Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, jeg har aldri sagt at alle må være overbegeistrert for curry! ;-)

Derimot har jeg tatt til orde for Menneskrettighetene (derunder religionsfrihet og ytringsfrihet) og ikke diskriminere kvinner, homofile, osv - jeg synes ikke det er å forvente for mye.

Og legg merke til forskjellen - jeg er uenig med f. eks. folk som ikke liker homofile. Jeg sier ikke at de skal fengsles, eller utvises, eller bankes opp.

Der ligger en stor forskjell.

Med vennlig hilsen

De fleste er vel enig med deg i slike "selvfølgeligheter". Selv om det ikke ser sånn ut her inne, bestandig:-)

Men det virker som du er mer kritisk til oss "urinnvånere" enn våre innvandrere:-)

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

33

• Colette

9

• petter smart

2

Gjest Nord og ned.

Ja, slik "smalhet" er skremmende, og ødeleggende for et land. Bare se på Nord Korea og andre land som er isolerer seg, hvordan det går med dem.

Det er ingen tilfeldighet at det som preger de største og fremgangsrike landene er nettopp multikulturalisme - det være seg USA, Tyskland, Brasil, India, Kina, osv.

Med vennlig hilsen

''Bare se på Nord Korea og andre land som er isolerer seg,''

Latterlig fjas. Sør-Korea er nesten like homogent som Nord og har en av verdens sterkeste økonomier, og er mer moderne og høyteknologiske enn Norge.

Nord-korea er bare et skrekkens eksempel på hva som skjer når dine politiske ideer, den ekstreme sosialismen settes ut i livet.

De fleste er vel enig med deg i slike "selvfølgeligheter". Selv om det ikke ser sånn ut her inne, bestandig:-)

Men det virker som du er mer kritisk til oss "urinnvånere" enn våre innvandrere:-)

Nei, essensen av det jeg forfekter er jo nettopp "likhet for loven", og at folk skal behandles som individer (altså, basert på hva de har gjort, og ikke hvem de er).

Jeg sier at "folk kan tro hva de vil, bare begrenset av Straffeloven" (gjelder for alle).

Med vennlig hilsen

Nei, essensen av det jeg forfekter er jo nettopp "likhet for loven", og at folk skal behandles som individer (altså, basert på hva de har gjort, og ikke hvem de er).

Jeg sier at "folk kan tro hva de vil, bare begrenset av Straffeloven" (gjelder for alle).

Med vennlig hilsen

Da må du respektere oss dyreelskere også da....og være åpen for at vi kan ha gjort noen erfaringer som du ikke har gjort...Jeg reagerer på din totale avvisning i slike sammenhenger. Jeg har stor respekt for deg, men reagerer på din ufølsomhet i slike diskusjoner.

Da må du respektere oss dyreelskere også da....og være åpen for at vi kan ha gjort noen erfaringer som du ikke har gjort...Jeg reagerer på din totale avvisning i slike sammenhenger. Jeg har stor respekt for deg, men reagerer på din ufølsomhet i slike diskusjoner.

Men enten det er snakk om dyreelskere eller folk som liker curry - det er en vesensforskjell på å være uenig på et diskusjonsofrum (altså, at du mener noe, og jeg mener noe annet), og å bedrive hat/løgn/personangrep, osv fordi folk liker curry eller hunder.

Det er jo ikke slik at man nekter noen å like hunder, eller lignende.

Uenighet er helt OK.

Med vennlig hilsen

Men enten det er snakk om dyreelskere eller folk som liker curry - det er en vesensforskjell på å være uenig på et diskusjonsofrum (altså, at du mener noe, og jeg mener noe annet), og å bedrive hat/løgn/personangrep, osv fordi folk liker curry eller hunder.

Det er jo ikke slik at man nekter noen å like hunder, eller lignende.

Uenighet er helt OK.

Med vennlig hilsen

Egentlig enig med deg. Det skal du ha: Du bedriver ikke personangrep, og dine meninger er saklig begrunnet. Selv om du kan virke påståelig og repeterende.

Men du har tydeligvis dine fans her inne, som ikke klarer og holde ditt nivå. Jeg er lei av "drittsekktakter" fra dem:-(

Annonse

Gjest speer

Du kan da ikke forvente at Selveste Mullah Sør skal være "kritisk" til innvandrere, og spesielt ikke muslimer.

Gjest speer

Ja, slik "smalhet" er skremmende, og ødeleggende for et land. Bare se på Nord Korea og andre land som er isolerer seg, hvordan det går med dem.

