Gå til innhold

Er det sånn vi vil ha det i Oslo??

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

De kan jo flytte inn hos deg?

''De kan jo flytte inn hos deg?''

Hehehe han kan jo gjøre som denne karen som lot dem flytte inn til seg: http://www.f-b.no/nyheter/jeg-ga-tiggerne-ly-fra-teltkulden-1.1789933

og attpåtil var så snill at han hjalp dem å stjele: http://www.f-b.no/nyheter/politiet-avventer-anmeldelse-av-aasen-1.5948566

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• MrNobody

3

• Dorthe

2

• Nord og ned

2

Mest aktive i denne tråden

I Barcelona fikk IKEA 55 000 søkere til 380 utlyste jobber.

I Aten er det minst 13 000 hjemløse.

Hver 3. italiener under 25 år er arbeidsløs.

Og som om vi ikke har nok problemer i Oslo med alle engangsgrillene, tomflaskene og annet søppel i parkene når det er godt sommervær, har vi nå både regnvær og forsøpling fra fattige, fortvilede mennesker som ikke finner seg i å bli jaget. Hvor skal det ende?

Gjest kitsune

Hvorfor skal de flytte inn til meg?

Jeg har delt hus med folk fra Romania tidligere, og de var veldig trivelige folk.

I motsetning til mennesker som tror de kan frata folk med norsk statsborgerskap retten til å kalle seg nordmann.

''Hvorfor skal de flytte inn til meg?''

Hvorfor ikke?

''Jeg har delt hus med folk fra Romania tidligere, og de var veldig trivelige folk.''

Ja, men da er det ikke noe problem.

''Hvorfor skal de flytte inn til meg?''

Hvorfor ikke?

''Jeg har delt hus med folk fra Romania tidligere, og de var veldig trivelige folk.''

Ja, men da er det ikke noe problem.

Nei, det er ikke noen grunn til å tro at det er et større problem å ha deg boende i Norge enn å ha dem boende.

Sånn jevnt over.

Gjest kitsune

''De hadde råd til å komme hit.

Og hvorfor skal vi ha ekstra utgifter pga disse folka lurer jeg på??

''

Det er relativt billig å komme fra Romania til Norge.

Fordi vi ikke evner å snu situasjonen, forsøke å finne jobber til noen av dem, slik at de betaler skatt, og lager inntekt for landet.

http://www.osloby.no/nyheter/Rumenske-tiggere-fikk-jobb--6835123.html

For eksempel.

En mye mer fornuftig løsning.

Nei, det er ingen fornuftig løsning. Da vil det bare komme flere. Eneste løsningen er strengere grensekontroll.

Annonse

Gjest kitsune

''De kan jo flytte inn hos deg?''

Hehehe han kan jo gjøre som denne karen som lot dem flytte inn til seg: http://www.f-b.no/nyheter/jeg-ga-tiggerne-ly-fra-teltkulden-1.1789933

og attpåtil var så snill at han hjalp dem å stjele: http://www.f-b.no/nyheter/politiet-avventer-anmeldelse-av-aasen-1.5948566

''Hehehe''

Tror ikke han lar dem gjøre det nei. Han har det mest i kjeften.

Nei, det er ingen fornuftig løsning. Da vil det bare komme flere. Eneste løsningen er strengere grensekontroll.

Det forsøkte de i Danmark, og det hadde null effekt!

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/11/11/11213624.htm

Den danske politikken har vært en katastrofe, både for danskene og for innvandrerne. Det eneste de har "oppnådd" er flere problemer enn de hadde før.

Ja, jeg synes og det er frekt. Samtidig er jo hele greia ille. Det er jo mennesker, selv om det kan oppleves som frekt.

Hei,

De fleste gjør det jo ikke for å være frekke. De gjør det fordi de ikke har så mange andre valgmuligheter.

Det finnes knapt en person som ikke ville gjort det samme, om nødvendig.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Psyk av alt

Hei,

De fleste gjør det jo ikke for å være frekke. De gjør det fordi de ikke har så mange andre valgmuligheter.

Det finnes knapt en person som ikke ville gjort det samme, om nødvendig.

Med vennlig hilsen

Jeg vet det egentlig. men min umiddelbare reaksjon vae/er at det er frekt.

