Gå til innhold

Har faktisk fått litt empati med romfolket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har kansje mere relevans dette, enn det som skjedde under nazitiden for 60 år siden som du refererer til, gang på gang.

Ja, det er din retortikk - i retur.

he-he... :-)

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

56

• Goliath

28

• Mrs D

9

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Ingen har nok problem med å se at romfolket ikke de beste levekår i Europa. Men det må likevel være lov til å spørre hva de selv vil gjøre for å bedre tilværelsen. En god start kan være å gi barna skolegang. – Mrs Doolittle''

...eh.... ja? På hvilken skole da? Og hvor skal de bo, og hva skal de spise i løpet av de 12 årene det tar?

''...eh.... ja? På hvilken skole da?''

Enhver bosatt i Norge har rett på skolegang i norske skoler.

''Og hvor skal de bo,''

I hus, kanskje? Leiligheter?

''og hva skal de spise i løpet av de 12 årene det tar?''

Mat, som andre folk. Hva tror du romfolket spiser nå?

Skrevet

''Bygde ikke Oslo-kommune fine boliger? Hva skjedde egentlig med disse? – geitost''

Hvilken relevans har det for dagens romfolk hva andre romfolk gjorde?

Er du personlig ansvarlig for hva andre nordmenn gjør?

''Hvilken relevans har det for dagens romfolk hva andre romfolk gjorde?''

Hvorfor har det som skjedde andre romfolk under krigen relevans for dagens romfolk?

Skrevet

Naboen min er fra romfolket. Ei veldig god kone og mor. Hun giftet seg med en norsk mann. Moren hennes er en populær kommunepolitiker. Klart de ikke er noen homogen masse.

Men nårdet diskuteres i disse trånene, henviser det da ikke til romfolket som bor i leire rundt i Oslo på sommeren? Ikke de som har tilpasset seg samfunnet? Hvor spesifikk slal man være i enhver setning for at du skal skjønne hvem som diskuteres?

Gjest geitost
Skrevet

''Nei, og hvis ikke barnevernet ikke snart begynner å gjøre jobben sin, kommer de heller aldri til å få noen utdannelse, og misæren kommer bare til å fortsette til evig tid. – geitost''

Så hva mener du BV skal gjøre? Konkret?

''Så hva mener du BV skal gjøre? Konkret? -sør''

Det har jeg skrevet opptil flere ganger tidligere. I motsetning til deg gidder jeg ikke å gjenta det samme om igjen og om igjen til det kjedsommelige.

Skrevet

Men nårdet diskuteres i disse trånene, henviser det da ikke til romfolket som bor i leire rundt i Oslo på sommeren? Ikke de som har tilpasset seg samfunnet? Hvor spesifikk slal man være i enhver setning for at du skal skjønne hvem som diskuteres?

ok - politiet sier at de spesifike på Årvoll oppfører seg bra.

Skrevet

Vi kunne jo tilrettelegge for noe annet enn tigging, da.

Et sted å bo, jobb og utdanning, for eksempel.

''Vi kunne jo tilrettelegge for noe annet enn tigging, da.

Et sted å bo, jobb og utdanning, for eksempel.''

...eh.... ja? På hvilken skole da? Og hvor skal de bo, og hva skal de spise i løpet av de 12 årene det tar?

Skrevet

Naboen min er fra romfolket. Ei veldig god kone og mor. Hun giftet seg med en norsk mann. Moren hennes er en populær kommunepolitiker. Klart de ikke er noen homogen masse.

Dette er veldig uvanlig, ref. ditt innlegg om "En meget bra sak".

Skrevet

''Vi kunne jo tilrettelegge for noe annet enn tigging, da.

Et sted å bo, jobb og utdanning, for eksempel.''

Det er jo det jeg skriver at vi må hjelpe dem med.

Skrevet

Det har vært forsøkt gjort i mange titalls år gjennom en rekke ulike prosjekter - og det har strandet hver gang, ikke minst pga romfolket selv.

Hvorfor tror du at samme medisin skal hjelpe denne gang, når det hver gang før har vist seg å ende i fiasko?

http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/1.8032190

Du forfekter det samme som har vært utført i 500 år (!), og tror det skal funke nå?

Samtidig så finner du et eksempel på ett prosjekt med noen ANDRE romfolk, og forsøker å bruke det som en begrunnelse mot å gjøre noe for helt andre individer?

Kollektiv gruppebehandling.

Skrevet

''...eh.... ja? På hvilken skole da?''

Enhver bosatt i Norge har rett på skolegang i norske skoler.

''Og hvor skal de bo,''

I hus, kanskje? Leiligheter?

''og hva skal de spise i løpet av de 12 årene det tar?''

Mat, som andre folk. Hva tror du romfolket spiser nå?

Ja, og du mener at folkene på Årvoll har dette tilgjengelig?

Skrevet

''Hvilken relevans har det for dagens romfolk hva andre romfolk gjorde?''

Hvorfor har det som skjedde andre romfolk under krigen relevans for dagens romfolk?

''Hvorfor har det som skjedde andre romfolk under krigen relevans for dagens romfolk? – Mrs Doolittle''

Fordi de kan være pårørende.

Skrevet

For nordmenn gjør vi det på individnivå.

Skrevet

''Så hva mener du BV skal gjøre? Konkret? -sør''

Det har jeg skrevet opptil flere ganger tidligere. I motsetning til deg gidder jeg ikke å gjenta det samme om igjen og om igjen til det kjedsommelige.

Nei, du har overhodet ikke svart på hva du mener Barnevernet skal gjøre.

Du har ikke sagt om du mener de skal fjerne ungene?

Du har ikke sagt om du mener disse skal plasseres på skole i Norge?

Du har ikke sagt hva du har tenkt at BV skal gjøre med foreldrene? Ungene kan jo ikke bli alene igjen i Norge...

Så nei, du har ikke svart. Og du har ingen svar.

Gjest geitost
Skrevet

Nei, du har overhodet ikke svart på hva du mener Barnevernet skal gjøre.

Du har ikke sagt om du mener de skal fjerne ungene?

Du har ikke sagt om du mener disse skal plasseres på skole i Norge?

Du har ikke sagt hva du har tenkt at BV skal gjøre med foreldrene? Ungene kan jo ikke bli alene igjen i Norge...

Så nei, du har ikke svart. Og du har ingen svar.

Joda, jeg har svart. Det er bare du som ikke evner å ta til deg det andre skriver.

Skrevet

Joda, jeg har svart. Det er bare du som ikke evner å ta til deg det andre skriver.

Hvor har du svart?

Skrevet

Du forfekter det samme som har vært utført i 500 år (!), og tror det skal funke nå?

Samtidig så finner du et eksempel på ett prosjekt med noen ANDRE romfolk, og forsøker å bruke det som en begrunnelse mot å gjøre noe for helt andre individer?

Kollektiv gruppebehandling.

Ett prosjekt?

Jeg tror du skal lese artikkelen før du uttaler deg Sør.....

Dette er et utall av prosjekter over mange år, og rettet mot en mengde forskjellige grupper av romfolket.

Den eneste fellesnevneren her er nettopp romfolket - og ders kultur, som de nettopp har til felles med de som nå er på Årvoll.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...