Gå til innhold

Vekterstreiken er over

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eller så anså man streiken som tåpelig.

Man kan ikke stoppe en pågående arbeidskonflikt med basis i at den er tåplig. Tvungen lønnsnemnd kan kun brukes dersom "konflikten setter liv, helse og personlig sikkerhet i fare for hele eller deler av befolkningen (vitale samfunnsinteresser)."

Så det er vel åpenbart at vektere utfører en viktig samfunnsoppgave vi tydeligvis ikke klarer oss uten, og greit nok utdanning skal gjenspeiles i lønna, men ansvaret man er pålagt bør vel også være en faktor.

Annonse

Gjest togli

Man kan ikke stoppe en pågående arbeidskonflikt med basis i at den er tåplig. Tvungen lønnsnemnd kan kun brukes dersom "konflikten setter liv, helse og personlig sikkerhet i fare for hele eller deler av befolkningen (vitale samfunnsinteresser)."

Så det er vel åpenbart at vektere utfører en viktig samfunnsoppgave vi tydeligvis ikke klarer oss uten, og greit nok utdanning skal gjenspeiles i lønna, men ansvaret man er pålagt bør vel også være en faktor.

Godt skrevet! Jeg har ikke sansen for latterliggjøring av yrkesgrupper. Dette er faktisk et godt eksempel på at vi alle er gjensidig avhengige av hverandre og at alle yrker skal verdsettes. Jeg har ikke satt meg inn i lønna til vekterne, men tenker at det nok er rimelig at de skal ha lønn på linje med industriarbeidere.

Persille1365381127

Godt skrevet! Jeg har ikke sansen for latterliggjøring av yrkesgrupper. Dette er faktisk et godt eksempel på at vi alle er gjensidig avhengige av hverandre og at alle yrker skal verdsettes. Jeg har ikke satt meg inn i lønna til vekterne, men tenker at det nok er rimelig at de skal ha lønn på linje med industriarbeidere.

Rimelig at en med utdannelse på 90 timer skal ha samme lønn som en med to års utdannelse?

Om du hadde satt deg inn i det ville du sett at den ene organisasjonen aksepterte et forslag der de differensierte på ansvar, altså at man får mer for å kjøre pengetransport enn for å gå på et kjøpesenter - den andre organisasjonen ville ikke ha differensiering på ansvar...

Persille1365381127

Eller så sier man at det var sånn det var.

Det er ikke slik at alle vektere utfører viktige samfunnsmessige oppgaver. Og de som gjør det er kompensert for det. Problemet her var at den organisasjonen som streiket ikke ville akseptere differensiert lønn basert på ansvar....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...