Gå til innhold

denne gangen er det ikke svigermora mi..

Anbefalte innlegg

Om svigerinna tross alt er riktig justert, blir det ikke krig av å ringe henne om man bare gjør det på riktig måte. Laguna hadde tross alt sagt ifra om at hun ikke hadde penger. Om ikke annet kunne hun ha sagt det sånn at hun vet ikke sin arme råd, og at enten må hun ta med hunden hjem til seg eller hjelpe henne med å komme opp med en bedre løsning, for dette ble for mye styr.

Voksne mennesker klarer å løse noe slikt uten å ringe noen som er på ferie og uansett ikke får gjort noe med det før helgen er slutt.

Det har laguna allerede gjort.

mvh

Fortsetter under...

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

53

• PieLill

18

• Mrs D

11

• frosken

10

Mest aktive i denne tråden

Jeg får ikke fast sum utbetalt hver måned. Det er en utfordring og den stor. Jeg har av og til pådratt meg kreditt når jeg endelig får penger. Jeg vil derfor ikke nødvendigvis si at jeg er økonomisk heldig, men jeg har økonomisk fornuft.

F.eks. har jeg kun fått 12 0000 kr. siden begynnelsen av april, men regner med å ha fått 80 000 kr før 1. juli. Dette krever økonomisk fornuft. Jeg deler vanligvis ikke slikt med andre, og ville aldri latt noen merke dette. Det er meg.

''For min egen del hadde jeg aldri vært så blakk at jeg ikke hadde penger til mat for meg selv i hvert fall.''

Da er du heldig etter min målestokk.

;-)

mvh

Gjest tikktakktoe

''For min egen del hadde jeg aldri vært så blakk at jeg ikke hadde penger til mat for meg selv i hvert fall.''

Da er du heldig etter min målestokk.

;-)

mvh

De fleste mennesker i Norge har for mat til seg selv. Det skal mye til før noen sulter. Jeg er heldig som er norsk og bor i Norge.

De fleste mennesker i Norge har for mat til seg selv. Det skal mye til før noen sulter. Jeg er heldig som er norsk og bor i Norge.

La du forresten merke til at trådstarter ikke sa at de manglet mat i eget hus? De manglet penger til å fylle andres kjøleskap.

mvh

Gjest Annve

''At de ikke gir penger til aktiviteter dere har foreslått, som kino osv forstår jeg.''

Slik jeg forstå trådstarter var det foreldrene som selv hadde anmodet om disse aktivitetene.

mvh

Ok, da missforsto jeg. Trodde det var de som skulle passe ham som hadde lagt opp aktivitetene.

Da blir saken litt annerledes ja. Da burde gutten selvfølgelig ha hatt mer penger til rådighet.

Ok, da missforsto jeg. Trodde det var de som skulle passe ham som hadde lagt opp aktivitetene.

Da blir saken litt annerledes ja. Da burde gutten selvfølgelig ha hatt mer penger til rådighet.

Uansett etterlater man et bungnende kjøleskap eller minst tusen kroner til mat om man på kort varsel har presset tenåringsvakten til å bo hjemme hos tenåringen i fire dager i stedet for at tenåringen skal komme hjem til barnevakten.

mvh

Annonse

Gjest tikktakktoe

La du forresten merke til at trådstarter ikke sa at de manglet mat i eget hus? De manglet penger til å fylle andres kjøleskap.

mvh

Ja jeg la merke til hva trådstarter skrev. Jeg har problemer med å identifisere meg med problemene i denne familien. Ser ut som kommunikasjonsproblemer. Jeg har hatt en del av dem også.

Ja jeg la merke til hva trådstarter skrev. Jeg har problemer med å identifisere meg med problemene i denne familien. Ser ut som kommunikasjonsproblemer. Jeg har hatt en del av dem også.

''Ser ut som kommunikasjonsproblemer. Jeg har hatt en del av dem også.''

A meddeler at ja vi kan passen tenåringen til B, men de ikke har ikke råd til å legge ut for noe. De er blakke til over helga.

I siste liten finner B ut at A ikke, som tidligere avtalt, kan ta tenåringen med til As hjem en stor del av tiden, men i stedet må tilbringe hele tiden i Bs hjem. Deretter reiser B avgårde og etterlater et nesten tomt kjøleskap og usle 250,- kroner som skal rekke til både mat for to-tre personer og forlystelser.

