Gå til innhold

Er det sånn vi vil ha det i Oslo??

Anbefalte innlegg

Gjest dette går ikke

Jeg vil ikke - jeg bor i Oslo. Det blir jo rene søppelplassene etter disse folka her. Nei, ærlig talt. Vi kan da ikke la folk lage leirplasser hvor de vil?

Hadde jeg satt opp telt til meg og familien min i en park eller utenfor kirken vil jeg tro vi hadde blitt raskt jaget bort.

Hvorfor skal tiggere få lov til å ta seg til rette mer enn oss??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• MrNobody

3

• Dorthe

2

• Nord og ned

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest dette går ikke

De får jo ikke lov til det? Var det ikke senest for noen dager siden en stor aksjon der politiet gikk ut for å fjerne dem fra stedet?

Så på tv2 nyhetene nå nettopp, allerede mange mange der som holdt på å slå leir. Så allerede ut som en svinesti. Og de ventet ennå flere dit.

Presten/prosten/biskopen (husker ikke hva han var) syntes det var helt greit at de slo seg ned der.

Jeg håper da virkelig de blir jaget bort derfra. Og fra andre parker og områder de lager disse leirene sine.

Snakk om å ta seg til rette

Reglene er de samme for alle.

I tillegg kan man være fornuftige og gjøre i Oslo som de har gjort i Kristiansand - satt opp offentlig toalett og dusj for folk som trenger det.

Reduserer veldig mange av problemene, og koster svært lite.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10050067

Med vennlig hilsen

Annonse

Så på tv2 nyhetene nå nettopp, allerede mange mange der som holdt på å slå leir. Så allerede ut som en svinesti. Og de ventet ennå flere dit.

Presten/prosten/biskopen (husker ikke hva han var) syntes det var helt greit at de slo seg ned der.

Jeg håper da virkelig de blir jaget bort derfra. Og fra andre parker og områder de lager disse leirene sine.

Ja, fattigdom er noe dritt.

Egentlig burde man forvente at de kjøpte seg leilighet på Aker Brygge, ikke sant?

Dybden av mangel på empati hos enkelte er foruroligende.

Gjest dette går ikke

Ja, fattigdom er noe dritt.

Egentlig burde man forvente at de kjøpte seg leilighet på Aker Brygge, ikke sant?

Dybden av mangel på empati hos enkelte er foruroligende.

De hadde råd til å komme hit.

Og hvorfor skal vi ha ekstra utgifter pga disse folka lurer jeg på??

Nei - send dem ut av landet så fort som mulig - før det kommer mange tusen til

De hadde råd til å komme hit.

Nei - send dem ut av landet så fort som mulig - før det kommer mange tusen til

''De hadde råd til å komme hit.

''

Det er relativt billig å komme fra Romania til Norge.

Fordi vi ikke evner å snu situasjonen, forsøke å finne jobber til noen av dem, slik at de betaler skatt, og lager inntekt for landet.

http://www.osloby.no/nyheter/Rumenske-tiggere-fikk-jobb--6835123.html

For eksempel.

En mye mer fornuftig løsning.

De kan jo flytte inn hos deg?

Hvorfor skal de flytte inn til meg?

Jeg har delt hus med folk fra Romania tidligere, og de var veldig trivelige folk.

I motsetning til mennesker som tror de kan frata folk med norsk statsborgerskap retten til å kalle seg nordmann.

Reglene er de samme for alle.

I tillegg kan man være fornuftige og gjøre i Oslo som de har gjort i Kristiansand - satt opp offentlig toalett og dusj for folk som trenger det.

Reduserer veldig mange av problemene, og koster svært lite.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10050067

Med vennlig hilsen

Ja, men det er toalett Sofienbergparken. Dessuten kunne de slått seg ned i Frognerparken isteden, da hadde det nok blitt fart i sakene for de som bor rundt der ville nok ikke ha hatt dem der.

Gjest togli

Det handler jo ikke om "å ta seg til rette"...hvor går man når man ikke har noe sted å bo da?

Ser helt klart at det er et kjempeproblem, men hva gjør man med problemet? Lett å sitte på sidelinjen og si "fjern dem fra mitt åsyn" - men de forsvinner jo ikke av den grunn....

Annonse

Ja, men det er toalett Sofienbergparken. Dessuten kunne de slått seg ned i Frognerparken isteden, da hadde det nok blitt fart i sakene for de som bor rundt der ville nok ikke ha hatt dem der.

Jeg er helt enig i at de har samme rett til å være i Frognerparken, og for meg må de gjerne bo det ene som det andre stedet.

De har toalett i Sofienbergparken, men ikke dusj - slik som i Kristiansand.

Med vennlig hilsen

Gjest togli

Fordi de er fattige og ingen sted å bo!!!!!!!!! Så enkelt!!!!

Hadde jeg bodd på gata og uten penger....så hadde jeg gjort mye ulovlig selv;

Dessuten .får jeg gåsehud av enkelte innlegg her.....går kald nedover ryggen min!

Ja.... mange mener nok problemer ikke eksisterer så lenge de slipper å forholde seg til dem selv :/

Jeg er helt enig i at de har samme rett til å være i Frognerparken, og for meg må de gjerne bo det ene som det andre stedet.

De har toalett i Sofienbergparken, men ikke dusj - slik som i Kristiansand.

Med vennlig hilsen

Du vet, i Frognerparken hadde kanskje til og med Fabian Stang sett dem. Han ser dem ikke nå så han tenker ikke på dem mer enn to minutter.

Fordi de er fattige og ingen sted å bo!!!!!!!!! Så enkelt!!!!

Hadde jeg bodd på gata og uten penger....så hadde jeg gjort mye ulovlig selv;

Dessuten .får jeg gåsehud av enkelte innlegg her.....går kald nedover ryggen min!

Hva er vits med å dra til Norge hvis du alikevel ikke har noe sted å bo?

''Hva er vits med å dra til Norge hvis du alikevel ikke har noe sted å bo? – meg__123!''

Forstår du ikke at de har det enda verre der de kommer fra?

De reiser ikke her for å plage seg selv!

''Hva er vits med å dra til Norge hvis du alikevel ikke har noe sted å bo?''

Kanskje du bør reflektere over dette en gang til?

Og i samme momentet: Hvorfor la babyen din dø i grøftekanten?

F.eks: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10051344

Hvorfor la barnet ditt bli barnesoldat?

F.eks: http://www.dagbladet.no/2012/07/06/nyheter/utenriks/syria/krig_og_konflikt/barnesoldater/22442695/

Fritt etter siste dagers tabloidoppslag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...