Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest yrpso

''Hovedstaden er blitt et yndet sted for lommetyver, og flere ser sammenheng med stadig flere tiggere.

Stortinget sa nei til forbud mot tigging i juni, men nå ber bystyrerepresentant for Fremskrittspartiet (Frp) i Oslo Mazyar Keshvari om fremme et nytt forslag om tiggeforbud.

Politiet i hovedstaden mener at det er uteliggere og tiggere fra Romania som er årsaken til at kriminaliteten i Oslo øker.

– Rumenske borgere topper nå pågripelsesstatistikken for Oslo politidistrikt. Det er første gang de gjør, forteller visepolitimester Roger Andresen i Oslo politidistrikt til TV 2.

Det er spesielt vinningskriminaliteten som går mot nye høyder, og det er her Oslo-politiet peker på rumenerne. ''

http://www.tv2.no/nyheter/politisk/frppolitiker-naa-er-det-paa-tide-aa-innfoere-tiggeforbud-3828862.html

Nok et godt forslag fra Frp. Får håpe det blir flertall for dette.

Fortsetter under...

Gjest gryntgrynt

Ja det er klart et forbud mot tigging løser all verdens problemer. Jeg oppfordrer til å gi mer til noen tar dette på alvor og sørger for at ikke flere millioner medmennesker må tigge og leve under kummerlige forhold. Shame on us!

Gjest yrpso

Ja det er klart et forbud mot tigging løser all verdens problemer. Jeg oppfordrer til å gi mer til noen tar dette på alvor og sørger for at ikke flere millioner medmennesker må tigge og leve under kummerlige forhold. Shame on us!

Nei, det løser ikke alle problemer. Men det løser noen.

Annonse

trollemor;o)

Nei, det løser ikke alle problemer. Men det løser noen.

Det største problemet med tiggere er at vi stadig blir minnet på at det finnes mange mange mennesker som slettes ikke har det like godt som oss...

Vi har tiggere i byen vår, men det har ikke ført til kriminalitet! Men mange syns det er ubehagelig.... hvorfor det? De gjør da ikke annet enn å tigge! Men de minner jo oss daglig på at det er mye fattigdom og elendighet i verden.

Mange mennesker mener at tigging skal forbys og Frp hiver seg ut i det, som vanlig.

Gjest mannen sin

Vel, et tiggeforbud rammer også norske statsborgere.

Ikke bare det, enten du liker det eller ei, så eksisterer rumenere.

Jeg vil har tiggerforbud, så vil jeg ha forbud mot fattige, forbud mot psykiske sykdommer - forbud mot handikappede og andre som ikke kan jobbe. Forbud mot folk som er annerledes.

Også vil jeg ha gasskammer. Folk som mister jobben sin og havner på trygd, har de fortjent noe annet enn å bli gasset?

Jeg vil har tiggerforbud, så vil jeg ha forbud mot fattige, forbud mot psykiske sykdommer - forbud mot handikappede og andre som ikke kan jobbe. Forbud mot folk som er annerledes.

Også vil jeg ha gasskammer. Folk som mister jobben sin og havner på trygd, har de fortjent noe annet enn å bli gasset?

Pink Floyd oppsummerte det så fint:

''Are there any queers in the theater tonight?

Get them up against the wall!

There's one in the spotlight, he don't look right to me,

Get him up against the wall!

That one looks Jewish!

And that one's a coon!

Who let all of this riff-raff into the room?

There's one smoking a joint,

And another with spots!

If I had my way,

I'd have all of you shot!''

:nemlig:

Med vennlig hilsen

Gjest gryntgrynt

Det største problemet med tiggere er at vi stadig blir minnet på at det finnes mange mange mennesker som slettes ikke har det like godt som oss...

Vi har tiggere i byen vår, men det har ikke ført til kriminalitet! Men mange syns det er ubehagelig.... hvorfor det? De gjør da ikke annet enn å tigge! Men de minner jo oss daglig på at det er mye fattigdom og elendighet i verden.

Mange mennesker mener at tigging skal forbys og Frp hiver seg ut i det, som vanlig.

Enig med deg. Vi aner ikke hvordan vi skal håndtere verdens elendighet når den ikke lenger bare er en overskrift i avisen. Og vi viser oss fra en svært dårlig side med tanke på at dette er våre medmennesker.

Annonse

trollemor;o)

Enig med deg. Vi aner ikke hvordan vi skal håndtere verdens elendighet når den ikke lenger bare er en overskrift i avisen. Og vi viser oss fra en svært dårlig side med tanke på at dette er våre medmennesker.

Så godt at det er flere som er enig med meg!! Jeg får vondt av tiggeren, jeg blir takknemlig for det livrt jeg har, men samtidig skamfull. Hvorfor skal jeg ha det så godt når det finnes så mange mennesker som ikke har det godt?

Gjest gryntgrynt

Så godt at det er flere som er enig med meg!! Jeg får vondt av tiggeren, jeg blir takknemlig for det livrt jeg har, men samtidig skamfull. Hvorfor skal jeg ha det så godt når det finnes så mange mennesker som ikke har det godt?

Jeg, som deg, får helt vondt av dette. Jeg skammer meg ikke over at jeg ikke kan redde hele verden på tross av at jeg har mer enn andre. Men jeg skammer meg sterkt over menneskeheten om dagen. Når jeg leser hvordan enkelte ser på disse menneskene blir jeg fysisk dårlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...