Gå til innhold

Hvor mye skal jeg gi til en nevø i konfgave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Guroen

Hvorfor spør du når du allerede har bestemt deg?

Jeg synes 4000 kr var altfor mye. Nevøen din kommer ikke til å bli mer glad i deg om du gir han masse penger. Han kommer sikkert ikke til å henge seg opp i summen i det hele tatt sammen med alle de andre gavene han får denne dagen!

Hadde du vært veldig rik hadde saken kanskje stilt seg annerledes, men du sier jo tross alt at du må spare for å ha råd til denne gaven :-/

1000 holder lenge nok synes jeg.

Annonse

Gjest togli

Hvis du har bare en nevø og ikke har barn selv som skal stå konfirmanter etterhvert, så kan jeg tenke at det er ok å gi så mye hvis du absolutt vil det.

Nevøen din vil få så mye penger på konfirmasjonsdagen at alle pengene vil "mikses" og han vil neppe tenke særlig over at tante Gavmild ga så mye ;)

Min datter var konfirmant i år og fikk 1000 kroner fra sine tanter/onkler som også er faddere. Jeg er lettet over at beløpet ikke lå på mer enn dette.. Hun er familiens første konfirmant og jeg skal gi konfirmasjonsgave til seks nieser/nevøer de neste årene ;)

Gjest tenker jeg....lji

Husk at utakk er verdens lønn. Komfirmasjonen dreier seg ikke om å få mest mulig penger, men det gjør dessverre det for dagens ungdom... og griskheten - den ser vi i stort monn.

Det er litt konkurranse mellom komfirmantene om å få mest mulig,første de spør på blåmandag er "hvor mye fikk du"?

Gaver og sånt syns de er kjedelig, for det er jo om å gjøre å få mest...

og bruke mest mulig på blåmandag, kjøpe seg merkeklær osv....

1000-1500 er akkurat passe for en onkel/tante å gi....

med mindre du er han rikingen med flere mill på bok,

da ville jeg følt du var litt gjerrig som ga så lite.... hehehe.... men samtidig så ville vel ikke

denne rikingen "vise seg" så de andre skulle føle at de ga for lite.

Det er jo litt det, hvis det er flere onkler og tanter som gir,

så vil de føle seg gjerrige hvis de bare gir 1000 og du kommer med 4500.

Kanskje lurt å høre litt med de andre hva de har tenkt å gi og legge seg på samme flisa.

Gjest 1000 kroner

Altfor mye syns nå jeg. Du kan komme til å komme i konkurranse med foreldrene hans, som kanskje ikke gir ham en like stor gave som det.

Rundt 1000 kroner syns jeg bør holde. Selv har jeg gitt gaver på ca. 500 kr i konfirmasjon til nieser og nevøer (har 10 stk, og ikke spesielt god råd.).

Ja er kanskje det, men er gøy å gi så det monner. Har råd til å legge til side 400,- kroner i måneden.

Hvorfor er det gøy å gi så mye?

Har du et særlig og spesielt godt forhold til denne nevøen?

Er det sånn at du rett og slett liker å sole deg i glansen om å bli konfirmasjonens snakkis som den som ga mest?

Tror du folk kommer til å snakke om hvor snill du er, eller hvor unødvendig gavmild du er?

Konfirmanten selv kommer nok til å bli imponert i et lite blaff, så forsvinner pengene i mengden sammen med de andre pengene han får. Å gi så mye når man er tante/onkel er galskap, og jeg tror nå helst du leker troll. :P

Oi, det var mye, synes jeg da,

Men snilt, selvsagt! :)

Nevøen til mannen konfirmeres til høsten og vi tenkte å gi ca 1500 kroner, maks 2000, og det er fra begge to. Håper ikke det regnes som superlite, for vi har nesten også begynt å spare, hvertfall så bør vi..;p

Men vi skal hjelpe litt til med selskapet da, sånn i hvertfall.

:)

Annonse

Gjest annlovinda

Det syntes jeg var altfor mye.

Vi skal i konfirmasjon til høsten, til vår nevø. Vi har tenkt å gi han 1500 kroner. En annen nevø som konfirmerte seg for 3 år siden fikk 1200 om jeg ikke husker feil. Og da synes jeg 1500 kan være greit i år.

Gjest Elextra

Det synes jeg var veldig mye.

Jeg ville tenkt 1000 var tilstrekkelig, evt. opp mot 2000, men absolutt ikke mer.

Om du er veldig rik (det får jeg ikke inntrykk av, ettersom det er snakk om sparing) og dette er din eneste nevø, som kanskje ikke har så mye familie, og du selv ikke har barn, ville det muligens stilt seg litt annerledes.

Nei, jeg synes slett ikke du skal gi så mye. Og dersom du faktisk er seriøs (og ikke et forum-troll) så synes jeg dette er tankeløst og det virker som du vil sole deg i glansen av å være den som gir mest bortsett fra foreldre og kanskje besteforeldre.

1000-1500,- holder lenge mener jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...