Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men det er likevel feil å si at man har like forutsetninger - punktum.

For vedkommende det handlet om her, som er døv - så har han på lang nær like forutsetninger som en hørende når det kommer til jobbe hos meg, på kafé eller i barnehage. Og antagelig som sosionom på et NAV-kontor også.

Det betyr ikke at de nødvendigvis er noe dårligere arbeidstakere eller dårligere i yrket sitt. Men å si at de har like forutsetninger er feil.

''Men det er likevel feil å si at man har like forutsetninger - punktum.''

Jeg er enig i det - og synes det er litt rart at det skal være "noe galt" i å si det. Alle våre velferdsordninger rettet mot mennesker mot funksjonsnedsettelser er jo basert nettopp på at forutsetningene ikke er like. Dette er også grunnen til at jeg er for kvoteringsordninger i offentlig sektor, da jeg mener det sier seg selv at mange gode arbeidstakere neppe vil nå opp i konkurransen om egnede jobber fordi det er for mange gode søkere på de fleste jobbene.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• frosken

6

• Sør

5

• Persille1365381127

5

''Men det er likevel feil å si at man har like forutsetninger - punktum.''

Jeg er enig i det - og synes det er litt rart at det skal være "noe galt" i å si det. Alle våre velferdsordninger rettet mot mennesker mot funksjonsnedsettelser er jo basert nettopp på at forutsetningene ikke er like. Dette er også grunnen til at jeg er for kvoteringsordninger i offentlig sektor, da jeg mener det sier seg selv at mange gode arbeidstakere neppe vil nå opp i konkurransen om egnede jobber fordi det er for mange gode søkere på de fleste jobbene.

Men det er jo fordi man kan være funksjonshemmet og det har null relevans i jobbsammenheng for den type jobber man søker.

Det er klart at hvis du "er veldig halt" så har det null relevans hvis man søker på jobb som internrevisor. Derimot er det relevant hvis du skulle være "løpebud" med pakker rundt Oslo.

Poenget her er jo at "funksjonshemmet" er ikke en binær verdi - det er ikke kun "ja" eller "nei", og svært mange funksjonshemmede kan gjøre alt det funksjonsfriske kan i veldig mange stillinger.

Med vennlig hilsen

Men det er jo fordi man kan være funksjonshemmet og det har null relevans i jobbsammenheng for den type jobber man søker.

Det er klart at hvis du "er veldig halt" så har det null relevans hvis man søker på jobb som internrevisor. Derimot er det relevant hvis du skulle være "løpebud" med pakker rundt Oslo.

Poenget her er jo at "funksjonshemmet" er ikke en binær verdi - det er ikke kun "ja" eller "nei", og svært mange funksjonshemmede kan gjøre alt det funksjonsfriske kan i veldig mange stillinger.

Med vennlig hilsen

Foreslår at du leser det jeg forøvrig har skrevet om dette i denne tråden.

Foreslår at du leser det jeg forøvrig har skrevet om dette i denne tråden.

''Foreslår at du leser det jeg forøvrig har skrevet om dette i denne tråden.''

Er du morsom? Mannen har selvfølgelig ikke tid til å lese det andre har skrevet, like lite som han har tid til å se tv programmer han rakker ned på.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...