Gå til innhold

Har faktisk fått litt empati med romfolket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

56

• Goliath

28

• Mrs D

9

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Ett prosjekt?

Jeg tror du skal lese artikkelen før du uttaler deg Sør.....

Dette er et utall av prosjekter over mange år, og rettet mot en mengde forskjellige grupper av romfolket.

Den eneste fellesnevneren her er nettopp romfolket - og ders kultur, som de nettopp har til felles med de som nå er på Årvoll.

Det er andre individer, og i en rettsstat så dømmer man ikke folk etter "tilhørighet" eller om de er jøder eller romfolk.

Å trakassere osv. har feilet i 500 år.

Det må være 5 gruppe du har kommet med en irrelevant link til en film om ANDRE folk enn de på Årvoll.

Film? Det er ingen film det er linket til, men en artikkel....

Har du ikke en gang lest artikkelen som du har kommentert i en rekke andre innlegg?

Du virker ikke spesielt interessert i fakta Sør....og driter deg egentlig kraftig ut nå.

Annonse

Gjest pjokken jr.

Det er andre individer, og i en rettsstat så dømmer man ikke folk etter "tilhørighet" eller om de er jøder eller romfolk.

Hakk i plata. Beklager å si det, men du fremstår mer og mer som en manisk halv-narcissist slik som du holder på å kverne i det uendelige...

Film? Det er ingen film det er linket til, men en artikkel....

Har du ikke en gang lest artikkelen som du har kommentert i en rekke andre innlegg?

Du virker ikke spesielt interessert i fakta Sør....og driter deg egentlig kraftig ut nå.

Nei, jeg sjekker ikke linken din ettersom den omhandler andre mennesker enn de som er på Årvoll.

Hakk i plata. Beklager å si det, men du fremstår mer og mer som en manisk halv-narcissist slik som du holder på å kverne i det uendelige...

''Hakk i plata. Beklager å si det, men du fremstår mer og mer som en manisk halv-narcissist slik som du holder på å kverne i det uendelige... – pjokken jr.''

Så fint at du så demonstrer så greit at du ikke har noe annet enn personangrep å komme med.

Takk.

Slik som jøder har samme kultur?

Dette har vi hørt før fra deg.

Hvis du noen gang har hørt meg omtale jøder negativt, og spesielt knyttet opp til deres kultur, så har du røyka sokkene dine Sør... :-)

Dog har jeg støttet jødene og hatt noen harde diskusjoner med deg på det - der du var sterkt kritisk til deres handlinger overfor Palestinerne.

Nå rører du fryktlig rundt i en eller annen tåke Sør - og uansett hva du måtte være på, så anbefaler jeg at du tar en pause - og kommer tilbake når du er nykter....

Jeg har da ikke dømt dem for noe, men kritisert den kulturen de har - som innebærer blant annet grov utnytting av barn.

Men det er kanskje noe du støtter?

Gjest pjokken jr.

''Hakk i plata. Beklager å si det, men du fremstår mer og mer som en manisk halv-narcissist slik som du holder på å kverne i det uendelige... – pjokken jr.''

Så fint at du så demonstrer så greit at du ikke har noe annet enn personangrep å komme med.

Takk.

Hakk i plata ja...

Takk.

Jeg synes det var en god og sannsynligvis meget korrekt diagnose.

Annonse

Jeg har da ikke dømt dem for noe, men kritisert den kulturen de har - som innebærer blant annet grov utnytting av barn.

Men det er kanskje noe du støtter?

Hvem, på Årvoll, er skyldig i grov utnyttelse av barn?

Eller var det noen andre?

Trøst deg med at de gjorde det samme på 1930-tallet - noen jøder utnyttet sine barn, og snart ble alle jøder anklaget for det.

Akkurat som du gjør.

Men svar gjerne: Hvem på Årvoll er det som bedriver grov utnyttelse?

Hvis du noen gang har hørt meg omtale jøder negativt, og spesielt knyttet opp til deres kultur, så har du røyka sokkene dine Sør... :-)

Dog har jeg støttet jødene og hatt noen harde diskusjoner med deg på det - der du var sterkt kritisk til deres handlinger overfor Palestinerne.

Nå rører du fryktlig rundt i en eller annen tåke Sør - og uansett hva du måtte være på, så anbefaler jeg at du tar en pause - og kommer tilbake når du er nykter....

Du gjør akkurat det samme med romfolket, som ble gjort på 1930-tallet med jøder.

Du generaliserer og anklager dem, uten å kunne nevne individer.

De er bare "kollektivt" ansvarlige.

Hvem, på Årvoll, er skyldig i grov utnyttelse av barn?

Eller var det noen andre?

Trøst deg med at de gjorde det samme på 1930-tallet - noen jøder utnyttet sine barn, og snart ble alle jøder anklaget for det.

Akkurat som du gjør.

Men svar gjerne: Hvem på Årvoll er det som bedriver grov utnyttelse?

De som lever av tigging og involverer sine barn i det.

Det er ca 2000 tiggere fra romfolket i Norge som bedriver tigging, og det er naivt å tro at ikke dette også gjelder for noen av de ca 200 på Årvoll.

Det som mer tragisk er at ikke barnevernet involverer seg sterkere - men det er vel fordi de har forsøkt tidligere, men funnet ut at de ikke makter å få gjort noe konstruktivt.

De som lever av tigging og involverer sine barn i det.

Det er ca 2000 tiggere fra romfolket i Norge som bedriver tigging, og det er naivt å tro at ikke dette også gjelder for noen av de ca 200 på Årvoll.

Det som mer tragisk er at ikke barnevernet involverer seg sterkere - men det er vel fordi de har forsøkt tidligere, men funnet ut at de ikke makter å få gjort noe konstruktivt.

Ah! Så det er altså bare noe du tror.

Typisk.

Folk "trodde" om jødene også. Og om alenemødre. Og om muslimer.

Som vanlig baserer du deg bare på "tro", og ikke fakta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...