Gå til innhold

Tørr sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Snart 11-åringen bakte sjokoladekake i sjypanne i går sammen med ei venninne. Den ble veldig tørr, og enda tørrere er den i dag, etter at vi glemte å legge den i boks.

Er det noe lurt jeg kan gjøre for å få den saftigere? Vet at kransekake kan bli myk ved at en legger ei rå potet i boksen sammen med ringene. Vil det funke her og tro? Eller andre ting?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380182-t%C3%B8rr-sjokoladekake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest germinate

Dynke den med melk eller appelsinjuice kanskje? Snu den oppned og dynk bunnen, den er mer porøs enn oversiden som regel. Evt. lag en tynn melisglasur med kakao og hell over den porøse siden så den trekker nedi.

Men hva er en sjypanne?

''Men hva er en sjypanne?''

Lurer jeg på også ;-)

Gjest prust

Dynke den med melk eller appelsinjuice kanskje? Snu den oppned og dynk bunnen, den er mer porøs enn oversiden som regel. Evt. lag en tynn melisglasur med kakao og hell over den porøse siden så den trekker nedi.

Men hva er en sjypanne?

Sjypanne er det samme som langpanne!

Ha - ha - nå følte jeg meg gammel :-DDD

Annonse

Annonse

Gjest Tatjana

Sånne har jeg lyst å prøve å lage også - men det må jo ta lang tid?

Ja, det tar jo litt tid. Men mye av den tiden er jo "hviletid". Jeg har ikke åpnet linken i denne tråden, så jeg svarer ut fra egen erfaring med egen oppskrift.

Det første vi gjorde var å forme kulene, og så skal de ligge og hvile og stivne. Dvs minst en halvtime dødtid.

Deretter satte vi i pinner, og nok en halvtime hviletid.

Så skulle de glaseres, og settes bort for at glasuren skulle stivne (= mer venting), men nå var de jo egentlig ferdige så jeg trengte ikke å ta dem fram igjen.

Mine unger elsker å lage slike, og ikke minst elsker de å spise dem. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...