Dette er ikke et spørsmål om kommunikasjon, men elendig holdning. Når man ber folk komme hjem til en for å passe barn, etterlater man minimum et bugnende kjøleskap eller minst 1000,- kroner til mat. Lommepenger til den håpefulle kommer i tillegg.

Dette skjønner de fleste utan at man må si noe som helst, helt uten at barnevakten må fortelle at de er blakke til over helgen.

mvh

Gjest tikktakktoe

''Ser ut som kommunikasjonsproblemer. Jeg har hatt en del av dem også.''

A meddeler at ja vi kan passen tenåringen til B, men de ikke har ikke råd til å legge ut for noe. De er blakke til over helga.

I siste liten finner B ut at A ikke, som tidligere avtalt, kan ta tenåringen med til As hjem en stor del av tiden, men i stedet må tilbringe hele tiden i Bs hjem. Deretter reiser B avgårde og etterlater et nesten tomt kjøleskap og usle 250,- kroner som skal rekke til både mat for to-tre personer og forlystelser.

Dette er ikke et spørsmål om kommunikasjon, men elendig holdning. Når man ber folk komme hjem til en for å passe barn, etterlater man minimum et bugnende kjøleskap eller minst 1000,- kroner til mat. Lommepenger til den håpefulle kommer i tillegg.

Dette skjønner de fleste utan at man må si noe som helst, helt uten at barnevakten må fortelle at de er blakke til over helgen.

mvh

Det er noe med svigerfamilierelasjonene til trådstarter som er elendige uansett.

Laguna skriver bra det skal hun ha, men det ser ut for meg som hun er mindre bra når det gjelder relasjoner til svigerfamilie.

Det er noe med svigerfamilierelasjonene til trådstarter som er elendige uansett.

Laguna skriver bra det skal hun ha, men det ser ut for meg som hun er mindre bra når det gjelder relasjoner til svigerfamilie.

''Det er noe med svigerfamilierelasjonene til trådstarter som er elendige uansett.''

Hva er poenget med å trekke de gamle svigermortrådene inn i dette? Hvor vil du hen med disse utsagnene?

Jeg synes det var svært ubetenksomt av svigerinnen å ikke sørge for at det var mat i huset - eller penger til handle for - men det er vel ikke akkurat verdens undergang? Jeg oppfatter i allefall ikke at laguna mener det er så big deal at det gir grunnlag for å mene at hun har en dårlig relasjon med svigerinnen generelt sett.

Å bruke 2000 kroner ekstra fordi man skal passe en tenåring tre-fire dager er da sløsing og helt unødvendig fråtsing i penger. Selv for de med god råd vil jeg tro. Det er nesten to uker matbudsjett for oss, da er vi en voksen og to barn.

Mat for tre voksne (en fjortis gutt spiser som en voksen) i tre dager, pluss noe godt og en liten utflukt fra fredag til søndag. Det er to tusen kroner det. Fort vekk. :0)

Mat for tre voksne (en fjortis gutt spiser som en voksen) i tre dager, pluss noe godt og en liten utflukt fra fredag til søndag. Det er to tusen kroner det. Fort vekk. :0)

''Mat for tre voksne (en fjortis gutt spiser som en voksen) i tre dager, pluss noe godt og en liten utflukt fra fredag til søndag. Det er to tusen kroner det. Fort vekk. :0)''

Det er jeg ikke enig med deg i, det er ikke nødvendig å bruke på langt nær så mye penger for å ha en fin helg med en fjortenåring. Men 250,- kr til mat og aktiviteter er så avgjort for lite.

Annonse

Gjest togli

Du må si det til henne! Du kan faktisk ringe henne med en gang. Si det rett ut, helt ærlig, ikke legg noe imellom annet enn at du fremfører det på en saklig og respektfull måte. Så bør hun overføre penger til deg, og dessuten skamme seg litt.

Dette er etter min mening den perfekte oppskriften på å starte krig innad i en familie ;)

Her er det mannen som må på banen - noe annet vil bare virke merkelig og sært.... Hvis han ikke vil, så ville jeg forbigått det i stillhet... for meg ville nok ikke dette vært en stor sak uansett.. en ekstra voksen trenger ikke koste særlig mer i matveien når det er snakk om få dager, og man MÅ ikke bruke masse penger om man ikke har dem. Da gjelder det å bruke fantasien for å få ned kostnadene...

