Gå til innhold

Verandakassen oversvømmes av regn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det hjelper ikke, jeg har hull i bunnen av mine.

''Det hjelper ikke, jeg har hull i bunnen av mine.''

Ikke om du legger jorda rett i bunnen oppå hullene nei, du må først legge grus eller leca-kuler som drenslag, så gjerne et lag med duk (eller gammelt laken eller noe) så jorda ikke renner ned i drenslaget og deretter jord og planter. Da skal det renne fint gjennom. Jorda vil gjerne tette hullene.

Annonse

''Det hjelper ikke, jeg har hull i bunnen av mine.''

Ikke om du legger jorda rett i bunnen oppå hullene nei, du må først legge grus eller leca-kuler som drenslag, så gjerne et lag med duk (eller gammelt laken eller noe) så jorda ikke renner ned i drenslaget og deretter jord og planter. Da skal det renne fint gjennom. Jorda vil gjerne tette hullene.

Jeg har lecakuler i bunn også. Du aner ikke, det er som i Syden og i Østen.

Det hjelper ikke i øs-pøs regnvær. Hullene får ikke tatt unna. Blir vel omtrent som vindusviskere på bil. I det verste regnet kan man ikke kjøre allikevel, for de får ikke tatt unna.

Jeg tror du må ut og tømme verandakassene selv når det regner som verst.

Det hjelper ikke i øs-pøs regnvær. Hullene får ikke tatt unna. Blir vel omtrent som vindusviskere på bil. I det verste regnet kan man ikke kjøre allikevel, for de får ikke tatt unna.

Jeg tror du må ut og tømme verandakassene selv når det regner som verst.

He he, ja jeg gjorde det, bare løftet og hellet på verandakassene. Jeg trodde naboen under var bortreist. Men den gang ei... Fikk en sur nabo på døren, hadde kommet vann og jord på verandaen deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...