Men jeg har sett en dokumentar om disse menneskene og om barna som blir igjen i hjemlandet og må klare seg selv fordi mor og far drar f.eks. til Norge for å tigge. Og barna sier de selv vil bli tiggere når de blir voksne. Det er jo til å grine av.

Samtidig følger det, dessverre, med en del lovbrudd og det er ikke bra.

Jeg vet det egentlig. men min umiddelbare reaksjon vae/er at det er frekt.

Men jeg har sett en dokumentar om disse menneskene og om barna som blir igjen i hjemlandet og må klare seg selv fordi mor og far drar f.eks. til Norge for å tigge. Og barna sier de selv vil bli tiggere når de blir voksne. Det er jo til å grine av.

Samtidig følger det, dessverre, med en del lovbrudd og det er ikke bra.

Hei,

Enig. Og selvsagt er ikke lovbrudd bra. Det er det jo få som mener det er.

Det vi må forsøke er å se hva man kan gjøre for at de skal kunne jobbe eller på annen måte gjøre noe så de ikke "trenger" begå lovbrudd.

De fleste av disse menneskene er hardt arbeidende, og som så mange andre i Europa er de arbeidsløse.

Med vennlig hilsen

Gjest Psyk av alt

Hei,

Enig. Og selvsagt er ikke lovbrudd bra. Det er det jo få som mener det er.

Det vi må forsøke er å se hva man kan gjøre for at de skal kunne jobbe eller på annen måte gjøre noe så de ikke "trenger" begå lovbrudd.

De fleste av disse menneskene er hardt arbeidende, og som så mange andre i Europa er de arbeidsløse.

Med vennlig hilsen

Det beste er å ta problemet, som er tragisk, ved roten og hindre at det fortsetter. Men det er en stoooor jobb. Og den begynner vel i hjemlandet. Eller i hele Europa faktisk.

Det beste er å ta problemet, som er tragisk, ved roten og hindre at det fortsetter. Men det er en stoooor jobb. Og den begynner vel i hjemlandet. Eller i hele Europa faktisk.

Jo, men akkurat som nordmenn dro til USA, så reiser også rumenere. Alle folk har reist til alle tider i søk etter bedre betingelser. Det er en del av den menneskelige natur.

Svært mye av inntektene til mange land, f. eks. Filipienene, kommer fra folk som reiser ut, arbeider i andre land, og sender penger hjem.

Med vennlig hilsen

Gjest speer

Jo, men akkurat som nordmenn dro til USA, så reiser også rumenere. Alle folk har reist til alle tider i søk etter bedre betingelser. Det er en del av den menneskelige natur.

Svært mye av inntektene til mange land, f. eks. Filipienene, kommer fra folk som reiser ut, arbeider i andre land, og sender penger hjem.

Med vennlig hilsen

''Svært mye av inntektene til mange land, f. eks. Filipienene, kommer fra folk som reiser ut, arbeider i andre land, og sender penger hjem.''

Er nok helst tjuvgods sigøynerne sender hjem.

Gjest Psyk av alt

Med vennlig hilsen

Det har du helt rett i.

Men når det framstilles i media at de i Oslo har pågrepet x-antall lommetyver etc med rumensk bakgrunn samtidig med at rom folket samler seg og ber om å bli latt i fred av politiet så kan det oppfattes som helt på trynet. De filmet til og med en rumener som saget treverk for å bygge et eller annet ved kirken, som de på tv sa var stjålet fra en byggeplass i nærheten.

Det blir så dumt og det taler ikke rom folkets sak på en ok måte.

Det har du helt rett i.

Men når det framstilles i media at de i Oslo har pågrepet x-antall lommetyver etc med rumensk bakgrunn samtidig med at rom folket samler seg og ber om å bli latt i fred av politiet så kan det oppfattes som helt på trynet. De filmet til og med en rumener som saget treverk for å bygge et eller annet ved kirken, som de på tv sa var stjålet fra en byggeplass i nærheten.

Det blir så dumt og det taler ikke rom folkets sak på en ok måte.

Nei, og selvsagt er det en "broget" gruppe, men de skal jo fremdeles behandles som individer, som er uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Og så er man i gang med en ord sirkel - jo mer "støy", jo færre ansetter dem, jo flere "må" begå kriminelle handlinger for å overleve, osv.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...