Apeldoorn Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Nei. det er i morgen. Du er like sløv som jeg. ;-) Hehe Syns ikke det er så interessant med å vite at folk som ikke jeg kjenner har det festlig, mens jeg ikke har det 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Huff, kjipt... men det finnes mye slike medisiner? Tegretol f.eks. Har aldri prøvd det, men. Hvilke medisin er tegretol, og hvilke fordeler og ulemper er det med dem? Hva hjelper de mot? 0 Siter
Apeldoorn Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Hvilke medisin er tegretol, og hvilke fordeler og ulemper er det med dem? Hva hjelper de mot? Tegretol kan brukes ved bipolar lidelse, og er som Lamictal også en medisin som opprinnelig ble brukt mot epilepsi... Det jeg ikke vet er om den er like god på depresjoner ved andre lidelser enn bipolar, men det gjelder jo ikke deg Den er nok mindre brukt enn Lamictal og, men det er ikke bare Tegretol som finnes i denne kategorien. Endel fler. 0 Siter
Gondor Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Skrevet 22. juni 2012 Jeg har BP2, men kan ikke bruke lamictal. Klarte ikke å konsentrere meg når jeg snakket med folk. Har også en mistanke at den påvirket kjøreevnen. jeg har også bp 2 og bruker 500 mg lamictal. Tåler medisinen godt, men har uhyre dårlig hukommelse. :-( 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Tegretol kan brukes ved bipolar lidelse, og er som Lamictal også en medisin som opprinnelig ble brukt mot epilepsi... Det jeg ikke vet er om den er like god på depresjoner ved andre lidelser enn bipolar, men det gjelder jo ikke deg Den er nok mindre brukt enn Lamictal og, men det er ikke bare Tegretol som finnes i denne kategorien. Endel fler. Skulle kanskje prøvd et annen stemningsstabiliserende når jeg ikke kunne bruke lamictal. Jeg hadde egentlig regnet med at psykiateren foreslo et annet stemningsstabiliserende når jeg seponerte lamictal. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 jeg har også bp 2 og bruker 500 mg lamictal. Tåler medisinen godt, men har uhyre dårlig hukommelse. :-( Godt du tåler lamictalen. Tror det er en bra medisin. Men kan være slitende med den hukommelsen. Jeg fikk ikke med meg hva folk sa til meg og det kunne være skikkelig flaut. 0 Siter
Apeldoorn Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Skulle kanskje prøvd et annen stemningsstabiliserende når jeg ikke kunne bruke lamictal. Jeg hadde egentlig regnet med at psykiateren foreslo et annet stemningsstabiliserende når jeg seponerte lamictal. Hvis det var pga. bivirkninger og ikke manglende virkning, så er det jo rart du ikke fikk prøve mer SS ja? Ved siden av Lithium og Lamictal og Tegretol nevner kringlen topimax og orfiril som direkte SS. 0 Siter
Gondor Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Skrevet 22. juni 2012 Hvem har opplevd en tilbakevending av symptomer etter å ha seponert ap? Og hvor lang tid tok det før det kom? Vil leve skikkelig igjen. A la hypomani. 0 Siter
Apeldoorn Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Hvem har opplevd en tilbakevending av symptomer etter å ha seponert ap? Og hvor lang tid tok det før det kom? Vil leve skikkelig igjen. A la hypomani. *Rekke opp hånden* Jeg tar de mot paranoia jeg da, mistenksomhet og slikt... 0 Siter
Gondor Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Skrevet 22. juni 2012 *Rekke opp hånden* Jeg tar de mot paranoia jeg da, mistenksomhet og slikt... Uff. Også jeg som er så paranoid i utgangspunket. Er redd for tankekjør og snakking på åpen gate for å få bort stemmene. 0 Siter
Apeldoorn Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Uff. Også jeg som er så paranoid i utgangspunket. Er redd for tankekjør og snakking på åpen gate for å få bort stemmene. Har du også schzoaffektiv lidelse, da? 0 Siter
