Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kristin Clemet, som de fleste kjenner fra Høyre og fra thing-tanken Civita (en liberal tankesmie, med mange gode dokumenter og argumenter) kom med følgende observasjon:

''Når jeg holder foredrag om dette temaet forteller jeg ofte om meg selv: Jeg ble født i Harstad i Nord-Norge i 1957 og flyttet med mine foreldre til Oslo i 1960. Den gangen averterte mange utleiere at de ikke ønsket å leie ut til nordlendinger («Nordlendinger ikke ønsket») , og mine foreldre var med i en «innflytterforening». Selv fikk jeg ingen venner fordi jeg snakket dialekt, så den ble mobbet bort i rekordfart. Mine opplevelser ble for øvrig morsomt kontrastert da jeg for et par år siden holdt foredrag etter danseren Sulekha Ali Omar. Hun kom fra Somalia til Harstad som niåring - ca. 30 år etter at jeg dro fra Harstad - og snakker nå, i motsetning til meg, kav Harstadværing.''

Parallellen er slående, og er noe jeg har påpekt flere ganger.

Nå blir nok både Kristin Clemet (hun fra Høyre) og jeg anklaget for å være "kulturmarxister" og "venstreraddiser", men de som fremsetter slike idiot-påstander forstår vel knapt selv at det eneste de gjør er å plassere dem selv langt inne blant de høyreekstreme.

Faktisk er Civita og Høyre ofte langt mer positive til innvandrere/individer enn det AP ofte er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381277-integrering-av-nordlendinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

33

• Colette

9

• petter smart

2

Ja, vi er positive til innvandrere som ØNSKER Å PASSE INN i vårt norske samfunn, som vi har bygget på norske verdier og ønsker å bevare.

''Ja, vi er positive til innvandrere som ØNSKER Å PASSE INN i vårt norske samfunn, som vi har bygget på norske verdier og ønsker å bevare. – wer0''

En del av "det norske samfunn" er religionsfrihet, og ytringsfrihet, og nettopp retten til å ha meninger som ikke er som alle andre.

At "alle skal være like" er en tankegang som er populær i Nord Korea, men ikke i demokrati.

''Ja, vi er positive til innvandrere som ØNSKER Å PASSE INN i vårt norske samfunn, som vi har bygget på norske verdier og ønsker å bevare. – wer0''

En del av "det norske samfunn" er religionsfrihet, og ytringsfrihet, og nettopp retten til å ha meninger som ikke er som alle andre.

At "alle skal være like" er en tankegang som er populær i Nord Korea, men ikke i demokrati.

Alle trenger ikke være like selv om de innretter seg etter norske normer og holdninger, og oppriktig ønsker å passe inn her.

Er deres egen religion så viktig for dem at det gjør det umulig for dem å passe inn i vårt norske samfunn, kan de finne seg et annet land. Så enkelt må det faktisk være om noe av dette skal kunne fungere.

Gjest Nord og ned.

Kanskje du heller skulle linke rett til artikkelen?

Kommentarene under er jo virkelig lesverdige. Sorter på best rating først og les nedover hvor dette sanseløse sludderet til Clemet blir satt behørig på plass.

Sitat:

''Jeg stiller meg tvilende til at nordlendingene brakte med seg et komplett politisk, sosialt og juridisk system fra 700 tallet, som barna blir hjernevasket i å underkaste seg og å spre fra de er små, og som har et desto sterkere grep om ofrene sine fordi det er kamuflert som en religion...''

Alle trenger ikke være like selv om de innretter seg etter norske normer og holdninger, og oppriktig ønsker å passe inn her.

Er deres egen religion så viktig for dem at det gjør det umulig for dem å passe inn i vårt norske samfunn, kan de finne seg et annet land. Så enkelt må det faktisk være om noe av dette skal kunne fungere.

Krav om å "passe inn" i Norge er å holde seg innenfor straffeloven.

Å være muslim, og alt det andre, ligger GODT INNENFOR det som er beskrevet i den norske Grunnloven, og hva det vil si å være norsk.

Norsk er ikke et snevert begrep - det er meget stor variasjon. Heldigvis. Det gir oss styrke, mangfold og tusenvis av fordeler.

Og omtrent SAMTLIGE fremgangsrike land i verden er land som har et "fargerikt fellesskap", fra Kina, til Brasil til USA, til India, osv.

Monokulturelle land som Nord Korea går det, ikke overraskende, ikke så bra med.

Annonse

Det er interessant hvordan Dagbladet fjerner alle kommentarer som ikke passer med PK-forskriftene:

http://www.dagbladet.no/2012/06/29/kultur/debatt/debattinnlegg/innvandring/nordlendinger/22346818/

Like lite som du kunne forvente og forlange å få ditt leserbrev trykket i papiravisen i gamledager, så er ikke Dagbladet pålagt å publisere alle former for "kloakk", personangrep og sjikane som pøbler skriver i kommentarfeltene.

Dog er det selvsagt mer spennende å lage en konspirasjonsteori om at det er "PK"-innlegg som fjernes, og at verden styres av "kulturmarxister".

Gjest Nord og ned.

