Gjest Psyk av alt Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Nei, og selvsagt er det en "broget" gruppe, men de skal jo fremdeles behandles som individer, som er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Og så er man i gang med en ord sirkel - jo mer "støy", jo færre ansetter dem, jo flere "må" begå kriminelle handlinger for å overleve, osv. Med vennlig hilsen Enig. Drømmeløsningen, og det mener jeg seriøst, ville vært om vi ga dem husrom, mat og opplæring i norsk slik at de kunne fått seg ordentlige jobber. Men det er vel utopisk? Vi har penger til det. Men hvor mange fler ville da kommet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3360971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest speer Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Enig. Drømmeløsningen, og det mener jeg seriøst, ville vært om vi ga dem husrom, mat og opplæring i norsk slik at de kunne fått seg ordentlige jobber. Men det er vel utopisk? Vi har penger til det. Men hvor mange fler ville da kommet? ''Men hvor mange fler ville da kommet?'' Alle 10 millionene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3360972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest speer Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Nei, og selvsagt er det en "broget" gruppe, men de skal jo fremdeles behandles som individer, som er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Og så er man i gang med en ord sirkel - jo mer "støy", jo færre ansetter dem, jo flere "må" begå kriminelle handlinger for å overleve, osv. Med vennlig hilsen ''Og så er man i gang med en ord sirkel - jo mer "støy", jo færre ansetter dem, jo flere "må" begå kriminelle handlinger for å overleve, osv.'' Det var dagens bortforklaring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3360973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 ''Men hvor mange fler ville da kommet?'' Alle 10 millionene? Ja, det er nettopp det. Og det løser ikke hovedproblemet, det blir bare brannslukking. Så en drømmeløsning var vel å ta i. Men det er ille å se hva og hvordan desperate mennesker kan oppføre seg. Men jeg tenker samtidig, mulig jeg er naiv, MÅ de være lovbrytere? Hadde det ikke holdt med tiggingen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3360974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Enig. Drømmeløsningen, og det mener jeg seriøst, ville vært om vi ga dem husrom, mat og opplæring i norsk slik at de kunne fått seg ordentlige jobber. Men det er vel utopisk? Vi har penger til det. Men hvor mange fler ville da kommet? Ikke så mange som man skulle tro. Husk at hver eneste arbeidsledig i Italia, Spania og Hellas har rett til å oppholde seg 3 måneder i Norge med arbeidsledighetspengene - slik er loven nå. Og det kommer ikke 10 millioner her. Faktisk kommer det kun noen få tusen, selv om (bokstavelig talt) millioner har rett til å søke og få jobb i Norge. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3360978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Ikke så mange som man skulle tro. Husk at hver eneste arbeidsledig i Italia, Spania og Hellas har rett til å oppholde seg 3 måneder i Norge med arbeidsledighetspengene - slik er loven nå. Og det kommer ikke 10 millioner her. Faktisk kommer det kun noen få tusen, selv om (bokstavelig talt) millioner har rett til å søke og få jobb i Norge. Med vennlig hilsen Men man burde jo gjøre noe med hovedproblemet? Hva nå en det er og hva løsningen kunne blitt. Jeg skjønner at arbeidsledighet i hjemlandet er noe av (en stor del?) av problematikken. Man bør jo angripe dette? Men her melder jeg meg ut, dette ligger langt over mitt kunnskapsnivå. Nå gjelder dette jo ikke bare rumenere, men også mange andre land i Europa. Og lille Norge kan vel ikke løse dette alene. Så da blir det vel slik det er...masse mennesker som kommer i desperasjon. Så kan vi kanskje prøve å hjelpe noen av dem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3360980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrNobody Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Det forsøkte de i Danmark, og det hadde null effekt! http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/11/11/11213624.htm Den danske politikken har vært en katastrofe, både for danskene og for innvandrerne. Det eneste de har "oppnådd" er flere problemer enn de hadde før. Jeg var ikke tenkt til dette, men la gå... Det kan være verdt å merke seg_at_danskene forsøkte dette her. Hvorfor gjorde de det, spør jeg ? Er det fordi de ser hva som skjer, og ikke er happy med utviklingen ? Eller skal man tolke det dithen som mange gjør : de bryr seg ikke om folk som har det vanskelig ? Romfolket ja. En folkegruppe som