Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. juni 2012 Skrevet 9. juni 2012 Jeg kan oppleve diagnosejaget i slike situasjoner som bortforklarende og et uttrykk for manglende vilje til å ta inn over seg at mennesker faktisk kan velge ondskap. mvh Poenget er at konklusjonen skal komme ved rettsakens slutt. Ikke før, og ikke midt i rettsaken. 0 Siter
PieLill Skrevet 9. juni 2012 Skrevet 9. juni 2012 Poenget er at konklusjonen skal komme ved rettsakens slutt. Ikke før, og ikke midt i rettsaken. Utrykte meg ikke helt klart. Jeg siktet ikke bare til rettsaken, men den generelle hangen til å diagnostisere forferdelige handlinger, som man kan merke i både media, både lek og lærd. Kan ikke fri meg fra tanken på at psykiatri på langt nær hadde vært et like viktig moment verken i media eller rettsvesenet om handlingene f.eks. hadde vært utført av en utenlandsk muslimsk fundamentalist. Eller om det var en som var ansvarlig for folkemord på Balkan som sto tiltalt. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.