Gå til innhold

Kamphunder skadet 2-årig barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg SKJØNNER hva folk snakker om her jeg også. Det gjør det likevel ikke mer riktig av den grunn.

Men jeg skjønner det slik at jeg kan sette meg inn i det.

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

39

• meg__123!

29

• Mrs D

24

• Angustia

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke for de som har barn nei.

Det du egentlig sier er at folk er nødt til å oppleve ting for å forstå, og det er faktisk helt feil. Det er ikke vanskelig å sette seg inn i hvordan foreldre må føle, selv om man ikke har barn selv. Før jeg selv ble mor i en alder av 37 hadde jeg sett utallge eksempler på foreldrekjærlighet selv om jeg ikke hadde opplevd den fra begge sider selv. Det er nok mer vanlig enn uvanlig å klare å sette seg inn i hvordan de med barn føler enn ikke å greie det. Så fremst de ikke har levd i en boble som ikke inkluderer foreldre og barn. Og en slik boble har ingen vokst opp i.

Skrevet

Men jeg skjønner det slik at jeg kan sette meg inn i det.

Klarer du å sette deg inn i ABB sin tankemåte også, hans syn på menneskets verdi, forstå og godta den? Uten sammenligning forøvrig ...

Skrevet

Jo men at det er groteskt du :) Men slutt å si hva andre burde mene og ikke.

Nå har vi forskjellige meninger og da er det vel ikke vits å diskutere mere :)

Men det er jo DU som mener det ikke er OK å si at det er grotesk...???

Skrevet

Tror ikke du kan si noe om det før du faktisk har hatt en hund... Tro det eller ei.

Det der er tøv. Evnen til å sette seg inn i andre følelser er evne til empati. Man må ikke oppleve sult for å skjønne hvordan de som sulter har det, man trenger ikke miste et barn for å skjønne hvor grusomt det må være. Man trenger ikke en gang å ha barn for å skjønne det. Den eneretten du tydeligvis tror egne erfaringer gir, den er ikke mye verdt for mennesket generelt. Vi lærer av andree erfaringer enn våre egne, og evner å lære ting lenger unna enn vår egen nesetipp.

Skrevet

Men det er jo DU som mener det ikke er OK å si at det er grotesk...???

Du får mene hva du vil sier jeg.

Skrevet

Klarer du å sette deg inn i ABB sin tankemåte også, hans syn på menneskets verdi, forstå og godta den? Uten sammenligning forøvrig ...

Noe av det han står for kan jeg forstå, men absolutt ikke det at han har drept noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...