Gå til innhold

Fotballvolden ute av kontroll i Groruddalen

Anbefalte innlegg

Gjest oslobasse

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/Ravner-skal-stoppe-fotballvold-i-Groruddalen-6769535.html#.T9EWS9VOCAg

''Drapstrusler, rasistiske ytringer og steinkasting er blitt en del av fotballen i Groruddalen. Nå vil klubbene ha idrettsravner på banen.

For fem år siden hadde klubben 26 fotballag. Dårlig oppførsel blant spillerne gjør at det i dag er 15 lag i fotballavdelingen. Medlemsmassen er halvert.

– Vi har utestengt spillere og lag på grunn av dårlig oppførsel, men også fordi trenings- og medlemsavgift ikke er betalt. Hele rekruttsjiktet fra gutter 12 og opp til junior mangler, og vi er redde for at hele fotballavdelingen blir nedlagt, sier Kjepperud.

Stortingsrepresentant Jan Bøhler (Ap) ble nylig valgt inn i hovedstyret i Grorud IL for å jobbe med integrering og skaffe flere voksne ansvarspersoner

– Jeg er bekymret for utviklingen. Spillere med minoritetsbakgrunn preger mange av idrettslagene i Groruddalen, og det er ofte vanskelig å få foreldrene til å ta tillitsverv.

– Vi har måttet utestenge en god del lag og spillere fordi de for eksempel begynner å slåss under kamper. Det har også vært episoder der publikum har begynt å involvere seg hvis spillere har konflikter på banen. I noen tilfeller har vi vært nødt til å tilkalle politiet.''

Er det slik det går når etniske nordmenn rømmer og innvandrerne tar over?

Fortsetter under...

Gjest Groruddalen

Svært mange av disse kommer fra områder hvor det er en evig konflikt.

Hva er det som tilsier at de vil leve i fred her i Norge da ?

Lavere temperatur kansje.

Men, eh, ikke skrive noe stygt om Groruddalen, for da kommer det et par stykker som ikke kjenner seg igjen.

Det er jo selve paradis jo.

Annonse

Pussig at disse problemene oppstod etter at innvandrere overtok hele Groruddalen.

Saksopplysning: Innvandrerne har ikke "overtatt hele Groruddalen".

Når det er sagt, så har vi lange tradisjoner i Norge (siden før det var noen innvandrere å skylde på) med å tro at hvis bøllene kan dyttes inn i idretten, vil de slutte å være bøller. Det er svært naivt, uansett hva slags etnisk bakgrunn bøllene eller foreldrene deres har.

Hvis vi løfter blikket litt, har verden hvit fotballpøbel i overflod. Det gikk en fersk dokumentar om dette på TV senest denne uka, pga. EM.

Gjest mokkamann

Saksopplysning: Innvandrerne har ikke "overtatt hele Groruddalen".

Når det er sagt, så har vi lange tradisjoner i Norge (siden før det var noen innvandrere å skylde på) med å tro at hvis bøllene kan dyttes inn i idretten, vil de slutte å være bøller. Det er svært naivt, uansett hva slags etnisk bakgrunn bøllene eller foreldrene deres har.

Hvis vi løfter blikket litt, har verden hvit fotballpøbel i overflod. Det gikk en fersk dokumentar om dette på TV senest denne uka, pga. EM.

''Hvis vi løfter blikket litt, har verden hvit fotballpøbel i overflod.''

Fotballspillere i juniorklassen med foresatte, og fotballpøbel/hooligans er ikke det samme.

''Hvis vi løfter blikket litt, har verden hvit fotballpøbel i overflod.''

Fotballspillere i juniorklassen med foresatte, og fotballpøbel/hooligans er ikke det samme.

Jeg vet det, bl.a. derfor skrev jeg "hvis vi løfter blikket litt".

Jeg har en sønn i Oslos ungdomsfotball og en nevø som har vært fotballdommer i samme by fra han var gammel nok, så jeg er ingen skrivebordsteoretiker selv om jeg ikke spiller fotball selv. Jeg skal love deg at nevøen min har litt av hvert å fortelle om foreldre fra distrikts-Norge i Norway Cup...

Jeg står på sidelinja nesten hver uke og ser lag fra både her og der. Det har vært to episoder denne sesongen som har endt med bortvisning og kampkarantene. Den ene var det Hauketo som sto for, den andre må Lyn ta skylden for. Groruddølene har vært fredelige hittil i år.

Dette beviser selvfølgelig ingenting, det bare nyanserer litt.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Jeg vet det, bl.a. derfor skrev jeg "hvis vi løfter blikket litt".

Jeg har en sønn i Oslos ungdomsfotball og en nevø som har vært fotballdommer i samme by fra han var gammel nok, så jeg er ingen skrivebordsteoretiker selv om jeg ikke spiller fotball selv. Jeg skal love deg at nevøen min har litt av hvert å fortelle om foreldre fra distrikts-Norge i Norway Cup...

Jeg står på sidelinja nesten hver uke og ser lag fra både her og der. Det har vært to episoder denne sesongen som har endt med bortvisning og kampkarantene. Den ene var det Hauketo som sto for, den andre må Lyn ta skylden for. Groruddølene har vært fredelige hittil i år.

Dette beviser selvfølgelig ingenting, det bare nyanserer litt.

''Jeg skal love deg at nevøen min har litt av hvert å fortelle om foreldre fra distrikts-Norge i Norway Cup''

Da har vi på den ene siden din påstand om dette, og på den andre et utall avisoppslslag de siste 15 åra om vold og faenskap utført av fotballspillere og deres foreldre på e.g. Norway Cup, og hvor det i samtlige tilfeller har vært snakk om fremmedkulturelle.

Du får tipse avisene neste gang du kommer over tilfeller utført av disse norske bøndene du vet om.

''Jeg skal love deg at nevøen min har litt av hvert å fortelle om foreldre fra distrikts-Norge i Norway Cup''

Da har vi på den ene siden din påstand om dette, og på den andre et utall avisoppslslag de siste 15 åra om vold og faenskap utført av fotballspillere og deres foreldre på e.g. Norway Cup, og hvor det i samtlige tilfeller har vært snakk om fremmedkulturelle.

Du får tipse avisene neste gang du kommer over tilfeller utført av disse norske bøndene du vet om.

Jeg står ikke på noen "side", jeg forsøker bare å nyansere litt.

Det kommer jeg til å gjøre hver gang noen prøver å framstille Groruddalen som et forferdelig, lovløst sted.

Gjest Nord og ned.

Jeg står ikke på noen "side", jeg forsøker bare å nyansere litt.

Det kommer jeg til å gjøre hver gang noen prøver å framstille Groruddalen som et forferdelig, lovløst sted.

''Det kommer jeg til å gjøre hver gang noen prøver å framstille Groruddalen som et forferdelig, lovløst sted''

Lykke til. Du har en stri og håpløs oppgave.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...