Gjest DOLine Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Skjønner at du aldri har eid en hund. Neppe. 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Det er da helt irrelevant. Selvsagt har det å gjøre med eieren, men vi vet aldri hvordan eieren er, så derfor har det å gjøre med hundene. Med vennlig hilsen Da har det jo ikke noe med om det er en kamphund eller ikke.. 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Nei, det er det ikke. Ikke engang i nærheten. Hva i svarten vet du om det? Har du hund kanskje?? En hund blir som et familiemedlem. Et liv er et liv uansett om det er dyr eller mennesker. 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Skjønner at du aldri har hatt et barn. Har du barn? 0 Siter
Gjest DOLine Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Hva i svarten vet du om det? Har du hund kanskje?? En hund blir som et familiemedlem. Et liv er et liv uansett om det er dyr eller mennesker. Nytter ikke med slik argumentasjon til en dyrehater. 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Nytter ikke med slik argumentasjon til en dyrehater. Han tror han vet alt,det er det som er problemet ..... 0 Siter
Sør Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Hva i svarten vet du om det? Har du hund kanskje?? En hund blir som et familiemedlem. Et liv er et liv uansett om det er dyr eller mennesker. Diskusjonen går ikke på hvorvidt en hund har et liv. Det har en loppe også, uten at det endrer noe i denne diskusjonen. 0 Siter
Sør Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Da har det jo ikke noe med om det er en kamphund eller ikke.. Jo, for å bli bitt av en kamphund er mye mer alvorlig enn å bli bitt av en chihuahua. 0 Siter
Sør Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Nytter ikke med slik argumentasjon til en dyrehater. Hvorfor er du en dyrehater? 0 Siter
Sør Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Har du barn? Nei, men jeg har en hjerne, og det er ikke vanskelig å forstå at det forholdet man kan få til egne barn (og muligheten av å miste det) åpenbart er noe helt annet enn forholdet man kan få til en hund, katt eller øgle. Det er stort sett kun noen få virkelighetsfjerne dyrevernsekstremister som sammenligner alvorligheten av å miste et barn med å miste en hund. Selvsagt kan det være et stort tap å miste et kjæledyr, men det er selvsagt ikke sammenlignbart med å miste et barn. 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Jo, for å bli bitt av en kamphund er mye mer alvorlig enn å bli bitt av en chihuahua. Nytter ikke å diskutere med noen som hater hunder hvertfall..... 0 Siter
Sør Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Nytter ikke å diskutere med noen som hater hunder hvertfall..... ''Nytter ikke å diskutere med noen som hater hunder hvertfall.....'' Nytter ikke å diskutere med noen som hater mennesker hvertfall..... Hater du mennesker? Hvis ikke, kan du vennligst slutte med våset ditt om at jeg hater hunder, bare fordi jeg ikke er enig med deg? 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Nei, men jeg har en hjerne, og det er ikke vanskelig å forstå at det forholdet man kan få til egne barn (og muligheten av å miste det) åpenbart er noe helt annet enn forholdet man kan få til en hund, katt eller øgle. Det er stort sett kun noen få virkelighetsfjerne dyrevernsekstremister som sammenligner alvorligheten av å miste et barn med å miste en hund. Selvsagt kan det være et stort tap å miste et kjæledyr, men det er selvsagt ikke sammenlignbart med å miste et barn. Tror ikke du kan si noe om det før du faktisk har hatt en hund... Tro det eller ei. 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 ''Nytter ikke å diskutere med noen som hater hunder hvertfall.....'' Nytter ikke å diskutere med noen som hater mennesker hvertfall..... Hater du mennesker? Hvis ikke, kan du vennligst slutte med våset ditt om at jeg hater hunder, bare fordi jeg ikke er enig med deg? Ut fra det du sier så virker det som at du ikke er glad i hunder. Tar jeg feil? 0 Siter
Sør Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Ut fra det du sier så virker det som at du ikke er glad i hunder. Tar jeg feil? Du tar feil. Dvs. jeg er verken spesielt glad eller ikke-glad i hunder. Relativt nøytral. Og jeg hater definitivt ikke dyr. Jeg hadde aldri tolerert dyremishandling, og hadde anmeldt det tvert. Likevel, selvsagt setter jeg mennesker over dyr, og selvsagt er mennesker viktigere. 0 Siter
Sør Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Tror ikke du kan si noe om det før du faktisk har hatt en hund... Tro det eller ei. Har du et barn? 0 Siter
meg__123! Skrevet 6. juli 2012 Skrevet 6. juli 2012 Du tar feil. Dvs. jeg er verken spesielt glad eller ikke-glad i hunder. Relativt nøytral. Og jeg hater definitivt ikke dyr. Jeg hadde aldri tolerert dyremishandling, og hadde anmeldt det tvert. Likevel, selvsagt setter jeg mennesker over dyr, og selvsagt er mennesker viktigere. Men du kan ikke si at det ikke hadde berørt deg like mye om hunden din hadde blitt bitt enn om ungen din hadde blitt det, når du ikke har hund.....Bare det jeg skal frem til. Tror ikke det kommer noe vettugt ut av denne diskusjonen 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 6. juli 2012 Skrevet 6. juli 2012 Har du barn? Interessant å se denne diskusjonen, siden dere mener at et dyreliv er verdt like mye eller mer enn et menneskeliv. Jeg har ikke tenkt å diskutere med dere, dere har det verdisynet dere har. Jeg bare lurer på om dere har Asperger? 0 Siter
Sør Skrevet 6. juli 2012 Skrevet 6. juli 2012 Men du kan ikke si at det ikke hadde berørt deg like mye om hunden din hadde blitt bitt enn om ungen din hadde blitt det, når du ikke har hund.....Bare det jeg skal frem til. Tror ikke det kommer noe vettugt ut av denne diskusjonen Selvsagt kan jeg si det. Unger er unger, hunder er dyr. Unger (og mennesker) har helt andre hjerner enn det hunder har, eller kan ha. Du aksepterer jo også denne graderingen. Du ville neppe trodd på noen som sa at de var like triste over at loppen deres døde som hunden. Hvorfor? Fordi man kan ha et mye nærmere forhold til en hund enn en loppe. Og med den logikken så kan du se at man kan ha et mye nærmere forhold til et barn enn til en hund, en katt, et marsvin, osv. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest DOLine Skrevet 6. juli 2012 Skrevet 6. juli 2012 Hvorfor er du en dyrehater? Nei, du forstod sikkert ikke at jeg snakket om deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.