Gå til innhold

Betennelse? i sydd sår?

Anbefalte innlegg

Gjest anna72

Jeg lurer litt på om mitt barn har fått betennelse i såret som ble sydd for over en uke siden. Men de siste to-tre dagene vesker det fra såret og det er litt gult på det. Fikk beskjed om at stingene kunne tas ca 14 dager etter det ble sydd, som er om bare tre-fire dager.

Burde vi ta turen til legen for en sjekk i morgen, eller bare fortsette å skylle/rense såret og bytte bandasje hver dag en periode til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381335-betennelse-i-sydd-s%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gått til legen om dere har behandlet såret som det skal og det likevel kommer puss. Hadde selv et operasjonssår som ble renset etter beste evne av meg selv, men det ble likevel betent. Legen renset det på nytt, og jeg fikk antibiotika.

Gjest anna72

Jeg hadde gått til legen om dere har behandlet såret som det skal og det likevel kommer puss. Hadde selv et operasjonssår som ble renset etter beste evne av meg selv, men det ble likevel betent. Legen renset det på nytt, og jeg fikk antibiotika.

Ok - har akkurat renset og satt på ny bandasje nå, og det er fortsatt en del gul puss/verk der. Da får vi ta turen innom legen i morgen

Gjest anna72

Er det litt rødme rundt såret også?

Synes det høres ut som om et legebesøk er på sin plass :)

Det er vel ikke egentlig rødt rundt såret, men selve såret er jo fortsatt veldig rødt. Også er det en del gul puss på det. Synes i det hele tatt det har grodd lite til å være 9 dager siden. Men vi tar en tur innom legen i morgen for å få en sjekk av dette såret.

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...