nick Skrevet 8. juni 2012 Skrevet 8. juni 2012 Ja, de har streiket ca like lenge som det tar å utdanne seg til vekter. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 8. juni 2012 Skrevet 8. juni 2012 Ja, de har streiket ca like lenge som det tar å utdanne seg til vekter. *fnise* 0 Siter
Sjalala Skrevet 8. juni 2012 Skrevet 8. juni 2012 Ja, de har streiket ca like lenge som det tar å utdanne seg til vekter. ...men uansett så var det de som var viktige nok til å bli utsatt for tvungen lønnsnemnd. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 8. juni 2012 Skrevet 8. juni 2012 ...men uansett så var det de som var viktige nok til å bli utsatt for tvungen lønnsnemnd. Eller så anså man streiken som tåpelig. 0 Siter
Sjalala Skrevet 9. juni 2012 Skrevet 9. juni 2012 Eller så anså man streiken som tåpelig. Man kan ikke stoppe en pågående arbeidskonflikt med basis i at den er tåplig. Tvungen lønnsnemnd kan kun brukes dersom "konflikten setter liv, helse og personlig sikkerhet i fare for hele eller deler av befolkningen (vitale samfunnsinteresser)." Så det er vel åpenbart at vektere utfører en viktig samfunnsoppgave vi tydeligvis ikke klarer oss uten, og greit nok utdanning skal gjenspeiles i lønna, men ansvaret man er pålagt bør vel også være en faktor. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. juni 2012 Skrevet 9. juni 2012 Man kan ikke stoppe en pågående arbeidskonflikt med basis i at den er tåplig. Tvungen lønnsnemnd kan kun brukes dersom "konflikten setter liv, helse og personlig sikkerhet i fare for hele eller deler av befolkningen (vitale samfunnsinteresser)." Så det er vel åpenbart at vektere utfører en viktig samfunnsoppgave vi tydeligvis ikke klarer oss uten, og greit nok utdanning skal gjenspeiles i lønna, men ansvaret man er pålagt bør vel også være en faktor. Godt skrevet! Jeg har ikke sansen for latterliggjøring av yrkesgrupper. Dette er faktisk et godt eksempel på at vi alle er gjensidig avhengige av hverandre og at alle yrker skal verdsettes. Jeg har ikke satt meg inn i lønna til vekterne, men tenker at det nok er rimelig at de skal ha lønn på linje med industriarbeidere. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 9. juni 2012 Skrevet 9. juni 2012 Godt skrevet! Jeg har ikke sansen for latterliggjøring av yrkesgrupper. Dette er faktisk et godt eksempel på at vi alle er gjensidig avhengige av hverandre og at alle yrker skal verdsettes. Jeg har ikke satt meg inn i lønna til vekterne, men tenker at det nok er rimelig at de skal ha lønn på linje med industriarbeidere. Rimelig at en med utdannelse på 90 timer skal ha samme lønn som en med to års utdannelse? Om du hadde satt deg inn i det ville du sett at den ene organisasjonen aksepterte et forslag der de differensierte på ansvar, altså at man får mer for å kjøre pengetransport enn for å gå på et kjøpesenter - den andre organisasjonen ville ikke ha differensiering på ansvar... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 9. juni 2012 Skrevet 9. juni 2012 Man kan ikke stoppe en pågående arbeidskonflikt med basis i at den er tåplig. Tvungen lønnsnemnd kan kun brukes dersom "konflikten setter liv, helse og personlig sikkerhet i fare for hele eller deler av befolkningen (vitale samfunnsinteresser)." Så det er vel åpenbart at vektere utfører en viktig samfunnsoppgave vi tydeligvis ikke klarer oss uten, og greit nok utdanning skal gjenspeiles i lønna, men ansvaret man er pålagt bør vel også være en faktor. Eller så sier man at det var sånn det var. Det er ikke slik at alle vektere utfører viktige samfunnsmessige oppgaver. Og de som gjør det er kompensert for det. Problemet her var at den organisasjonen som streiket ikke ville akseptere differensiert lønn basert på ansvar.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.