Gå til innhold

Er møkkalei tiggere fra Romania

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og der gikk du også tom for motargumenter gitt. Takk igjen!

Motargumenter til hva da?

Dette?

''Ja, selvsagt. Det er typisk norsk å være god... Hele resten av Europa har gitt dem opp. Wake up and smell the coffee.''

Det er jo bare usammenhengende vås.

Gjest vet ikke helt jeg

Ja, dumme dumme folk som er fattige. De burde jo vært millionærer.

I motsetning til deg, som takket være sosialdemokratiet og oljen er født med "gods og gull" og store rikdommer, så er enkelte mennesker altså født fattige, og blir diskriminert.

Romfolket er den mest diskriminerte gruppen i Europa:

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8153466

Fattige og fattige fru Blom? De ser da riktig så feite og fine ut, sa min far idag :-).

Sør, sigøynere finnes i norge og finland også, selv i disse velfungerende landene jobber de ikke, man kan vel ikke kalle det diskriminering att de ikke gidder jobbe? Selsagt må enkeltpersoner som er syke få trygd, men en hel folkegruppe?

Det er noe alvorlig galt med romkulturen, og det er ikke rasisme å si det.

''Selsagt må enkeltpersoner som er syke få trygd, men en hel folkegruppe?''

For ordens skyld: Romfolk (eller andre) av annen nasjonalitet enn norsk kvalifiserer naturlig nok ikke til trygdeytelser i Norge. Romfolk med norsk statsborgerskap og opptjent trygdetid i Norge stiller på lik linje med "oss andre" statsborgere som fyller vilkårene. De er dog en marginal gruppe.

EØS-regler ift dagpenger er innfløkte og medfører massivt byråkrati, reglene er like for alle EU-borgere. Mange får jobb i Norge tross dette.

Noen, ikke alle, romfolk ønsker å jobbe i Norge. Andre har det OK med tigging, lommetyveri mm. De som er reelle arbeidssøkere opplever trippel vanskelighetsgrad ift jobb.

Situasjonen i dag er at arbeidsgivere naturlig nok er skeptiske til romfolk. Ringvirkningen er at rumenere generelt er mistenkeliggjort , samt bulgarere, takket være bl.a tabloidoppslag.

Annonse

Fattige og fattige fru Blom? De ser da riktig så feite og fine ut, sa min far idag :-).

''De ser da riktig så feite og fine ut, sa min far idag :-).''

Ja, det er lett å tenke ernæring, sunn mat fra grunnen, kalorier, treningsøkter på helsestudio osv når man har forutsetning for å gjøre det.

Men man kan alltids si "Ædda bædda tjukkabollafeita" om man føler for det.

Gjest Hulderen

Det er rasisme når man generaliserer om jøder, svensker, hinduer, romfolk, osv. og dette går ut over individ.

Uansett, poenget er jo nettopp at med litt hjerneaktivitet så er det mulig å finne noen løsninger på dette, hvor man får utnyttet arbeidskraften.

Hjerneaktivitet er løsning på alle problem for deg, om det er hva som har størst verdi av menneskeliv eller dyreliv, å bortforklare overnaturlige fenomen til å løse problemer med befolkningsgrupper.

På tide du innser at det ikke er nok. Holdninger, følelser, erfaringer kan ikke forandres ved logiske tankebygg. Verden er mer kompleks enn som så, på godt og vondt.

Gjest Psyk av alt

Hjerneaktivitet er løsning på alle problem for deg, om det er hva som har størst verdi av menneskeliv eller dyreliv, å bortforklare overnaturlige fenomen til å løse problemer med befolkningsgrupper.

På tide du innser at det ikke er nok. Holdninger, følelser, erfaringer kan ikke forandres ved logiske tankebygg. Verden er mer kompleks enn som så, på godt og vondt.

Personlig må jeg si at jeg har sansen for at Sør mener man kan bruke hjerneaktivitet for å bortforklare overnaturlige fenomener.

Jeg får helt hetta og blir redd når det diskuteres spøkelser, snakking med døde,kontakt med den andre siden etc her inne.

Jada, Sør kan være litt....påståelig, men han har mange gode poeng også. Noen ganger burde han bare stoppe i tide.

Men som sagt, han har beina på jorda og jeg liker at han punkterer tråder om spøkelser, ånder,gjenferd etc etc.

serenity777

Det er rasisme når man generaliserer om jøder, svensker, hinduer, romfolk, osv. og dette går ut over individ.

Uansett, poenget er jo nettopp at med litt hjerneaktivitet så er det mulig å finne noen løsninger på dette, hvor man får utnyttet arbeidskraften.

Ja, men sør, du får ett forklaringsproblem når statistikken kommer på bordet. Ta ett søk på sigøynere /finland/kriminalstatistikk, og se elendigheten.

Det er ikke rasisme å hevde att romfolk bør søke å leve som folk flest, og ikke opprettholde en livsstil de viderefører til barna sine, og de vil forevig være en pariakaste. Jeg har lest en del om romfolk, og det er kulturen dems det er ett problem med, de ønsker å stå utenfor samfunnet, og dette fører de videre til barna sine. Og man har en pågående tragedie.

