Gå til innhold

Folk er folk, men ikke folk flest

Anbefalte innlegg

Gjest Duen Pollyana

''Organisasjonen Folk er folk er ikke helt som folk flest. Da ville de nemlig blitt utsatt for harmdirrende kritikk fra hele venstresida for å drive privat arbeidsformidling gjennom smutthull i lovverket.

Folk er folk er registrert som en organisasjon i Brønnøysundsregisteret, men formidler arbeid til tilreisende romfolk. Alle som driver med utleie av arbeidskraft i Norge (bemanningsforetak) skal være registrert hos Arbeidstilsynet, i tillegg til å være registrert som aksje- eller allmennaksjeselskap. Folk for folk omgår dette ved å utnytte smutthull, som venstresida ville kalt det, i lovgivningen, der arbeid for under kr 4000,- per person kan utbetales uten melding til myndighetene. Ved større oppdrag sender Folk er Folk faktura. I tillegg fakturerer Folk er folk for strøjobber til bedrifter.

Spørsmålet er jo om Folk er folk har lov til å drive slik de gjør. De er ikke registrert som bemanningsforetak, og slipper dermed unna krav til arbeidsavtale, yrkesskadeforsikringer, OTP-sparing, arbeidsgiveravgift, tariffavtaler for renhold og byggoppdrag, og alt annet som bidrar til ordnede arbeidsforhold.

Jeg kan levende se for meg partiet Rødt gå i fistel dersom, si, Adecco, forsøkte seg på det samme. Partiet Rødt vil jo som kjent totalforby privat arbeidsformidling, og regjeringspartiet SV er egentlig enige, men holder klokelig kjeft.''

http://vampus.blogspot.no/

Nok et eksempel på venstresidens dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381518-folk-er-folk-men-ikke-folk-flest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ingen kommentar i denne tråden eller, Sør, som omhandler ditt eget politiske ståsted?

''Du har ingen kommentar i denne tråden eller, Sør, som omhandler ditt eget politiske ståsted? – Mandolaika''

Jeg trodde de var på den ekstreme venstresiden?

De eneste som tror jeg er blant dem, er de med ekstrem mangelfull politisk kunnskap.

Mitt ståsted har vært Menneskerettigheter, ikke-diskriminering og individuell frihet. Hvis du får det til å stemme med den ekstreme venstresiden så bør du virkelig ta et kurs i politikk og historie.

=====

Kommentar til "Folk er Folk": Jeg synes det er uendelig mye bedre med folk som i det minste forsøker å hjelpe sårbare grupper, enn de som bare spyr ut edder og galle på nettet.

christensen1365381166

''Du har ingen kommentar i denne tråden eller, Sør, som omhandler ditt eget politiske ståsted? – Mandolaika''

Jeg trodde de var på den ekstreme venstresiden?

De eneste som tror jeg er blant dem, er de med ekstrem mangelfull politisk kunnskap.

Mitt ståsted har vært Menneskerettigheter, ikke-diskriminering og individuell frihet. Hvis du får det til å stemme med den ekstreme venstresiden så bør du virkelig ta et kurs i politikk og historie.

=====

Kommentar til "Folk er Folk": Jeg synes det er uendelig mye bedre med folk som i det minste forsøker å hjelpe sårbare grupper, enn de som bare spyr ut edder og galle på nettet.

''Jeg synes det er uendelig mye bedre med folk som i det minste forsøker å hjelpe sårbare grupper, enn de som bare spyr ut edder og galle på nettet.''

Men om de snor seg rundt og slett byter loven det er ikke så farlig. Hensikten helliger midlet. Dog, akkurat det er vi vant til fra venstresiden.

''Jeg synes det er uendelig mye bedre med folk som i det minste forsøker å hjelpe sårbare grupper, enn de som bare spyr ut edder og galle på nettet.''

Men om de snor seg rundt og slett byter loven det er ikke så farlig. Hensikten helliger midlet. Dog, akkurat det er vi vant til fra venstresiden.

''Men om de snor seg rundt og slett byter loven det er ikke så farlig. Hensikten helliger midlet. Dog, akkurat det er vi vant til fra venstresiden. – christensen''

Hvilken lov er det de bryter?

Er de anmeldt? Anholdt? Dømt?

Annonse

Gjest Nord og ned.

Det viser seg jo at denne frontfiguren i "Folk er folk" Bjønnulv Evenrud, er en aktivist fra den vulgære og voldsfikserte kommunistgruppa Tjen folket, som også står bak SOS-rasisme som har tappet staskassa ved hjelp av svindel og juks.

En vaskeekte drittsekk m.a.o.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...