Gå til innhold

Kamphunder skadet 2-årig barn

Anbefalte innlegg

Gjest DOLine
Skrevet

Skjønner at du aldri har eid en hund.

Neppe.

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

39

• meg__123!

29

• Mrs D

24

• Angustia

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er da helt irrelevant. Selvsagt har det å gjøre med eieren, men vi vet aldri hvordan eieren er, så derfor har det å gjøre med hundene.

Med vennlig hilsen

Da har det jo ikke noe med om det er en kamphund eller ikke..

Skrevet

Nei, det er det ikke.

Ikke engang i nærheten.

Hva i svarten vet du om det? Har du hund kanskje?? En hund blir som et familiemedlem. Et liv er et liv uansett om det er dyr eller mennesker.

Skrevet

Skjønner at du aldri har hatt et barn.

Har du barn?

Gjest DOLine
Skrevet

Hva i svarten vet du om det? Har du hund kanskje?? En hund blir som et familiemedlem. Et liv er et liv uansett om det er dyr eller mennesker.

Nytter ikke med slik argumentasjon til en dyrehater.

Skrevet

Han tror han vet alt,det er det som er problemet .....

Skrevet

Diskusjonen går ikke på hvorvidt en hund har et liv. Det har en loppe også, uten at det endrer noe i denne diskusjonen.

Skrevet

Da har det jo ikke noe med om det er en kamphund eller ikke..

Jo, for å bli bitt av en kamphund er mye mer alvorlig enn å bli bitt av en chihuahua.

Skrevet

Hvorfor er du en dyrehater?

Skrevet

Har du barn?

Nei, men jeg har en hjerne, og det er ikke vanskelig å forstå at det forholdet man kan få til egne barn (og muligheten av å miste det) åpenbart er noe helt annet enn forholdet man kan få til en hund, katt eller øgle.

Det er stort sett kun noen få virkelighetsfjerne dyrevernsekstremister som sammenligner alvorligheten av å miste et barn med å miste en hund.

Selvsagt kan det være et stort tap å miste et kjæledyr, men det er selvsagt ikke sammenlignbart med å miste et barn.

Skrevet

Jo, for å bli bitt av en kamphund er mye mer alvorlig enn å bli bitt av en chihuahua.

Nytter ikke å diskutere med noen som hater hunder hvertfall.....

Skrevet

Nytter ikke å diskutere med noen som hater hunder hvertfall.....

''Nytter ikke å diskutere med noen som hater hunder hvertfall.....''

Nytter ikke å diskutere med noen som hater mennesker hvertfall.....

Hater du mennesker?

Hvis ikke, kan du vennligst slutte med våset ditt om at jeg hater hunder, bare fordi jeg ikke er enig med deg?

Skrevet

Nei, men jeg har en hjerne, og det er ikke vanskelig å forstå at det forholdet man kan få til egne barn (og muligheten av å miste det) åpenbart er noe helt annet enn forholdet man kan få til en hund, katt eller øgle.

Det er stort sett kun noen få virkelighetsfjerne dyrevernsekstremister som sammenligner alvorligheten av å miste et barn med å miste en hund.

Selvsagt kan det være et stort tap å miste et kjæledyr, men det er selvsagt ikke sammenlignbart med å miste et barn.

Tror ikke du kan si noe om det før du faktisk har hatt en hund... Tro det eller ei.

Skrevet

''Nytter ikke å diskutere med noen som hater hunder hvertfall.....''

Nytter ikke å diskutere med noen som hater mennesker hvertfall.....

Hater du mennesker?

Hvis ikke, kan du vennligst slutte med våset ditt om at jeg hater hunder, bare fordi jeg ikke er enig med deg?

Ut fra det du sier så virker det som at du ikke er glad i hunder. Tar jeg feil?

Skrevet

Ut fra det du sier så virker det som at du ikke er glad i hunder. Tar jeg feil?

Du tar feil. Dvs. jeg er verken spesielt glad eller ikke-glad i hunder. Relativt nøytral.

Og jeg hater definitivt ikke dyr. Jeg hadde aldri tolerert dyremishandling, og hadde anmeldt det tvert.

Likevel, selvsagt setter jeg mennesker over dyr, og selvsagt er mennesker viktigere.

Skrevet

Tror ikke du kan si noe om det før du faktisk har hatt en hund... Tro det eller ei.

Har du et barn?

Skrevet

Du tar feil. Dvs. jeg er verken spesielt glad eller ikke-glad i hunder. Relativt nøytral.

Og jeg hater definitivt ikke dyr. Jeg hadde aldri tolerert dyremishandling, og hadde anmeldt det tvert.

Likevel, selvsagt setter jeg mennesker over dyr, og selvsagt er mennesker viktigere.

Men du kan ikke si at det ikke hadde berørt deg like mye om hunden din hadde blitt bitt enn om ungen din hadde blitt det, når du ikke har hund.....Bare det jeg skal frem til. Tror ikke det kommer noe vettugt ut av denne diskusjonen :P

Gjest Hulderen
Skrevet

Har du barn?

Interessant å se denne diskusjonen, siden dere mener at et dyreliv er verdt like mye eller mer enn et menneskeliv. Jeg har ikke tenkt å diskutere med dere, dere har det verdisynet dere har. Jeg bare lurer på om dere har Asperger?

Skrevet

Men du kan ikke si at det ikke hadde berørt deg like mye om hunden din hadde blitt bitt enn om ungen din hadde blitt det, når du ikke har hund.....Bare det jeg skal frem til. Tror ikke det kommer noe vettugt ut av denne diskusjonen :P

Selvsagt kan jeg si det.

Unger er unger, hunder er dyr. Unger (og mennesker) har helt andre hjerner enn det hunder har, eller kan ha.

Du aksepterer jo også denne graderingen. Du ville neppe trodd på noen som sa at de var like triste over at loppen deres døde som hunden. Hvorfor? Fordi man kan ha et mye nærmere forhold til en hund enn en loppe.

Og med den logikken så kan du se at man kan ha et mye nærmere forhold til et barn enn til en hund, en katt, et marsvin, osv.

Med vennlig hilsen

Gjest DOLine
Skrevet

Hvorfor er du en dyrehater?

Nei, du forstod sikkert ikke at jeg snakket om deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...