Gå til innhold

Smak og lukt på bedervet kylling

Anbefalte innlegg

Gjest Poncho

Hvordan smaker og lukter egentlig bedervet kylling? Synes det ofte blir en litt vond (nærmest prompelukt) når en åpner kyllingen/fileten fra vakumpakken, så synes det er vanskelig å vite hvordan det skal lukte.

Når det gjelder smak, så fikk jeg en gang en kylling burrito på en utenlandsk resturant som smakte nokså syrlig. Jeg tenkte det kunne ha noe med krydderet å gjøre, feks at kjøttet inneholdt sitron eller sitronpepper e.l, Fikk likevel en ekkel følelse av at det kunne være bedervet og mistet derfor matlysten.

Måtte forøvrig løpe en del på toalettet neste morgen, men dette er ikke uvanlig når jeg er på utenlandsferie, så dette behøvde ikke nødvendigvis å ha sammenheng.

Noen som vet hvordan bedervet kylling smaker? Og om den da blir syrlig på smaken?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380137-smak-og-lukt-p%C3%A5-bedervet-kylling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Jeg synes bedervet mat får en litt søtlig lukt. Jeg leste forøvrig en gang at mat som man synes var grei å spise, oftest var helt ok. Mat som er bedervet eller farlig å spise smaker ofte så ille at man ikke spiser den. Mat fra fryseren blir ikke bedervet, men taper heller smak og blir tørt.

Gjest Kayia

Snedig, jeg kastet prompekylling i går :) Boksen kyllingen ligger i er tilsatt en gass som lukter promp, men etter at den er åpnet skal promelukten forsvinne. Vår luktet promp også etter at den var stekt så det ble vegetarpenne på husstanden i går gitt ;-)

Jeg var uheldig og kjøpte fordervet kylling for ei tid tilbake.

Det lukta noe så inni granskauen forfryktelig, at jeg ikke var inne på tanken å tilberede det en gang. Nei - det bars rett til butikken med pakken. Fikk ny med en gang, men av en eller annen årsak hadde jeg ikke lyst på mer kylling den dagen.

Noe midt i mellom fryktelig promp og råtne egg, syntes jeg det lukta.

Gjest Poncho

Snedig, jeg kastet prompekylling i går :) Boksen kyllingen ligger i er tilsatt en gass som lukter promp, men etter at den er åpnet skal promelukten forsvinne. Vår luktet promp også etter at den var stekt så det ble vegetarpenne på husstanden i går gitt ;-)

Hehehe, prompekylling rett og slett! ;-)

Du har rett i at prompelukten som regel forsvinner etter noen minutt og det var derfor et godt tips om at denne lukten skal forsvinne etter kort tid om kyllingen ikke er bedervet!

Gjest Kayia

Hehehe, prompekylling rett og slett! ;-)

Du har rett i at prompelukten som regel forsvinner etter noen minutt og det var derfor et godt tips om at denne lukten skal forsvinne etter kort tid om kyllingen ikke er bedervet!

Prompekylling - finnes ikke engang kresne barn som sier neitakk til det :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...