Gå til innhold

Male huset eller sabeltann?

Anbefalte innlegg

Gjest altforbarna

vi bygde nytt hus for 3 år siden og det er bare grunnet på kledningen. Vi har ikke tid til å male selv og fikk nå tilbud på 10000 for å male ferdig huset.

Jeg har veldig lyst til å ta med sønnene våre for å se sabeltannshowet. De elsker sabeltann. En overnatting på et "vanlig" hotell og med billetter kommer det til å koste oss 7-8000. Da må vi vente med å male huset til neste år.

Er det verdt det?

Neste år er kanskje eldstemann for stor til å se sabeltann.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380300-male-huset-eller-sabeltann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Utsett å male huset

Vi har vært på Sabeltann 2 ganger, det var like stas for begge sønnene begge gangene. Første gangen var de 3,5 og nesten 7 tror jeg, i fjor var de 8,5 og nesten 12.

To flotte ferier. Jeg ville utsatt husmalingen til neste år.

Gjest altforbarna

Vi har vært på Sabeltann 2 ganger, det var like stas for begge sønnene begge gangene. Første gangen var de 3,5 og nesten 7 tror jeg, i fjor var de 8,5 og nesten 12.

To flotte ferier. Jeg ville utsatt husmalingen til neste år.

Å, det var det jeg trengte å høre. Tror ungene kommer til å elske det.

Hvordan vil huset tåle å stå slik en vinter til? Om det ikke er noe problem så er det jo greit å utsette malingen til neste sommer. På den andre side kan det jo godt komme noe annet neste sommer som man da har veeeeldig lyst til og å utsette husmalingen særlig mange år er vel lite lurt...

Gjest god sommer

Tja, ville vel tatt meg tid til å male huset selv, og ta en tur og sett på Sabeltann. Vi har vært der to ganger med vår sønn, når han var 2,5 og 5,5. Like stas begge gangene.

Det å male huset selv tar ikke SÅÅ lang tid da - men man må prioritere å bruke den tiden på det.

Annonse

Å, det var det jeg trengte å høre. Tror ungene kommer til å elske det.

Tips til husmaling - fra en som akkurat er ferdig for i år :-) De dagene det er malevær (ikke regner) så maler dere litt hver dag - og litt mer i helgene. I denne lyse årstid er det mulig å male til langt på kveld, og tar dere begge to et par timer hver kveld så går det faktisk ganske fort.Kan også gjøres når barna er i seng vet du. Vi har hytte på sørlandet, og har sett Sabeltann mange ganger. Stor stas hver gang. Gøy for voksne også :-) LYKKE TIL!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...