Gå til innhold

denne gangen er det ikke svigermora mi..

Anbefalte innlegg

Det er alltid morsomt å lese innleggene dine og de er lett forståelige. Utover det så forstår jeg ikke helt problemet. Ser ut for meg som en rekke misforståelser her og der. For min egen del hadde jeg aldri vært så blakk at jeg ikke hadde penger til mat for meg selv i hvert fall. Derfor kunne jeg lett ha glemt og hatt vansker med å forstå at andre har det ikke slikt.

Jeg har problemer med her og nå å forstå at voksne mennesker ikke ordner seg slik at de har penger til mat og koseting som kino, is og brus.

Takk :)

Og vi sa nå i fra dagen før de dro da, så jeg vet ikke helt om det var noen forglemmelse akkurat.

Men det ble nå en fin helg da, så det ordna seg til slutt, tross stress og mas :)

Fortsetter under...

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

53

• PieLill

18

• Mrs D

11

• frosken

10

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes når dere har sagt fra at dere er blakke, at det var kjipt at det ikke var nok mat i kjøleskapet.

Jeg er enig med de andre at det er best at familie sier fra til familie. Men jeg er selv en ærlig og ganske direkte person, så om du tror at svigerinnen tåler det så er jeg for åpen kommunikasjon. Men jeg er selv svært forsiktig når det gjelder svigerfamilie. Fordi det ofte kan tas feil opp.

En generel god regel er "Jeg kritisiserer ikke, jeg sier hva jeg ønsker" ;) Eller kanskje du kan si litt spøkefult at det ble suging på harelabben.

Svigerinnen min og jeg går stort sett godt overens, så jeg tror ikke egentlig det er noe kjempeproblem om det blir jeg som sier fra..Det hender at det er jeg som blir spurt først om hvordan ting har vært etc, kanskje fordi jeg er dame? Men jeg tar rådet til etterretning.

Vi vil hvertfall nødig ha samme situasjon opp igjen, selv om vi ordna det :)

Pga egen komfort, hadde jeg aldri sagt ja til å passe andres barn/ungdom hjemme hos dem, jeg VIL gjøre det hjemme. Jeg forstår (muligens) at bikkja er et problem, ,men siden du synes du kan ha den hjemme hos deg, synes jeg eierne er sære som ikke kan la deg gjøre det.

Når jeg så hadde passet barna hjemme hos meg, er det naturlig for meg å spandere maten (hjemme)... Hvis det hadde vært slik at vi som "passere" hadde bestemt at vi skulle ut på noe spes, hadde det også vært naturlig for meg å spandere dette.

Siden jeg ikke kunne ha tenkt meg å være hos andre slik, må jeg nesten sette meg inn i situasjonen hvis noen skulle ha passet mitt barn hjemme hos oss - og jeg hadde kommet til å handlet inn det som trengtes for perioden vi skulle være borte - både til barnet og den/de som passer. Det vil da si fullt kjøleskap og godis, kanskje leid noen filmer og annet som barna ønsket...

Jeg foretrekker også defintivt å passe hjemme hos oss. Jeg kan selvsagt passe unger hjemme hos ungen også, men da bør det være litt skikkelig lagt opp :)

Hvis dere skal ta det opp, må den som er søsken med en av foreldrene ta det opp med sitt søsken. Ellers blir det bare baluba eller sure miner. Det kan det bli når søsken sier fra også, men det forholdet er ikke så skjørt og ødelegges ikke av slikt. Forhold mellom svigerinner serimot... Jeg forstår det sånn at det gjelder svigerfamilie, da må din mann ta samtalenmed sitt søsken neste gang dere blir spurt, eventuelt si fra nå at HAN syns det ble litt kjipt denne gangen.

Og ikke gjør det verre enn det er. Jeg hadde glatt droppa kino og svømmehall, og gått tur med bikkja og sett tv istdedet. Og tømt huset for det som faktisk var av mat. Det var jo ikke penger til annet.

Hun er stort sett veldig grei, svigerinnen min, men jeg tar rådet til etteretning :)

Vi droppa de dyre tingene, men det blir jo fort penger av småting også, og vi trengte defintitivt de pengene vi fikk hosta opp (5-600 fra meg og en 2-300 fra mann) Det er jo meningen vi skal ha det litt hyggelig også, og jeg skjønner nesten ikke hvordan vi skulle fått gjort det billigere.

Vi lot gutten beholde det som lå der som lommepenger, alt annet hadde nesten vært for rått.

:)

Gjest jubatuba

Ja, også viste det seg ETTER at de hadde dratt at hunden ikke var flyttbar, OG at vi ikke kunne dra fra den (Av alle ting. Jeg har ikke hørt om sånne bikkjer før, men, men)

Så de hadde planlagt hele tiden at vi skulle være der, mens vi ettertrykkelig sa at vi gjerne ville være her litt også, på grunn av jobb etc.