Gondor Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Skrevet 22. juni 2012 Godt du tåler lamictalen. Tror det er en bra medisin. Men kan være slitende med den hukommelsen. Jeg fikk ikke med meg hva folk sa til meg og det kunne være skikkelig flaut. Sier ofte Hæ? Får liksom ikke ordene med meg, :-( 0 Siter
Gondor Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Skrevet 22. juni 2012 Har du også schzoaffektiv lidelse, da? Nei, det har jeg ikke. Kun bp 2. 0 Siter
Apeldoorn Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Nei, det har jeg ikke. Kun bp 2. Hva snakker du mest om i samtaleterapien da, hvis du har det, da? 0 Siter
Apeldoorn Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Hvem har opplevd en tilbakevending av symptomer etter å ha seponert ap? Og hvor lang tid tok det før det kom? Vil leve skikkelig igjen. A la hypomani. _Hvis_ jeg har vært hypoman syns jeg ikke det var noe særlig... 0 Siter
Gondor Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Skrevet 22. juni 2012 Hva snakker du mest om i samtaleterapien da, hvis du har det, da? Jeg går hos psykolog en gang i uken. Da snakker vi om mitt alkoholforbruk, mitt forhold til ex mannen min og mine drømmer, styrker og svakheter. Hos psykiateren min snakker vi om medisiner, om symptomer, om oppturer og nedturer og om symptomer som skulle dukke opp. Han skjønner ikke hvorfor jeg er så ustabil. Kan ikke være bedre medisinert mener han. (Derfor seponerer meg fluanxol. Herregud for en idiot jeg er. Men jeg vil leve! ) jeg er også blitt diagnostisert med eupf, paranoid pf, og unnvikende pf. Synes det holder! 0 Siter
Apeldoorn Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Jeg går hos psykolog en gang i uken. Da snakker vi om mitt alkoholforbruk, mitt forhold til ex mannen min og mine drømmer, styrker og svakheter. Hos psykiateren min snakker vi om medisiner, om symptomer, om oppturer og nedturer og om symptomer som skulle dukke opp. Han skjønner ikke hvorfor jeg er så ustabil. Kan ikke være bedre medisinert mener han. (Derfor seponerer meg fluanxol. Herregud for en idiot jeg er. Men jeg vil leve! ) jeg er også blitt diagnostisert med eupf, paranoid pf, og unnvikende pf. Synes det holder! Hørtes veldig rotete å forholde seg til alle disse ulike diagnosene, og ikke minst ulike "hjelpere"... Det som må på plass her er vel en ansvargruppe - du kan få en fra kommunen / bydelen til å lede dette. Anbefales. 0 Siter
Gondor Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Skrevet 22. juni 2012 _Hvis_ jeg har vært hypoman syns jeg ikke det var noe særlig... Ok. Du har et poeng. I utgangspunktet er det helt vidunderlig. Høyt energinivå, fantastiske farveopplevelser, kjærlighet til menneskeheten, sosial, pratsom (spesielt for meg som er så introvert). Men så kommer overenergien. desperasjonen etter å bli kvitt energien. Tankekjøret. Fortvilelsen. Paranoian. Et tveegget sverd 0 Siter
Gjest sukker sukker Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 _Hvis_ jeg har vært hypoman syns jeg ikke det var noe særlig... ''_Hvis_ jeg har vært hypoman syns jeg ikke det var noe særlig...'' Sikker på at du ikke er det nå? 0 Siter
Apeldoorn Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Ok. Du har et poeng. I utgangspunktet er det helt vidunderlig. Høyt energinivå, fantastiske farveopplevelser, kjærlighet til menneskeheten, sosial, pratsom (spesielt for meg som er så introvert). Men så kommer overenergien. desperasjonen etter å bli kvitt energien. Tankekjøret. Fortvilelsen. Paranoian. Et tveegget sverd Da føler jeg meg i prinsippet litt hypoman nå, men så har jeg tatt Truxal da, så blir nok natta på meg snart heldigvis 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.