Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Enda et eksempel på hvordan fordommer gjør det nær umulig for folk å få jobber:

''På to år har Trond Nygård søkt 1000 jobber, men jobbtilbudene uteblir. 21-åringen tror han ikke får jobb fordi han er hørselshemmet.''

''Generalsekretær i Hørselshemmedes Landsforbund, Anders Hegre, synes det er leit å høre Trond sin historie.

Han sier det finnes mange fordommer mot handikappede i arbeidslivet. Fordommene går på at disse er dyre å ha ansatt og at de ikke er produktive nok.''

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.8241642

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381468-har-s%C3%B8kt-1000-jobber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• frosken

6

• Sør

5

• Persille1365381127

5

Gjest Hulderen

Mannen har søkt 1000 jobber på to år. Det sier meg at han da ikke har søkt bare på jobber som han er kvalifisert til. Han har neppe skreddersydd søknadene til hver enkelt jobb heller, noe som er veldig tidkrevende. Og han har absolutt ikke informert i søknaden om hvilke sterke og svake sider han har, sidn han ikke har formidlet at han ikke kan snakke i telefonen.

Det mannen trenger er et skikkelig jobbsøkerkurs.

Gjest sangsol

Jeg snakker nå IKKE om avisinnlegget- og personene beskrevet der, men på generelt grunnlag.

Hva om en funksjonshemmet får dårlige skussmål av sin referanse? Feks mye for sent komninger, glemming av avtaler osv. Likeledes viser karakterutskrifter og vitnemål dårlige karakterer og mye fravær.

Da er det "godt" å ha funksjonshemning å skylde på....som årsak til at man ikke får jobb.

Leste i avisa tilsvarende historie hvor utleiere skyldte på at de ikke tar inn barn i 2.3-roms leiligheter, når en mørkhudet familie på 3 søkte leiligheter....Der var det greit å skylde på barn som årsak til å ikke leie ut....