Gå til innhold

Masse peng på konto

Anbefalte innlegg

Gjest små-rik nå

Har plutselig fått et seks-sifret beløp på min ellers så slunkne konto. Det framgår ikke hvem det er fra, men jeg har ikke vunnet i lotto. Ikke venter jeg så stort beløp heller. Fikk restskatt så skattepenger er det heller ikke.

Siden de er på min konto så er de vel mine? Kan jeg bare bestille ferietur uten fare for represalier?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381462-masse-peng-p%C3%A5-konto/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tante Navn

''Siden de er på min konto så er de vel mine? Kan jeg bare bestille ferietur uten fare for represalier?''

Er pengene blitt innsatt på din konto ved en åpenbar feil, har du naturligvis ikke rett til å bruke de. Dessuten kan du bli tiltalt for bedrageri, hvis du bruker pengene og ikke har mulighet til å tilbakebetale de.

Banken kan ha gjort en feil. Det skjedde med meg en gang. Over midnatt var de borte igjen, så jeg ville venta med å gjøre noe til det dukker opp en avsender i nettbanken i det minste. Hvis du bruker dem står det plutselig et seksifra beløp i minus på kontoen din, og da sliter du.

Annonse

Gjest sjekk det ut først du

Nei det bør du sjekke med banken...

Om noen ved en feil har overført masse penger til deg har de krav på å få de tilbake,

banken vil selvsagt betale de tilbake, men vil sende regningen til deg om du har brukt opp pengene...

Gjest små-rik nå

Nei det bør du sjekke med banken...

Om noen ved en feil har overført masse penger til deg har de krav på å få de tilbake,

banken vil selvsagt betale de tilbake, men vil sende regningen til deg om du har brukt opp pengene...

Hei. Jeg ringte banken. De legger seg oppi sånt fikk jeg til svar. Så sa jeg på fleip at da kan jeg vel bare bestille meg ferie og dra - *ja, teknisk sett kan du det* var svaret jeg fikk.

Så nå orker ikke jeg å gjøre mer med saken. Pengene får stå på konto til noen melder krav på dem.

Hei. Jeg ringte banken. De legger seg oppi sånt fikk jeg til svar. Så sa jeg på fleip at da kan jeg vel bare bestille meg ferie og dra - *ja, teknisk sett kan du det* var svaret jeg fikk.

Så nå orker ikke jeg å gjøre mer med saken. Pengene får stå på konto til noen melder krav på dem.

Det må da være mulig å finne ut hvor pengene kommer fra?

Sjekk nettbanken din, det står jo der hvor overføringen er fra. Det kan gå 1-3 dager før det dukker opp.

Gjest små-rik nå

Det må da være mulig å finne ut hvor pengene kommer fra?

Selvfølgelig - og jeg har sett hvor pengene kommer fra.

Jeg har ringt banken, de orket ikke å engasjere seg, hvorfor skal jeg bruke mer tid og tellerskritt på det? De får ordne opp sjøl tenker jeg. Jeg har ikke gjort noe straffbart eller bidratt til dette.

Ja, jeg fikk nærmest inntrykk av at vedkommende jeg snakket med i banken mente jeg bare kunne bruke pengene, men det gjør jeg ikke. Jeg vet jo at det ikke er mine penger.

Jeg har ringt banken, de orket ikke å engasjere seg, hvorfor skal jeg bruke mer tid og tellerskritt på det? De får ordne opp sjøl tenker jeg. Jeg har ikke gjort noe straffbart eller bidratt til dette.

Ja, jeg fikk nærmest inntrykk av at vedkommende jeg snakket med i banken mente jeg bare kunne bruke pengene, men det gjør jeg ikke. Jeg vet jo at det ikke er mine penger.

''Jeg har ringt banken, de orket ikke å engasjere seg, hvorfor skal jeg bruke mer tid og tellerskritt på det?''

Merkelig bank. Snakket du med en sommerpraktikant?

Annonse

megler Smekk

''Selvfølgelig - og jeg har sett hvor pengene kommer fra.''

Er det noe som hindrer deg i å returnere pengene da?

petter smart

Du skal selvfølgelig ikke gjøre noe som helst ift dette (ei heller bruke opp pengene). Banken eller den som evt har gjort en feil får finne ut av dette og få ordnet opp i det. Det er ikke ditt ansvar, spesielt ikke dersom du har gitt banken beskjed.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...