intet land i hele europa ønsker å ha i landet sitt. Tenk på det. Alle land i hele europa. Hvorfor det ? Jo, fordi de har en kultur som er helt unik. En kultur som ikke kan tilpasse seg noe som helst normer og regler - for noe land i hele europa. En kultur som tisier at de skal ikke stå opp om morgenen, for å ta i et tak som f.eks. ta en utdannelse, for senere å bidra med å jobbe å bidra til samfunnet med å betale skatt. Nei, de skal ha sin kultur de. Gifte seg tidlig, for så å få så mange barn som mulig. Sitte rundt et bål til langt på natt, og nyte livet - på sin måte. Da jeg var ung gutt, så fartet de rundt med sine store campingvogner og store mercedeser. Fra sted til sted. Aldri sette rot. Jeg husker enda hvordan mødrene tømte klesnorene når disse kom reisende rundt. Ja, fattigdom er noe dritt sør, og du finner ingen på dol som ikke er enig i det. Likeså er vi alle på dol inneforstått med at du forfekter likhet for alle og følger alle lover og regler som er. Og når folk her inne kommer med forslag om strengere grensekontroller, så er det fordi de er_uenig_i den loven som gjelder idag. Mange ønsker seg tilbake til lovverket som var_før_vi snikinnmeldte oss i EU. Det er liksom essensen i enhver debatt det å kunne komme med forslag, og så peke på mangler ved eksisterende lovverk. Men er du så til de grader enig i det lovverket som gjelder, på alle plan, idag da ? Vi hører sjelden at du har et syn på saker og ting hvor du er uenig i loven som praktiseres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3361070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg var ikke tenkt til dette, men la gå... Det kan være verdt å merke seg_at_danskene forsøkte dette her. Hvorfor gjorde de det, spør jeg ? Er det fordi de ser hva som skjer, og ikke er happy med utviklingen ? Eller skal man tolke det dithen som mange gjør : de bryr seg ikke om folk som har det vanskelig ? Romfolket ja. En folkegruppe som intet land i hele europa ønsker å ha i landet sitt. Tenk på det. Alle land i hele europa. Hvorfor det ? Jo, fordi de har en kultur som er helt unik. En kultur som ikke kan tilpasse seg noe som helst normer og regler - for noe land i hele europa. En kultur som tisier at de skal ikke stå opp om morgenen, for å ta i et tak som f.eks. ta en utdannelse, for senere å bidra med å jobbe å bidra til samfunnet med å betale skatt. Nei, de skal ha sin kultur de. Gifte seg tidlig, for så å få så mange barn som mulig. Sitte rundt et bål til langt på natt, og nyte livet - på sin måte. Da jeg var ung gutt, så fartet de rundt med sine store campingvogner og store mercedeser. Fra sted til sted. Aldri sette rot. Jeg husker enda hvordan mødrene tømte klesnorene når disse kom reisende rundt. Ja, fattigdom er noe dritt sør, og du finner ingen på dol som ikke er enig i det. Likeså er vi alle på dol inneforstått med at du forfekter likhet for alle og følger alle lover og regler som er. Og når folk her inne kommer med forslag om strengere grensekontroller, så er det fordi de er_uenig_i den loven som gjelder idag. Mange ønsker seg tilbake til lovverket som var_før_vi snikinnmeldte oss i EU. Det er liksom essensen i enhver debatt det å kunne komme med forslag, og så peke på mangler ved eksisterende lovverk. Men er du så til de grader enig i det lovverket som gjelder, på alle plan, idag da ? Vi hører sjelden at du har et syn på saker og ting hvor du er uenig i loven som praktiseres. ''Jo, fordi de har en kultur som er helt unik. En kultur som ikke kan tilpasse seg noe som helst normer og regler - for noe land i hele europa. En kultur som tisier at de skal ikke stå opp om morgenen, for å ta i et tak som f.eks. ta en utdannelse, for senere å bidra med å jobbe å bidra til samfunnet med å betale skatt. Nei, de skal ha sin kultur de. Gifte seg tidlig, for så å få så mange barn som mulig. Sitte rundt et bål til langt på natt, og nyte livet - på sin måte. Da jeg var ung gutt, så fartet de rundt med sine store campingvogner og store mercedeser. Fra sted til sted. Aldri sette rot. Jeg husker enda hvordan mødrene tømte klesnorene når disse kom reisende rundt.'' Fin oppsummering. Både feilen og løsningen på sigøyneres situasjon I europa ligger hos dem selv, og abolutt ikke hos noen andre. I mellomtiden må vi som alle andre folkeslag bare beskytte oss mot deres kriminalitet og usiviliserte livsstil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3361084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord og ned Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 ''Hehehe'' Tror ikke han lar dem gjøre det nei. Han har det mest i kjeften. ''Han har det mest i kjeften.'' Selvsagt, finnes ikke fnugg av forbindelse mellom liv og lære hos denne