25% av romfolket arer i jobb på verdensbasis.

www.wikipedia.org

Gjest Hulderen

Personlig må jeg si at jeg har sansen for at Sør mener man kan bruke hjerneaktivitet for å bortforklare overnaturlige fenomener.

Jeg får helt hetta og blir redd når det diskuteres spøkelser, snakking med døde,kontakt med den andre siden etc her inne.

Jada, Sør kan være litt....påståelig, men han har mange gode poeng også. Noen ganger burde han bare stoppe i tide.

Men som sagt, han har beina på jorda og jeg liker at han punkterer tråder om spøkelser, ånder,gjenferd etc etc.

Han punkterer dem jo ikke, han bare nekter å høre på folks erfaringer og kjører over argument andre kommer med.

Men visst har han rett i mye, og jeg er f.eks. helt enig med ham i at mennekeliv er mer verdt enn livet til et kjæledyr. Problemet er måten han argumenterer på. Noen ganger er filosofi riktigere verktøy enn manglfull vitenskap.

Ja, men sør, du får ett forklaringsproblem når statistikken kommer på bordet. Ta ett søk på sigøynere /finland/kriminalstatistikk, og se elendigheten.

Det er ikke rasisme å hevde att romfolk bør søke å leve som folk flest, og ikke opprettholde en livsstil de viderefører til barna sine, og de vil forevig være en pariakaste. Jeg har lest en del om romfolk, og det er kulturen dems det er ett problem med, de ønsker å stå utenfor samfunnet, og dette fører de videre til barna sine. Og man har en pågående tragedie.

25% av romfolket arer i jobb på verdensbasis.

www.wikipedia.org

Det er da mer enn nok av "vanlige nordmenn" som heller ikke jobber... uten at de fordømmes av den grunn...

Poenget, og problemet, her er forskjellsbehandlingen.

Selvsagt skal de som gjør noe kriminelt både fordømmes og straffes, men å tilhøre en bestemt folkegruppe er ikke kriminelt.

Med vennlig hilsen

Enten du liker det eller ei, så er Norge en rettsstat.

Med vennlig hilsen

Annonse

christensen1365381166

Det er da mer enn nok av "vanlige nordmenn" som heller ikke jobber... uten at de fordømmes av den grunn...

Poenget, og problemet, her er forskjellsbehandlingen.

Selvsagt skal de som gjør noe kriminelt både fordømmes og straffes, men å tilhøre en bestemt folkegruppe er ikke kriminelt.

Med vennlig hilsen

''Det er da mer enn nok av "vanlige nordmenn" som heller ikke jobber... uten at de fordømmes av den grunn...

Poenget, og problemet, her er forskjellsbehandlingen.''

Nei, det er ikke et problem med statsborgere behandles forskjellig fra ikke-statsborgere.

christensen1365381166

''Det er rasisme når man generaliserer om jøder, svensker, hinduer, romfolk, osv. og dette går ut over individ.''

Nei, det er selvfølgelig ikke rasisme å kritisere sigøyner-kulturen.

''Det er rasisme når man generaliserer om jøder, svensker, hinduer, romfolk, osv. og dette går ut over individ.''

Nei, det er selvfølgelig ikke rasisme å kritisere sigøyner-kulturen.

Det er like mye rasisme som hvis man kritiserer "jødekulturen".

Gjest togli

Sigøynere har alltid vært noe pakk. Husker da jeg var på ferie som liten på en campingplass. De tok alle vaskemaskinene. Var umulig å komme til. De var noe skikkelig pakk.

Jeg har to venninner som er av romfolket... de er iallefall ikke "pakk"...maken til flotte jenter skal du lete lenge etter :)

Det er de som oppfører seg dårlig vi legger merke til - ikke de som oppfører seg bra. I denne tråden er det du som oppfører deg som "pakk" (og med det sier jeg ikke at jeg ikke skjønner at tilstanden i Oslo er et stort problem man må forsøke å løse).

Jeg har to venninner som er av romfolket... de er iallefall ikke "pakk"...maken til flotte jenter skal du lete lenge etter :)

Det er de som oppfører seg dårlig vi legger merke til - ikke de som oppfører seg bra. I denne tråden er det du som oppfører deg som "pakk" (og med det sier jeg ikke at jeg ikke skjønner at tilstanden i Oslo er et stort problem man må forsøke å løse).

Var feil å generalisere og kalle alle for pakk ja, men jeg har ennå tilgode å møte en sigøyner (som de heter) som ikke er tvilsom.

Gjest togli

Var feil å generalisere og kalle alle for pakk ja, men jeg har ennå tilgode å møte en sigøyner (som de heter) som ikke er tvilsom.

Jeg har ikke prata med mange sigøynere i mitt liv, men de jeg har prata med har vært veldig trivelige :)

Leit at hele gruppen skal bli rakka ned på... for det er ikke lett for de av dem som faktisk er flotte mennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...