Gå til innhold

Kamphunder skadet 2-årig barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

39

• meg__123!

29

• Mrs D

24

• Angustia

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ericser

Er ille nok at mennesker blir skadet, men tenk på oss hundeeiere som kan få hunden alvorlig skadet av gale løshunder. Hunder angriper oftere andre hunder enn mennesker. Det er bare flaks at man ikke møter en gal løshund når man er på tur med hunden.

En kamphund er vel ikke kamphund før den er trent til kamp? Hva vet du om disse tre hundene var trent til kamp? Man kan ikke si at f.eks rottweiler som rase er kamphund.

Jeg har utgangspunkt i det som står i linken: "Det dreier seg om tre kamphunder. - - - To av hundene er en blanding mellom dobermann og rottweiler. En tredje hund er en fransk mastiff – også det man forbinder med å være en kamphund."

En kamphund er vel ikke kamphund før den er trent til kamp? Hva vet du om disse tre hundene var trent til kamp? Man kan ikke si at f.eks rottweiler som rase er kamphund.

''En kamphund er vel ikke kamphund før den er trent til kamp? Hva vet du om disse tre hundene var trent til kamp? Man kan ikke si at f.eks rottweiler som rase er kamphund. – Håpløst!''

En kamphund er hunder av raser som er avlet til kamp - enten mot okser eller mot andre hunder. De kjennetegnes også ved et særdeles kraftig og ødeleggende bitt.

Og enten du kaller rottweiler for kamphund eller lekehund, så er fakta at et angrep av en rottweiler er noe helt annet enn et angrep av en chihuahua.

Er ille nok at mennesker blir skadet, men tenk på oss hundeeiere som kan få hunden alvorlig skadet av gale løshunder. Hunder angriper oftere andre hunder enn mennesker. Det er bare flaks at man ikke møter en gal løshund når man er på tur med hunden.

''Er ille nok at mennesker blir skadet, men tenk på oss hundeeiere som kan få hunden alvorlig skadet av gale løshunder. ''

"Beklager", men jeg tenker nok mer på barnene som blir bitt, enn på hundeiere som får hundene deres bitt.

Annonse

''En kamphund er vel ikke kamphund før den er trent til kamp?''

Så en fuglehund eller en kveghund er ikke hhv fuglehund eller kveghund før den jakter fugl eller gjeter kveg? Det er hva hunden er avlet til som gjør den til en kamphund, ikke hva den er trent til.

''Er ille nok at mennesker blir skadet, men tenk på oss hundeeiere som kan få hunden alvorlig skadet av gale løshunder.''

Det er selvsagt ille, men det er mye, mye verre at barn og voksne blir skadet av en hund enn at en hund blir det. En bør eliminere hunder som uprovosert går til angrep syns jeg, uansett. Og kanskje nekte folk som stadig har slike hunder retten til å ha hund.

hidi, the scorpion

Det er en forferdelig tragedie, for alle de involverte.

Jeg har min største medfølelse med de som ble angrepet. Skjønner godt at de er i en tilstand av sjokk.

Disse tre hundene er kamphunder, og om de ikke er under streng tilsyn av eier, bør de avlives, mener jeg.

Jeg elsker dyr, men elsker mennesker mer.

Det er en forferdelig tragedie, for alle de involverte.

Jeg har min største medfølelse med de som ble angrepet. Skjønner godt at de er i en tilstand av sjokk.

Disse tre hundene er kamphunder, og om de ikke er under streng tilsyn av eier, bør de avlives, mener jeg.

Jeg elsker dyr, men elsker mennesker mer.

Det bør vel avlives helt uavhengig av om de er under tilsyn eller ei.

Med vennlig hilsen

Tror det har mye å gjøre med eieren også! Er ikke hunden heelt trygg feks, så burde eieren være mer obs når det gjelder andre dyr /mennesker.

Det er da helt irrelevant. Selvsagt har det å gjøre med eieren, men vi vet aldri hvordan eieren er, så derfor har det å gjøre med hundene.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Ericser

''Er ille nok at mennesker blir skadet, men tenk på oss hundeeiere som kan få hunden alvorlig skadet av gale løshunder.''

Det er selvsagt ille, men det er mye, mye verre at barn og voksne blir skadet av en hund enn at en hund blir det. En bør eliminere hunder som uprovosert går til angrep syns jeg, uansett. Og kanskje nekte folk som stadig har slike hunder retten til å ha hund.

Min bestevenn er min hund, og det er like ille å få den angrepet som om en mor får barnet sitt angrepet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...