Gå til innhold

Å ikke vite hva man gjør

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff

Hva innebærer det å ikke vite hva man gjør?

Carl I. Hagen mener ABB "visste hva han gjorde", og dermed at han skal i fengsel.

Men jeg skjønner ikke helt det der jeg. Hvis man åpner en dør så vet man jo at man åpner døra. Hvis man skyter folk så vet man jo det og.

Men likevel. Kan jo være utilregnelig likevel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380161-%C3%A5-ikke-vite-hva-man-gj%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der sitter ikke mindre enn 4 psykologer å følger siktede hele tiden.

2 av de mener han er utilregnelig, og 2 mener han er det.

Hele hovedforhandlingen på å finne ut nettopp dette.

Så det er veldig komplekst.

Samme hve de bestemmer seg for, så blir han lukket bort så lenge han lever - håper jeg.

Jeg håper han blir sittende i et vakum, og at interessen for ham blir borte.

Dette gjelder ikke minst journalister fra Norge og alle verdens hjørner, som ønsker å gjøre "det store intervjuet" en gang i året, eller mer.

Gjest SMIRnøff

Der sitter ikke mindre enn 4 psykologer å følger siktede hele tiden.

2 av de mener han er utilregnelig, og 2 mener han er det.

Hele hovedforhandlingen på å finne ut nettopp dette.

Så det er veldig komplekst.

Samme hve de bestemmer seg for, så blir han lukket bort så lenge han lever - håper jeg.

Jeg håper han blir sittende i et vakum, og at interessen for ham blir borte.

Dette gjelder ikke minst journalister fra Norge og alle verdens hjørner, som ønsker å gjøre "det store intervjuet" en gang i året, eller mer.

Helt enig i det. Men jeg lurte litt på hvorfor den godeste Hagen bruker et slikt barnslig språk, trodde ikke han var direkte dum heller.

Helt enig i det. Men jeg lurte litt på hvorfor den godeste Hagen bruker et slikt barnslig språk, trodde ikke han var direkte dum heller.

Fordi det er det som har gjort Hagen til den politikeren han har vært, han bruker et enkelt språk som "alle" kan forstå. Temmelig ofte på grensen til det banale.

Annonse

Nøtteskall

Det er vel en litt dum måte å si det på. Men uansett man er ikke helt sitt "gode jeg" når man er psykotisk. Man er ikke i denne verden men man lever i en fantasi. F.eks kunne jeg tenke da jeg var syk at det sannsynligvis bodde folk under jorda og at det er spøkelser som snakker til deg og du snakker tilbake. Da har man ihvertfall ikke helt oversikten og da vet man ikke helt hva man gjør fordi man er så redd. Man tenker altså ikke sånn som man ville gjort hvis man var frisk. Redselen tar over for det rasjonelle. Da kommer vel instinktene fram.

Så jeg er litt enig med Hagen i at ja han visste nok hva han gjorde

Gjest togli

Så han lurer oss, altså?

Han lurer oss nok ikke, men han vet at en meget stor del av hans velgere er mennesker som ikke "skjønner" annet språk enn det enkle (hvis han da ikke er "dum" selv også....).

For å ha sagt det - det er slett ikke alle FRP-velgere som er dumme, men partiet tiltrekker seg lett den typen velgere nettopp fordi de er gode på å forenkle mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...