Gå til innhold

Barn overlates til seg selv av berusede foreldre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er helt forferdelig!! Stakkars, stakkars barn. Litt av en ferie noen har å se fram i mot. blir uvel av å tenke på det

Jeg tenker ofte på slikt i sommerferien og i jule- og nyttårshøytiden.

Stakkars forsvarsløse barn som er avhengig av slike foreldres "omsorg".

Slike foreldre burde miste foreldreretten og tvangssteriliseres så de ikke får flere barn. Og det mener jeg helt seriøst.

''Slike foreldre burde miste foreldreretten og tvangssteriliseres så de ikke får flere barn. Og det mener jeg helt seriøst.''

Ja, det er vanskelig å motargumentere. Mange burde tvangssteriliseres for at de ikke skal få barn i det hele tatt.

Gjest ufssssssss.

Når kan unger overlates til se selv? Husker jeg var med et foreldrepar ut en gang... spurte hvem som passet ungene, nei de passet seg selv... husker ikke hvor gamle de var, men kan maks ha vært 11-12 hun eldste... Er det forsvarlig?

De var på et utested bare noen hundremeter fra hjemmet da og hadde sagt at de skulle ringe hvis det var noe... men de drakk jo en del, så de kom vel drita fulle hjem...

Annonse

Gjest prust

Når kan unger overlates til se selv? Husker jeg var med et foreldrepar ut en gang... spurte hvem som passet ungene, nei de passet seg selv... husker ikke hvor gamle de var, men kan maks ha vært 11-12 hun eldste... Er det forsvarlig?

De var på et utested bare noen hundremeter fra hjemmet da og hadde sagt at de skulle ringe hvis det var noe... men de drakk jo en del, så de kom vel drita fulle hjem...

Våre har vært hjemme alene to kvelder når vi har vært litt lenger enn bare i nabohuset. Begge gangene var til klokka var 23. Det gikk, men de foretrekker at det er en voksen/ungdom der. Mest pga krangling tror jeg, men kanskje også fordi de ikke vil være alene om kvelden.

Våre er 8, 11 og 13 år.

Noen synes det er greit, jeg hadde ikke gått fra mine alene en hel kveld for å gå på byen, selv om de nå straks blir 12 og 14 år.

''De var på et utested bare noen hundremeter fra hjemmet da og hadde sagt at de skulle ringe hvis det var noe... men de drakk jo en del, så de kom vel drita fulle hjem...''

Det er _litt_ annerledes hvis foreldrene befinner seg noen hundre meter fra hjemmet og barna er hjemme, men jeg synes ikke det sømmer seg at begge foreldre går ut og drikker mye og lar mindreårige barn være alene hjemme.

Noen synes det er greit, jeg hadde ikke gått fra mine alene en hel kveld for å gå på byen, selv om de nå straks blir 12 og 14 år.

''Noen synes det er greit, jeg hadde ikke gått fra mine alene en hel kveld for å gå på byen, selv om de nå straks blir 12 og 14 år.''

Det hadde aldri jeg gjort heller. Det kan oppstå ting man ikke tenker på.

Det kommer vel an på barna. Våre er 12 og 14 og kan fint være alene en kveld og legge seg selv. De har til og med sovet alene en hel natt (vi har en besteforelder som bor i samme hus som oss). Men vi foreldre drikker aldri mye ved slike anledninger. Hvis vi er i kjøreavstand, kjører alltid den ene slik at vi raskt kan komme oss hjem og vi kommer ikke sanseløse hjem uansett når vi har barn i huset.

Disse foreldrene må jo være de største egoister på denne jord.

Mine var ikke perfekte, men slapp heldigvis å oppleve noe sånt.

''Disse foreldrene må jo være de største egoister på denne jord.''

Enten det eller rett og slett uten vett og forstand nok.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...