Det er interessant hvordan Dagbladet fjerner alle kommentarer som ikke passer med PK-forskriftene:

http://www.dagbladet.no/2012/06/29/kultur/debatt/debattinnlegg/innvandring/nordlendinger/22346818/

Selvsagt. Ofte er de best likte motinnleggene senurert vekk av den blødrøde redaksjonen.

Slik vi er så godt vant med.

Gjest mokkabønne

Krav om å "passe inn" i Norge er å holde seg innenfor straffeloven.

Å være muslim, og alt det andre, ligger GODT INNENFOR det som er beskrevet i den norske Grunnloven, og hva det vil si å være norsk.

Norsk er ikke et snevert begrep - det er meget stor variasjon. Heldigvis. Det gir oss styrke, mangfold og tusenvis av fordeler.

Og omtrent SAMTLIGE fremgangsrike land i verden er land som har et "fargerikt fellesskap", fra Kina, til Brasil til USA, til India, osv.

Monokulturelle land som Nord Korea går det, ikke overraskende, ikke så bra med.

''Monokulturelle land som Nord Korea går det, ikke overraskende, ikke så bra med.''

Og det skyldes kommunismen. Men det liker ikke dere venstreekstreme å snakke om.

Gjest mokkabønne

Like lite som du kunne forvente og forlange å få ditt leserbrev trykket i papiravisen i gamledager, så er ikke Dagbladet pålagt å publisere alle former for "kloakk", personangrep og sjikane som pøbler skriver i kommentarfeltene.

Dog er det selvsagt mer spennende å lage en konspirasjonsteori om at det er "PK"-innlegg som fjernes, og at verden styres av "kulturmarxister".

Dette er bare en del av venstresiden hersketeknikk. Akkurat det beherske du jo godt.

''Monokulturelle land som Nord Korea går det, ikke overraskende, ikke så bra med.''

Og det skyldes kommunismen. Men det liker ikke dere venstreekstreme å snakke om.

''Og det skyldes kommunismen. Men det liker ikke dere venstreekstreme å snakke om. – mokkabønne''

Ja, selvsagt skyldes det kommunismen. Et grusomt system. Det skremmende er jo hvor tett opp mot kommunismen det "wer0" skriver faktisk er.

PS: Jeg har aldri vært i nærheten av å være "venstreekstrem" bortsett fra i øynene av folk som mener at alle i Høyre er venstreekstreme.

Annonse

Gjest Nord og ned.

''så er ikke Dagbladet pålagt å publisere alle former for "kloakk''

Samme med DOL Derfor er det ikke uten grunn at du er den som uten sammenligning har fått slettet flest innlegg her.

-------------------------------------------------------------------------------

Ikke hjalp det at du truet DOL med å ødelegge deres øknonomi heller, den gangen de fjernet noe kloakk som du absolutt villle at skulle bli liggende å stinke.

Hvilken parallell? Hva er budskapet ditt her? Innlegget ditt virker mer som et debattinnlegg enn et hovedinnlegg. Så hva vil du frem til?

Å henlede oppmerksomheten mot det Kristin Clemet skriver (og som jeg også har påpekt flere ganger).

Budskapet hennes tror jeg er åpenbart for de fleste.

Gjest Hulderen

Å henlede oppmerksomheten mot det Kristin Clemet skriver (og som jeg også har påpekt flere ganger).

Budskapet hennes tror jeg er åpenbart for de fleste.

Da er ikke jeg blandt de fleste. Er budskapet at både hun og hvemdetnåvar ble mobbet til å legge bort sin egen dialekt/språk?

Da er ikke jeg blandt de fleste. Er budskapet at både hun og hvemdetnåvar ble mobbet til å legge bort sin egen dialekt/språk?

Likheten mellom dagens "debatt" om innvandrere, og den samme debatten (med stort sett de samme type "argumentene") for 50 år siden, men da om nordlendinger.

Akkurat som nordlendingene nå er akseptert, så vil ingen løfte et øyenbryn om noen år. Det blir like naturlig og normalt som nordlendinger ble.

Gjest Nord og ned.

Likheten mellom dagens "debatt" om innvandrere, og den samme debatten (med stort sett de samme type "argumentene") for 50 år siden, men da om nordlendinger.

Akkurat som nordlendingene nå er akseptert, så vil ingen løfte et øyenbryn om noen år. Det blir like naturlig og normalt som nordlendinger ble.

''Akkurat som nordlendingene nå er akseptert, så vil ingen løfte et øyenbryn om noen år.''

En fordel at du tilegner deg et minimum av kunnskap om nåtiden, før du spår noe som helst om fremtiden.

Saken er at hovedstaden segregeres i et utrolig raskt tempo, med hele bydeler som tømmes for etniske nordmenn som har bodd der i generasjoner.

Clements og dine halluinasjoner har liten interesse utenfor fleinsopp-miljøet.

Gjest mokkabønne

''Akkurat som nordlendingene nå er akseptert, så vil ingen løfte et øyenbryn om noen år. ''

Mulig det når alle etniske nordmenn har forlatt et område, slik som det er i ferd med å skje i Groruddalen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...