Gå til innhold

Kamphunder skadet 2-årig barn

Anbefalte innlegg

Gjest DOLine

Interessant å se denne diskusjonen, siden dere mener at et dyreliv er verdt like mye eller mer enn et menneskeliv. Jeg har ikke tenkt å diskutere med dere, dere har det verdisynet dere har. Jeg bare lurer på om dere har Asperger?

Alt er relativt. For noen kan det være like traumatisk å miste en hund.

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

39

• meg__123!

29

• Mrs D

24

• Angustia

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest DOLine

Selvsagt kan jeg si det.

Unger er unger, hunder er dyr. Unger (og mennesker) har helt andre hjerner enn det hunder har, eller kan ha.

Du aksepterer jo også denne graderingen. Du ville neppe trodd på noen som sa at de var like triste over at loppen deres døde som hunden. Hvorfor? Fordi man kan ha et mye nærmere forhold til en hund enn en loppe.

Og med den logikken så kan du se at man kan ha et mye nærmere forhold til et barn enn til en hund, en katt, et marsvin, osv.

Med vennlig hilsen

''Du ville neppe trodd på noen som sa at de var like triste over at loppen deres døde som hunden. Hvorfor? Fordi man kan ha et mye nærmere forhold til en hund enn en loppe.''

Enkelte kan ha et like nært forhold til hunden sin som foreldre har til sine barn. Du viser en utrolig liten evne til å sette deg inn i hvordan andre tenker og føl er. Har du Asperger?

Gjest DOLine

Men du kan ikke si at det ikke hadde berørt deg like mye om hunden din hadde blitt bitt enn om ungen din hadde blitt det, når du ikke har hund.....Bare det jeg skal frem til. Tror ikke det kommer noe vettugt ut av denne diskusjonen :P

''Tror ikke det kommer noe vettugt ut av denne diskusjonen''

Det kommer *aldri* noe vettugt ut av diskusjonen med denne kverulanten.

Interessant å se denne diskusjonen, siden dere mener at et dyreliv er verdt like mye eller mer enn et menneskeliv. Jeg har ikke tenkt å diskutere med dere, dere har det verdisynet dere har. Jeg bare lurer på om dere har Asperger?

'' Jeg bare lurer på om dere har Asperger?

''

_Så_ utbredt er neppe Asperger ;-)

Gjest Hulderen

Alt er relativt. For noen kan det være like traumatisk å miste en hund.

Jeg har skjønt at dere mener det. Og det er dere i deres fulle rett til. Jeg lurer bare på hvorfor. Og jeg sier ikke at det gjelder alle med Asperger. Men jeg vet at mange aspergere har den oppfatningen. Madelenemie kom med et eksempel. Hun fortalte om en mann med asperger som ble spurt av sin psykiatiker om han ville berget livet til en baby eller en kattunge. Han klarte ikke å velge. Men etter en stund svarte han t han nok ville berget kattungen, for den er så søt. Helt uforståelig for oss, men riktig for ham. Derfor lurer jeg på om andre enn aspergere har det verdisynet også. Har dere tre asperger, er det for meg en forklaring på deres verdisyn, og det er ikke ment som noen fornærmelse eller nedvurdering.

Gjest DOLine

Jeg har skjønt at dere mener det. Og det er dere i deres fulle rett til. Jeg lurer bare på hvorfor. Og jeg sier ikke at det gjelder alle med Asperger. Men jeg vet at mange aspergere har den oppfatningen. Madelenemie kom med et eksempel. Hun fortalte om en mann med asperger som ble spurt av sin psykiatiker om han ville berget livet til en baby eller en kattunge. Han klarte ikke å velge. Men etter en stund svarte han t han nok ville berget kattungen, for den er så søt. Helt uforståelig for oss, men riktig for ham. Derfor lurer jeg på om andre enn aspergere har det verdisynet også. Har dere tre asperger, er det for meg en forklaring på deres verdisyn, og det er ikke ment som noen fornærmelse eller nedvurdering.

''Jeg har skjønt at dere mener det.''

Jeg mener det ikke. Men jeg nekter ikke andre å mene det.

Annonse

Annonse

''Du ville neppe trodd på noen som sa at de var like triste over at loppen deres døde som hunden. Hvorfor? Fordi man kan ha et mye nærmere forhold til en hund enn en loppe.''

Enkelte kan ha et like nært forhold til hunden sin som foreldre har til sine barn. Du viser en utrolig liten evne til å sette deg inn i hvordan andre tenker og føl er. Har du Asperger?

''Enkelte kan ha et like nært forhold til hunden sin som foreldre har til sine barn.''

Det finnes så mange slags forhold mellom foreldre og barn også, det er ikke likevel sånn at det nødvendigvis er "innenfor normalen". Jeg kjenner mange som har dyr OG barn, og jeg tror ingen av dem vil sette dyret foran barnet sitt. At noen som bare har dyr kan innbille seg at de har et like nært forhold til sitt dyr som de ville hatt til et barn, er meget mulig. Så fremst de har et noen lunde normal følelsesspekter vil jeg mener de tar grundig feil.

Gjest DOLine

''Enkelte kan ha et like nært forhold til hunden sin som foreldre har til sine barn.''

Det finnes så mange slags forhold mellom foreldre og barn også, det er ikke likevel sånn at det nødvendigvis er "innenfor normalen". Jeg kjenner mange som har dyr OG barn, og jeg tror ingen av dem vil sette dyret foran barnet sitt. At noen som bare har dyr kan innbille seg at de har et like nært forhold til sitt dyr som de ville hatt til et barn, er meget mulig. Så fremst de har et noen lunde normal følelsesspekter vil jeg mener de tar grundig feil.

''Jeg kjenner mange som har dyr OG barn,''

Nei, men det kan være andre som kun har dette dyret, og intet annet.

''Så fremst de har et noen lunde normal følelsesspekter vil jeg mener de tar grundig feil.''

Man får bare respektere at folk er forskjellige.

''Jeg kjenner mange som har dyr OG barn,''

Nei, men det kan være andre som kun har dette dyret, og intet annet.

''Så fremst de har et noen lunde normal følelsesspekter vil jeg mener de tar grundig feil.''

Man får bare respektere at folk er forskjellige.

''Man får bare respektere at folk er forskjellige.''

Selvsagt, men man må også få lov til å si at folk ikke aner hva de snakker om, at det de tenker oppfattes som grotesk. Man trenger IKKE respektere folk som sier at dyret deres har samme verdi som et barn, det er en grusom tenkemåte. Det betyr ikke at man ikke registrerer og aksepterer at de tenker annerledes og at man godtar at de rett og slett ikke har et tankesett folk med barn har.

Og ja, jeg syns i grunnen synd på et menneske som er så lite følelsesutviklet at de ikke skjønner at mennesker har større verdi enn som så.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...