Det er ingen tilfeldighet at det som preger de største og fremgangsrike landene er nettopp multikulturalisme - det være seg USA, Tyskland, Brasil, India, Kina, osv.

Med vennlig hilsen

Nord-Koreas misære skyldes utelukkende kommunismen. Men slikt vil dere venstre-ekstreme selvfølgelig prøve å underslå.

Nord-Koreas misære skyldes utelukkende kommunismen. Men slikt vil dere venstre-ekstreme selvfølgelig prøve å underslå.

''Nord-Koreas misære skyldes utelukkende kommunismen. Men slikt vil dere venstre-ekstreme selvfølgelig prøve å underslå. – speer''

Monokulturalisme ER en form for kommunisme - det baserer seg jo på at "folk skal være like.

Og uansett hvor mye du aller om det så blir jeg ikke "venstre-ekstrem". Det eneste du demonstrerer er din sympati for ekstremister, og din kunnskapsløshet.

Likestilling mellom alle mennesker. Ikke bare mellom 2 kjønn.

Ja, jeg forfekter jo at man ikke skal diskriminere basert på kjønn, legning, hvor man er født, hudfarge, nasjonalitet, osv osv osv.

Ting skal handle om hva man gjør, og ikke hvem man er.

Med vennlig hilsen

Annonse

petter smart

Les gjennom følgende sitat:

''«De kommer i stadig større grupper hit til byen. De tar jobbene fra oss og stiller stadig større krav til sosiale goder. De foretrekker å isolere seg i egne bydeler; særlig kvinnene gidder ikke lære seg språket vårt, og de forlanger at barna deres skal gå i egne klasser. Så snart de har skrapt sammen nok penger, sender de billetter til hjemlandet, slik at nære og fjerne slektninger også kan følge dem hit»''

Høres det kjent ut?

Det er visstnok fra en avis i Chicago, og beskriver norske emigranter til USA.

Det viser igjen hvordan dette bare er "mer av det samme som før".

En kan tenke seg at urinnvånerne i Amerika hadde aviser og skrev om innvandringen. Hva ville de skrevet? Og hvor er disse menneskene i dag?

En kan tenke seg at urinnvånerne i Amerika hadde aviser og skrev om innvandringen. Hva ville de skrevet? Og hvor er disse menneskene i dag?

''En kan tenke seg at urinnvånerne i Amerika hadde aviser og skrev om innvandringen. Hva ville de skrevet? Og hvor er disse menneskene i dag? – petter smart''

Du synes det er noen sammenfallende fakta rundt 10% av befolkningen i Norge som er innvandrere, og det som skjedde i USA?

petter smart

''En kan tenke seg at urinnvånerne i Amerika hadde aviser og skrev om innvandringen. Hva ville de skrevet? Og hvor er disse menneskene i dag? – petter smart''

Du synes det er noen sammenfallende fakta rundt 10% av befolkningen i Norge som er innvandrere, og det som skjedde i USA?

På et tidspunkt var kun 10% av befolkningen i Nord-Amerika europeere. Med den innvandringen vi har i dag, samt høyere fødselsrate for bl.a. muslimer, så vil andelen av dem øke jevnt og trutt. Før eller siden vil de komme i flertall.

På et tidspunkt var kun 10% av befolkningen i Nord-Amerika europeere. Med den innvandringen vi har i dag, samt høyere fødselsrate for bl.a. muslimer, så vil andelen av dem øke jevnt og trutt. Før eller siden vil de komme i flertall.

Det du skriver er så virkelighetsfjernt at det ikke fortjener et svar. Det er bare tåpelig.

Slik svarer kun en som ikke har argumenter.

Hva skal man argumentere med mot noen som påstår at vi blir okkupert av folk fra Mars, og andre eventyr?

Situasjonen i Norge og i USA (for noen hundre år siden) har ingen fellesnevnere av signifikans i virkeligheten.

Gjest oslobasse

Hva skal man argumentere med mot noen som påstår at vi blir okkupert av folk fra Mars, og andre eventyr?

Situasjonen i Norge og i USA (for noen hundre år siden) har ingen fellesnevnere av signifikans i virkeligheten.

''Hva skal man argumentere med mot noen som påstår at vi blir okkupert av folk fra Mars''

Kan ikke se at noen har påstått dette her. Derimot sier SSB at innvandrere vil være i flertall i Oslo i løpet av mindre enn 50 år. Hvordan vil det se ut på landsbasis om 100 år?

''Situasjonen i Norge og i USA (for noen hundre år siden) har ingen fellesnevnere av signifikans i virkeligheten.''

Det finnes ganske mange signifikante fellesnevnere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...