Og det kom frem etter avreise, så det var fint lite vi kunne gjøre med det.

Og VI la ikke opp til dyre aktiviteter, DE foreslo noen ting, og dessuten er det ufint å legge opp til at noen skal sitte pal hjemme hos en selv i fire dager med tomt kjøleskap å ikke ha råd til å sysselsette ungen de vil ha passa. Synes jeg.

''Og VI la ikke opp til dyre aktiviteter, DE foreslo noen ting, og dessuten er det ufint å legge opp til at noen skal sitte pal hjemme hos en selv i fire dager med tomt kjøleskap å ikke ha råd til å sysselsette ungen de vil ha passa''

Klarer ikke tenåringer å "sysselsette" seg selv nå fortiden?

Annonse

''Og VI la ikke opp til dyre aktiviteter, DE foreslo noen ting, og dessuten er det ufint å legge opp til at noen skal sitte pal hjemme hos en selv i fire dager med tomt kjøleskap å ikke ha råd til å sysselsette ungen de vil ha passa''

Klarer ikke tenåringer å "sysselsette" seg selv nå fortiden?

Ja, denne ville de nå ha pass og sysselsetting til hvertfall.

Og, nei. Han blir intenst masete om vi bare er i huset, og det skjønner jeg egentlig og.

Ja jeg la merke til hva trådstarter skrev. Jeg har problemer med å identifisere meg med problemene i denne familien. Ser ut som kommunikasjonsproblemer. Jeg har hatt en del av dem også.

Hva snakker du om? "problemer med å identifisere meg meg problemene i denne familien"? Jeg har EN tråd her jeg nå, om du vil blande inn andre så ok for meg, men det var ikke det jeg spurte om. Jeez.

Mener du at det ikke er rimelig at foreldrene også betaler maten for laguna og mannen hennes når de blir bedt om å bo der? Jeg synes det er en selvfølge av man bekoster mat til barnevakter.

Det syntes i grunnen vi også. Vi betaler gjerne på kafe etc, men fyller nødig opp kjøleskap nå¨r vi har sagt vi er blakke.

Det er noe med svigerfamilierelasjonene til trådstarter som er elendige uansett.

Laguna skriver bra det skal hun ha, men det ser ut for meg som hun er mindre bra når det gjelder relasjoner til svigerfamilie.

Hva faen vet du om det?

Jeg har et godt forhold, og går godt overens med de aller fleste jeg er i slekt med, både inngifta og ellers, på tross av at jeg, i likhet med mange andre, har hatt, og har tidvis, vanskelige svigerforeldre.

Som forøvrig ikke på noen måte var hovedpersoner i denne tråden

''Det er noe med svigerfamilierelasjonene til trådstarter som er elendige uansett.''

Hva er poenget med å trekke de gamle svigermortrådene inn i dette? Hvor vil du hen med disse utsagnene?

Jeg synes det var svært ubetenksomt av svigerinnen å ikke sørge for at det var mat i huset - eller penger til handle for - men det er vel ikke akkurat verdens undergang? Jeg oppfatter i allefall ikke at laguna mener det er så big deal at det gir grunnlag for å mene at hun har en dårlig relasjon med svigerinnen generelt sett.

Takk :)

Jeg går forøvrig helt fint overens med min svigerinne, hun er en grei dame. Og jeg er drittlei av sånne snyde kommentarer som den over.

Gjest annlovinda

Bra dere fikk løst det på et vis :)

Men må si at det jeg reagerer mest på er at det blir forventet at dere skal passe tenåringen hjemme hos han. Om jeg skal passe unger må de jammen være her hos meg, om det ikke er en helt, helt spesiell grunn da.

Og at 250 kroner ikke holder når kjøleskapet er tomt, når dere først blir hjemme hos tenåringen har jeg full forståelse for. Ser jo hvor mye det koster når vi handler inn mat, brus og godis til helga. 250 holder jo knapt til brus og godis.

Må også si det er rart at foreldrene planlegger ting dere skal gjøre sammen gutten også, synes det burde være noe dere og gutten avtaler, som dere vil gjøre.

godt dere fikk en fin helg tross alt

Det har hendt at vi har hatt barnevakt her hjemme, men da har det stort sett vært ungdom som har vært barnevakt. Da har vi så klart handlet inn både brus, godis og mat jeg vet de vil ha.

Annonse

Det er noe med svigerfamilierelasjonene til trådstarter som er elendige uansett.

Laguna skriver bra det skal hun ha, men det ser ut for meg som hun er mindre bra når det gjelder relasjoner til svigerfamilie.

Dette er en både urimelig, usaklig og ulogisk beskyldning.