mannen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3361085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kitsune Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Er det grunnen til at du er her? Ikke vær så personfokusert nå da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3361090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrNobody Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 ''Jo, fordi de har en kultur som er helt unik. En kultur som ikke kan tilpasse seg noe som helst normer og regler - for noe land i hele europa. En kultur som tisier at de skal ikke stå opp om morgenen, for å ta i et tak som f.eks. ta en utdannelse, for senere å bidra med å jobbe å bidra til samfunnet med å betale skatt. Nei, de skal ha sin kultur de. Gifte seg tidlig, for så å få så mange barn som mulig. Sitte rundt et bål til langt på natt, og nyte livet - på sin måte. Da jeg var ung gutt, så fartet de rundt med sine store campingvogner og store mercedeser. Fra sted til sted. Aldri sette rot. Jeg husker enda hvordan mødrene tømte klesnorene når disse kom reisende rundt.'' Fin oppsummering. Både feilen og løsningen på sigøyneres situasjon I europa ligger hos dem selv, og abolutt ikke hos noen andre. I mellomtiden må vi som alle andre folkeslag bare beskytte oss mot deres kriminalitet og usiviliserte livsstil. Jeg er født i Norge lenge før de drømte om å finne så mye som en oljedråpe her. Jeg husker ikke hvor gammel jeg var første gangen jeg fikk se noe så enkelt som vanlig asfalt på en vei. Vi hadde til salt i suppa, men det var omtrent det. Fra første dag mått vi bidra. Opp om morgenen, og gjøre det som gjøres skal. Enten det gjaldt å passe andre søsken, fore dyr, delta på vanlig arbeid, gå på skole eller i vanlig lønnet arbeid. "Ingenting kommer gratis, for en må stå på for det". For romfolket har det vært prøvd både det ene og det andre av løsninger, i nesten hele europa. De ønsker simpelthen ikke å følge andre ting enn sin_helt_særegne livsstil. Jazzfatival i Molde. 2 busser med Romfolk kastet ut av byen. Ikke p.g.a. den konstante tiggingen, men p.g.a. den agressive fremferden de hadde. Damer som_SOLGTE_roser, og da mener jeg solgte ! Ting som ble stjelt, mens eieren så på ! Osv. En meget frekk opptreden med andre ord. Jeg vil ikke generalisere, men romfolket bør virkelig sette seg ned å snakke om hva de ønsker, og hva_de_da må gjøre for å innrette seg etter det. Her finnes enkelte unnatak (nettopp sett et program om disse), så det går an - om de sev ønsker det. De kan ha i bakhodet under diskusjonen sin : Intet land i hele Europa ønsker å ha de i sitt hjemland slik de oppfører seg nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3361093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kitsune Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Det forsøkte de i Danmark, og det hadde null effekt! http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/11/11/11213624.htm Den danske politikken har vært en katastrofe, både for danskene og for innvandrerne. Det eneste de har "oppnådd" er flere problemer enn de hadde før. Kontrollene er tydeligvis ikke godt nok gjennomført, og ikke strenge nok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3361094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Ikke vær så personfokusert nå da. Kan du fokusere på "dem", så kan vi fokusere på "deg". Du tåler det ikke, tydeligvis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3361238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Kontrollene er tydeligvis ikke godt nok gjennomført, og ikke strenge nok. hahaha! Det funker ikke. Punktum. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3361240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg var ikke tenkt til dette, men la gå... Det kan være verdt å merke seg_at_danskene forsøkte dette her. Hvorfor gjorde de det, spør jeg ? Er det fordi de ser hva som skjer, og ikke er happy med utviklingen ? Eller skal man tolke det dithen som mange gjør : de bryr seg ikke om folk som har det vanskelig ? Romfolket ja. En folkegruppe som intet land i hele europa ønsker å ha i landet sitt. Tenk på det. Alle land i hele europa. Hvorfor det ? Jo, fordi de har en kultur som er helt unik. En kultur som ikke kan tilpasse seg noe som helst normer og regler - for noe land i hele europa. En kultur som tisier at de skal ikke stå opp om morgenen, for å ta i et tak som f.eks. ta en utdannelse, for senere å bidra med å jobbe å bidra til samfunnet med å betale skatt. Nei, de skal ha sin kultur de. Gifte seg tidlig, for så å få så mange barn som mulig. Sitte rundt et bål til langt på natt, og nyte livet - på sin måte. Da jeg var ung gutt, så fartet de rundt med