Gå til innhold

Tveita denne gang.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest nickless in oslo

Jeg vet det - derfor skjønte jeg ikke hva trådstarter mente med nicket sitt. Men jeg tror egentlig ikke han vet noe særlig om Groruddalen.

''derfor skjønte jeg ikke hva trådstarter mente med nicket sitt. Men jeg tror egentlig ikke han vet noe særlig om Groruddalen.''

Regner med at han bare prøver å hisse på seg sør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380467-tveita-denne-gang/#findComment-3350960
Del på andre sider

Gjest IkkeGroruddalen

Jeg vet det - derfor skjønte jeg ikke hva trådstarter mente med nicket sitt. Men jeg tror egentlig ikke han vet noe særlig om Groruddalen.

Tja, nå nevnte jeg ikke med et eneste ord at Tveita ikke er i Groruddalen da.

At jeg brukte det nicket jeg gjorde, var mere for å understreke at jeg ikke kommer fra Groruddalen, men et annet sted like ved.

Les linken du, for det var liksom det som var meningen med innlegget. Og gjerne kommentarene under innlegget.

Samma leksa. Pakke det inn, snakke det bort, og bagatellisere hele greia. Være politisk korrekt, og la humla suse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380467-tveita-denne-gang/#findComment-3350979
Del på andre sider

Tja, nå nevnte jeg ikke med et eneste ord at Tveita ikke er i Groruddalen da.

At jeg brukte det nicket jeg gjorde, var mere for å understreke at jeg ikke kommer fra Groruddalen, men et annet sted like ved.

Les linken du, for det var liksom det som var meningen med innlegget. Og gjerne kommentarene under innlegget.

Samma leksa. Pakke det inn, snakke det bort, og bagatellisere hele greia. Være politisk korrekt, og la humla suse.

Og hva er alternativet til å "la humla suse", mener du? Skal vi innføre bosettingsregler for bestemte grupper?

Innvandrerne fikk kjeft da de stort sett bodde på Tøyen og Grønland, også. Burde de tvangsflyttes til Ullern i subsidierte boliger, i stedet for å bo der de har råd til å bo?

Det har alltid vært utflytting fra de områdene i Groruddalen der det bare er små leiligheter. Samtidig er det mange steder i Groruddalen der det er andre typer boliger som eies av folk fra andre inntektsgrupper. Men det er alltid de dårligste eksemplene som blir trukket fram av media. De som bor i Groruddalen (og det er mange!), er grundig lei av det der.

Dette handler om skjevheter i byen (i boligbygging og fordeling av andre tilbud), og de er ikke politikerne i Oslo interessert i å gjøre noe med. Det har vært på samme vis i mange år, også før man fikk noen innvandrere å skylde på. Allerede for 40 år siden var det gnål om hvor ille det var i Groruddalen - og også den gang var det de som nesten aldri hadde vært der, som skrek høyest.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380467-tveita-denne-gang/#findComment-3351074
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...