Hva har relasjonen med en heller skjør svigermor med dette å gjøre? Laguna holder da ikke svigerinnen ansvarlig for svigermors gjøren og laden eller visa versa.

Å ensidig endre på avtaler for så å lempe merarbeid og utgiftene for dette over på andre er ufint, korttenkt og egoistisk. Spesielt når man på forhånd har fått beskjed på forhånd at de som skal være barnevakt _ikke_ kan påta seg noe slikt.

Som et voksent menneske ser Laguna ut til å takle de praktiske aspektene ved dette greit. Men de fleste blir irriterte og frustrerte av å bli utnyttet på denne måten, svigerfamilie eller ikke. Ingen grunn til å beskylde dem for å være relasjonsmessig inkompetente av den grunn.

mvh

Gjest tikktakktoe

Hva faen vet du om det?

Jeg har et godt forhold, og går godt overens med de aller fleste jeg er i slekt med, både inngifta og ellers, på tross av at jeg, i likhet med mange andre, har hatt, og har tidvis, vanskelige svigerforeldre.

Som forøvrig ikke på noen måte var hovedpersoner i denne tråden

Jeg har beklaget mitt ordvalg og sagt at det var uheldig. Mer kan jeg ikke gjøre.

Gjest tikktakktoe

Hva har relasjonen med en heller skjør svigermor med dette å gjøre? Laguna holder da ikke svigerinnen ansvarlig for svigermors gjøren og laden eller visa versa.

Å ensidig endre på avtaler for så å lempe merarbeid og utgiftene for dette over på andre er ufint, korttenkt og egoistisk. Spesielt når man på forhånd har fått beskjed på forhånd at de som skal være barnevakt _ikke_ kan påta seg noe slikt.

Som et voksent menneske ser Laguna ut til å takle de praktiske aspektene ved dette greit. Men de fleste blir irriterte og frustrerte av å bli utnyttet på denne måten, svigerfamilie eller ikke. Ingen grunn til å beskylde dem for å være relasjonsmessig inkompetente av den grunn.

mvh

Se de andre svarene jeg har gitt. Jeg har beklaget mitt ordvalg.

mvh

Puh, tusen takk Pielill, for et fornuftig, fint og velformulert innlegg, som jeg ikke orka å forfatte selv.

Jeg blir så lei av at enkelte her ikke klarer å legge bak seg at jeg har hatt svigermorproblemer, som jeg forøvrig er tilbøyelig til å mene, og det med støtte av de fleste som kjenner oss samt en dreven psykoklog, at har lite med meg å gjøre, at jeg liksom mister lysta til å svare ordentelig.

Jeg går stort sett utmerket overens med de fleste, men jeg vil ikke miste retten min til å si fra når jeg blir urettferdig eller snålt behandla, fordi jeg har hatt konflikter med svigermora mi.

Igjen, takk for at du sto opp for meg på en saklig måte! :)

Gjest jubatuba

Bra dere fikk løst det på et vis :)

Men må si at det jeg reagerer mest på er at det blir forventet at dere skal passe tenåringen hjemme hos han. Om jeg skal passe unger må de jammen være her hos meg, om det ikke er en helt, helt spesiell grunn da.

Og at 250 kroner ikke holder når kjøleskapet er tomt, når dere først blir hjemme hos tenåringen har jeg full forståelse for. Ser jo hvor mye det koster når vi handler inn mat, brus og godis til helga. 250 holder jo knapt til brus og godis.

Må også si det er rart at foreldrene planlegger ting dere skal gjøre sammen gutten også, synes det burde være noe dere og gutten avtaler, som dere vil gjøre.

godt dere fikk en fin helg tross alt

Det har hendt at vi har hatt barnevakt her hjemme, men da har det stort sett vært ungdom som har vært barnevakt. Da har vi så klart handlet inn både brus, godis og mat jeg vet de vil ha.

''Ser jo hvor mye det koster når vi handler inn mat, brus og godis til helga. 250 holder jo knapt til brus og godis. ''

Jøss, hvor mye brus og snop setter dere til livs? Ikke rart folk er tjukke nå for tiden.

Gjest Annve

Uansett etterlater man et bungnende kjøleskap eller minst tusen kroner til mat om man på kort varsel har presset tenåringsvakten til å bo hjemme hos tenåringen i fire dager i stedet for at tenåringen skal komme hjem til barnevakten.

mvh

Ja, jeg er helt enig med deg.

Gjest annlovinda

''Ser jo hvor mye det koster når vi handler inn mat, brus og godis til helga. 250 holder jo knapt til brus og godis. ''

Jøss, hvor mye brus og snop setter dere til livs? Ikke rart folk er tjukke nå for tiden.

Tja - nå vet jo ikke du hvor mange vi er her på en vanlig lørdag da....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...