Gå til innhold

Må ferien utsettes ved operasjon av blindtarmen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ferien utsatt nå eller?
Skrevet

Datteren min på 13 år ble for 3 dager siden operert for blindtarmbetennelse. Det ble beskrevet at blindtarmen var svært betent, dog ikke gått hull på. Hun fikk antibiotika iv pga av betennelse i etterkant av operasjonen og nå tablettkur i 5 dager. Kirugen sa at vi skulle være obs på at en betennelse kunne dukke opp etter endt antibiotikakur, eventuelt abcesser i verste fall da vevet omkring blindtarmen var infisert. Hun er nå kommet hjem fra sykehuset. I den forbindelse lurer vi på om ferien vår går i vasken som var planlagt. Vi skal reise litt omkring i norge og etter det 2 uker til syden. Kan vi dette, eller bør vi bli hjemme som følge av det inntrufne?

Skrevet

Du skriver ikke hvor lenge etter operasjonen dere skal på ferie. Jeg ville ikke dratt til utlandet så raskt etter operasjonen, da tenker jeg på OM noe skulle gå galt. Norge ser jeg ikke på som noe problem så sant det går litt tid, hun skal i aktivitet men ikke ikke en "voldsom" aktivitet umiddelbart etter et slikt inngrep.

Skrevet

Du skriver ikke hvor lenge etter operasjonen dere skal på ferie. Jeg ville ikke dratt til utlandet så raskt etter operasjonen, da tenker jeg på OM noe skulle gå galt. Norge ser jeg ikke på som noe problem så sant det går litt tid, hun skal i aktivitet men ikke ikke en "voldsom" aktivitet umiddelbart etter et slikt inngrep.

Vi tenker dra på ferie om en uke, først i norge og etter ytterligere en uke var meningen vi skulle til syden.

Skrevet

Vi tenker dra på ferie om en uke, først i norge og etter ytterligere en uke var meningen vi skulle til syden.

Skal dere kjøre mye eller tar dere fly, tenk litt igjennom det. Jeg ville ikke plassert henne i baksetet og krysset Norge i bil. Derimot går det greit med slike småturer. Personlig ville jeg droppet utenlandsturen siden hun alt har hatt infeksjon, jeg ville ikke tatt noen risiko.

Skrevet

Skal dere kjøre mye eller tar dere fly, tenk litt igjennom det. Jeg ville ikke plassert henne i baksetet og krysset Norge i bil. Derimot går det greit med slike småturer. Personlig ville jeg droppet utenlandsturen siden hun alt har hatt infeksjon, jeg ville ikke tatt noen risiko.

Vi skal ta fly, ellers bare småturer i bil. Jeg tenkte også at jeg er skeptisk til utenlandsreise, men er så usikker om det er forbundet med stor rissiko (Gran Canaria). På en annen side får vi ingen ferie til gode og hun synes selv det er kjempetrist å ikke kunne dra, da hun har gledet seg så mye. Sier jo til henne at helsa er viktigere å ta hensyn til.

Skrevet

Vi skal ta fly, ellers bare småturer i bil. Jeg tenkte også at jeg er skeptisk til utenlandsreise, men er så usikker om det er forbundet med stor rissiko (Gran Canaria). På en annen side får vi ingen ferie til gode og hun synes selv det er kjempetrist å ikke kunne dra, da hun har gledet seg så mye. Sier jo til henne at helsa er viktigere å ta hensyn til.

GC er jo et av de tryggeste stedene å dra til i den situasjonen hun er i, reisetiden er jo heller ikke avskrekkende. Når det ikke er lenger dere skal av gårde + at forholdene ligger til rette for å få god hjelp om noe skulle skje så ville jeg faktisk tatt en telefon til legen hennes og forsikret meg om at dette var ok.

Skrevet

GC er jo et av de tryggeste stedene å dra til i den situasjonen hun er i, reisetiden er jo heller ikke avskrekkende. Når det ikke er lenger dere skal av gårde + at forholdene ligger til rette for å få god hjelp om noe skulle skje så ville jeg faktisk tatt en telefon til legen hennes og forsikret meg om at dette var ok.

God ide :)

Skrevet

''Vi tenker dra på ferie om en uke, først i norge og etter ytterligere en uke var meningen vi skulle til syden.''

Jeg ville droppet kjøring rundt omkring i Norge, vært hjemme den uken og latt ungen komme til hektene så godt som mulig og så reist til Gran Canaria dersom legen deres sier det er greit. :o)

Skrevet

Neida, bare ta med dere Europeisk Helsekort, og tegn reiseforsikring.

Skrevet

Det er jo et minst like godt helsevesen på Grand Canaria som i Norge så jeg hadde dratt.

Skrevet

I utgangspunktet ville jeg tenkt at det går greit med Norgesferie og GC-ferie.

Dette forutsatt at jenta føler seg i grei form og at legen sier det er greit.

I Norge vil dere få god helsehjelp om dere trenger det, og det vil dere få på GC også. Men ta med Europeisk Helsekort (bestilles på HELFO).

I de fleste tilfeller er en blindtarmbetennelse ganske så uskyldig når det blir operert i tide. Hennes blindtarm sprakk ikke, noe som er svært positivt. Det er alltid en liten sjanse for infeksjon i omkringliggende vev, men hun har fått profylaktisk antibiotika og da vil jeg tro det hele vil gå seg greit til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...