Gå til innhold

Uæ - sneglefelle hjemmelaga

Anbefalte innlegg

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/article480582.ece

Ettersom jeg har skjønt lider sneglene av saltet. Bør man tenke på det? LItt fristende å bruke denne fella hvor man bare kan pælme snegle dagen etterpå. Eller enda bedre strø på feranmol eller hva det heter.

Istedenfor øl kan man benytte ingefærøl? Det er jo billigere sikkert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381456-u%C3%A6-sneglefelle-hjemmelaga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Jeg har prøvd diverse sneglefeller med øl. Men jeg gikk bort fra det igjen, siden det monner så lite. Hva hjelper det vel at det fanges 15-20 snegler når hagen rommer hundrevis? Det nest beste er å plukke dem og klippe sneglene i to. Ikke la dem ligge i hagen, døde snegler trekker til seg andre.

Det beste er å bruke Nemaslug, da utrydder de seg selv.

Jeg har prøvd diverse sneglefeller med øl. Men jeg gikk bort fra det igjen, siden det monner så lite. Hva hjelper det vel at det fanges 15-20 snegler når hagen rommer hundrevis? Det nest beste er å plukke dem og klippe sneglene i to. Ikke la dem ligge i hagen, døde snegler trekker til seg andre.

Det beste er å bruke Nemaslug, da utrydder de seg selv.

Nemaslug er bra men virker ikke på de største. Så man bør nok bruke både og. Nemaslug killler flokken men de største som flyr rundt i hagen bør nok fangers på et vis eller plukkes.

Annonse

Gjest Hulderen

Nemaslug er bra men virker ikke på de største. Så man bør nok bruke både og. Nemaslug killler flokken men de største som flyr rundt i hagen bør nok fangers på et vis eller plukkes.

Er du sikker på at det gjelder også når man bruker Nemaslug på "nyemetoden" (samle snegler, klippe dem, dyppe dem i nemaslug og legge ut så de spises av andre). Jeg vet at det på den tradisjonelle metoden, der man bare heller Nemaslug på bakken, kun tar små snegler.

Jeg syns det høres ulogisk ut at ikke de store sneglene skal være kanibaler, men jeg vet ikke. Selv så brukte jeg Nemaslug om våren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...