sine store campingvogner og store mercedeser. Fra sted til sted. Aldri sette rot. Jeg husker enda hvordan mødrene tømte klesnorene når disse kom reisende rundt. Ja, fattigdom er noe dritt sør, og du finner ingen på dol som ikke er enig i det. Likeså er vi alle på dol inneforstått med at du forfekter likhet for alle og følger alle lover og regler som er. Og når folk her inne kommer med forslag om strengere grensekontroller, så er det fordi de er_uenig_i den loven som gjelder idag. Mange ønsker seg tilbake til lovverket som var_før_vi snikinnmeldte oss i EU. Det er liksom essensen i enhver debatt det å kunne komme med forslag, og så peke på mangler ved eksisterende lovverk. Men er du så til de grader enig i det lovverket som gjelder, på alle plan, idag da ? Vi hører sjelden at du har et syn på saker og ting hvor du er uenig i loven som praktiseres. En kommentar: danskene gjorde ikke det de forsøkte pga rumenere, etter det jeg husker. Det var en populistisk kampanje fra høyresiden, hvor det var om å gjøre å være "slemmest" mulig mot innvandrerne. Resultatet var mer "oss og dem", og ganske pinlige resultater. I dag har det roet seg litt, og innvandrene er ikke en stor del av offentlig diskusjon (sammenlignet med før), men partiene på det ekstreme høyre forsøker jo å bruke fremmedfiendtlighet for det det er verdt. ===== Min politiske posisjon: Jeg mener at mennesker skal behandles som individer. På mange måter er jeg veldig enig med mye av partiet Høyre hva angår fokus på individer, og ikke å dømme folk ut fra hva andre har gjort. Jeg er samtidig en internationalist, fordi verden blir mindre og mindre, og selv om det selvsagt skjer problemer med store folkevandringer, så er de fremdeles langt mindre enn alternativene. Min kritikk går på at regjeringen ikke har gjort nok for å komme fattigdommen til livs. Videre, at vi ikke utnytter den ressursen som menneskene som er her, faktisk utgjør. Det vitner om mangel på fantasi og "tiltak" når man ser på mennesker generelt som "problemer" fremfor "ressurser". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3361250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kitsune Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Kan du fokusere på "dem", så kan vi fokusere på "deg". Du tåler det ikke, tydeligvis. Morsomt at dette kommer fra deg som ellers er så stor motstander av personfokusering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3361251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrNobody Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 En kommentar: danskene gjorde ikke det de forsøkte pga rumenere, etter det jeg husker. Det var en populistisk kampanje fra høyresiden, hvor det var om å gjøre å være "slemmest" mulig mot innvandrerne. Resultatet var mer "oss og dem", og ganske pinlige resultater. I dag har det roet seg litt, og innvandrene er ikke en stor del av offentlig diskusjon (sammenlignet med før), men partiene på det ekstreme høyre forsøker jo å bruke fremmedfiendtlighet for det det er verdt. ===== Min politiske posisjon: Jeg mener at mennesker skal behandles som individer. På mange måter er jeg veldig enig med mye av partiet Høyre hva angår fokus på individer, og ikke å dømme folk ut fra hva andre har gjort. Jeg er samtidig en internationalist, fordi verden blir mindre og mindre, og selv om det selvsagt skjer problemer med store folkevandringer, så er de fremdeles langt mindre enn alternativene. Min kritikk går på at regjeringen ikke har gjort nok for å komme fattigdommen til livs. Videre, at vi ikke utnytter den ressursen som menneskene som er her, faktisk utgjør. Det vitner om mangel på fantasi og "tiltak" når man ser på mennesker generelt som "problemer" fremfor "ressurser". Med vennlig hilsen Vel, det er iallafall intet galt med intensjonene dine. Men når jeg ser verdens ledere, og deres oppførsel, så har jeg ikke så store håp. Et nystartet land som Sør Sudan nå. Ett år gammelt. Og de er i krangel med sitt "moderland" og deres eneste (foreløpige) innektskilde, er kuttet. Tenker på oljeledningen. Sånn kan man ta land etter land. Den største idioten sitter på toppen, og ofrer ikke dets innbyggere en tanke. Men nå mister jeg topic her, som var/er problemet vi har her i hovedstaden. Vi blir ikke kvitt et problem om de blir jaget fra kirkeområdet nå. Og vi kan saktens klare å integrere disse som er her ( om de ønsker å tilpasse seg et norsk regelverk), men vi må tenke på ringvirkningene av dette. Vi er et rikt land nå, men den situasjonen kan snu, og hva da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381369-er-det-s%C3%A5nn-vi-vil-ha-det-i-oslo/page/3/#findComment-3361307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.