De er bare i litt ubalanse ettersom så mange av vennene deres har vært i retten i dag, og det har fremgått at det er praktisk talt null forskjell mellom de som hater jøder og de som hater muslimer. Det er samme tullinger.

Med vennlig hilsen

Gjest Psyk av alt

Nuvel, det er dem selv de driter ut. De er bare i litt ubalanse ettersom så mange av vennene deres har vært i retten i dag, og det har fremgått at det er praktisk talt null forskjell mellom de som hater jøder og de som hater muslimer. Det er samme tullinger.

Med vennlig hilsen

Har du ikke bittelitt humor da?

Annonse

Gjest speer

Med vennlig hilsen

Og konspirasjonsteoriene når stadig nye høyder. Og du står like ensom og forlatt i denne debatten, som alltid.

Har du ikke bittelitt humor da?

Jeg har masse humor, men det er ikke humor å sparke nedover.

Det er ikke humor hvis man kontinuerlig mobber alenemødre, muslimske kvinner, homofile, osv osv osv.

Jeg har, for øvrig, startet en ny tråd om et alvorlig samfunnsproblem! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Psyk av alt

Jeg har masse humor, men det er ikke humor å sparke nedover.

Det er ikke humor hvis man kontinuerlig mobber alenemødre, muslimske kvinner, homofile, osv osv osv.

Jeg har, for øvrig, startet en ny tråd om et alvorlig samfunnsproblem! ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg oppfattet det ikke som spark nedover.

Men nok om det.

Jeg oppfattet det ikke som spark nedover.

Men nok om det.

Nei, men det er jo ofte slik når man sparker nedover - man synes ofte det er OK. For eksempel, de færreste av de som mobber på skolen sier: "jeg mobber ham/henne". De finner alltid en bortforklaring for å berettige det de gjør.

Hvis man derimot er den som mottar sparket så er det ikke så OK.

Med vennlig hilsen

Gjest Psyk av alt

Nei, men det er jo ofte slik når man sparker nedover - man synes ofte det er OK. For eksempel, de færreste av de som mobber på skolen sier: "jeg mobber ham/henne". De finner alltid en bortforklaring for å berettige det de gjør.

Hvis man derimot er den som mottar sparket så er det ikke så OK.

Med vennlig hilsen

Jeg oppfattet ikke dette som mobbing av deg. Trist at du opplevde det slik.

Gjest Nickløsheletida

Med vennlig hilsen

''De er bare i litt ubalanse ettersom så mange av vennene deres har vært i retten i dag, og det har fremgått at det er praktisk talt null forskjell mellom de som hater jøder og de som hater muslimer''

Jeg hater ikke jøder og muslimer. Jeg kjenner ingen jøder, men jeg kjenner mange hyggelige muslimer. Likevel skjønner jeg godt at en lærer vil se ansiktene til elevene sine. Jeg som ikke en gang har vært i retten. Hvordan kan det være mulig tro?

Det er vel egentlig ikke mulig det Sør?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...