Gjest sangsol

Dette er etter min mening den perfekte oppskriften på å starte krig innad i en familie ;)

Her er det mannen som må på banen - noe annet vil bare virke merkelig og sært.... Hvis han ikke vil, så ville jeg forbigått det i stillhet... for meg ville nok ikke dette vært en stor sak uansett.. en ekstra voksen trenger ikke koste særlig mer i matveien når det er snakk om få dager, og man MÅ ikke bruke masse penger om man ikke har dem. Da gjelder det å bruke fantasien for å få ned kostnadene...

Helt enig.

Her kan det fort bli unødvendig krig og uro for ingenting.

Svigerfamilien kommer til å være der fremover, og om man ønsker godt forhold, må man være rund i kantene. Og man må velge sine kamper med omhu. Kampene som tas, bør gå via hennes mann.

Gjest togli

Helt enig.

Her kan det fort bli unødvendig krig og uro for ingenting.

Svigerfamilien kommer til å være der fremover, og om man ønsker godt forhold, må man være rund i kantene. Og man må velge sine kamper med omhu. Kampene som tas, bør gå via hennes mann.

Nettopp!

Jeg synes forøvrig det virker sært å ikke legge igjen mer penger og/eller fylle opp kjøleskapet, men jeg hadde aldri tatt det opp med dem. Mannen får evt ta det opp på en hyggelig måte - f.eks. "det holdt ganske hardt denne helga siden vi var helt blakke, så neste gang må dere nesten fylle opp kjøleskapet litt slik at vi har mat til en sulten fjortis" - og sagt det med humoristisk snert;)

Nettopp!

Jeg synes forøvrig det virker sært å ikke legge igjen mer penger og/eller fylle opp kjøleskapet, men jeg hadde aldri tatt det opp med dem. Mannen får evt ta det opp på en hyggelig måte - f.eks. "det holdt ganske hardt denne helga siden vi var helt blakke, så neste gang må dere nesten fylle opp kjøleskapet litt slik at vi har mat til en sulten fjortis" - og sagt det med humoristisk snert;)

''Jeg synes forøvrig det virker sært å ikke legge igjen mer penger og/eller fylle opp kjøleskapet, men jeg hadde aldri tatt det opp med dem. Mannen får evt ta det opp på en hyggelig måte - f.eks. "det holdt ganske hardt denne helga siden vi var helt blakke, så neste gang må dere nesten fylle opp kjøleskapet litt slik at vi har mat til en sulten fjortis" - og sagt det med humoristisk snert;)''

Enig med deg! Skjønner godt at laguna ble frustrert gitt at hun hadde sagt fra på forhånd om at de var blakke, men jeg hadde nok ikke gjort noe særlig ut av en slik episode.

Gjest togli

''Jeg synes forøvrig det virker sært å ikke legge igjen mer penger og/eller fylle opp kjøleskapet, men jeg hadde aldri tatt det opp med dem. Mannen får evt ta det opp på en hyggelig måte - f.eks. "det holdt ganske hardt denne helga siden vi var helt blakke, så neste gang må dere nesten fylle opp kjøleskapet litt slik at vi har mat til en sulten fjortis" - og sagt det med humoristisk snert;)''

Enig med deg! Skjønner godt at laguna ble frustrert gitt at hun hadde sagt fra på forhånd om at de var blakke, men jeg hadde nok ikke gjort noe særlig ut av en slik episode.

Nei... noen kameler lønner det seg faktisk å svelge ;)

Gjest sangsol

Om jeg på kort varsel endret spillereglene slik at tenårsvakten måtte komme hjem til meg i stedet for å være hjemme hos seg selv, ville jeg skammet meg langt ned i sokkelestene om de i tillegg kom til nesten tomt kjøleskap og kun 250,- kroner.

Ikke minst om jeg selv hadde anmodet om at de skulle ta ungdommen med på kino og kafe, og tenårsvakten hadde erklært at de ikke kunne legge ut akkurat denne helgen.

Når noen stiller opp for deg, gir man selvsagt rundhåndet tilbake og påfører dem definitivt ikke ekstra økonomiske utgifter.

mvh

enig i dette. :)

Likevel, historien hennes tilsier hun bør trå varsomt....og at hun bør overlate til sin mann og ordne opp.

Er du helt på jordet? Hvis det hadde kostet så mye så hadde jeg godt konk for lenge siden. Jeg tror nok laguna klarer å lage noen hyggelige dager langt under den summen, men det er klart at 250 kr er for lite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...