Gå til innhold

Rett til støtte til bolig for funksjonshemmede

Anbefalte innlegg

Gjest sinnatagga

''Men problemet er at de bygges for små, de tror at de fleste bor alene uten mann og barn.''

De bygges i like stor grad noe for store og kostbare til at folk flest har råd til å kjøpe dem. Har forøvrig sett en mengde leiligheter egnet for rullestolbrukere i nyere borettslag både i Oslo og andre steder.

Ja, du har også rett. Enten er de for små disse leilighetene, eller så er de for dyre! Sukk!

Fortsetter under...

Gjest sinnatagga

Det synes jeg også, men det har man ikke råd til når man har trygd i dette landet så mine to eldste har delt rom og minste har sovet med meg. Jeg ble tilbudt en toroms på boligkontoret og damen ble fornærmet da jeg sa det var for lite.

Jeg tror ikke du er storforlangende, men jeg tror du forventer at man skal få mer hjelp til bolig enn det man har krav på. Så jeg tror nok du må senke standaren litt og kjøpe leilighet etter lommeboka og så få hjelp til å tilrettelegge.

Dessverre tror jeg du har helt rett i dette. Det skulle ikke vært sånn. Hvis en skal snakke om grupper som blir diskriminert, så er iallefall funksjonshemmede (og deres familier) en av dem.

Gjest sinnatagga

Det synes jeg også, men det har man ikke råd til når man har trygd i dette landet så mine to eldste har delt rom og minste har sovet med meg. Jeg ble tilbudt en toroms på boligkontoret og damen ble fornærmet da jeg sa det var for lite.

Jeg tror ikke du er storforlangende, men jeg tror du forventer at man skal få mer hjelp til bolig enn det man har krav på. Så jeg tror nok du må senke standaren litt og kjøpe leilighet etter lommeboka og så få hjelp til å tilrettelegge.

Dessverre tror jeg du har helt rett i dette. Det skulle ikke vært sånn. Hvis en skal snakke om grupper som blir diskriminert her i landet, så er iallefall funksjonshemmede (og deres familier) en av dem.

Dessverre tror jeg du har helt rett i dette. Det skulle ikke vært sånn. Hvis en skal snakke om grupper som blir diskriminert, så er iallefall funksjonshemmede (og deres familier) en av dem.

Jeg tror at funksjonshemmede er den største og mest diskriminerte gruppa i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...