Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• Goliath

18

• Katt-ja

7

• Mandolaika

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lasunk
Skrevet

Ja, hva har det med folkene på Årvoll?

Den saken er enestående, og det er selvfølgelig sigøynere som står bak.

Skrevet

Den saken er enestående, og det er selvfølgelig sigøynere som står bak.

ABB er "enestående", og det var en nordmann som stod bak.

Mener du at andre nordmenn bør dømmes, bare på grunnlag av at de er nordmenn?

Hvis ikke, hvorfor skal romfolk dømmes på grunn av hva andre romfolk har gjort?

Gjest Lasunk
Skrevet

ABB er "enestående", og det var en nordmann som stod bak.

Mener du at andre nordmenn bør dømmes, bare på grunnlag av at de er nordmenn?

Hvis ikke, hvorfor skal romfolk dømmes på grunn av hva andre romfolk har gjort?

Sigøynerene er en minoritet, og har rykte på seg for å stjele og svindle, så det er ikke sammenlingbart.

Skrevet

Sigøynerene er en minoritet, og har rykte på seg for å stjele og svindle, så det er ikke sammenlingbart.

''Sigøynerene er en minoritet, og har rykte på seg for å stjele og svindle, så det er ikke sammenlingbart. – Lasunk''

Det hadde jødene også.

Så fordi de er en minoritet, og du er med på å gi dem et rykte, så "må det være sant"?

Persille1365381127
Skrevet

''Tja, hadde de slått seg sammen med andre av samme sinn, bodd i en egenkonstruert landsby og fremmet sitt syn på denne måten - så hadde de kanskje blitt behandlet på samme måte? – Persille''

Poenget er at etniske nordmenn ikke trenger gjøre det; her er det snakk om den mest diskriminerte gruppen i Europa, og de bor sammen for beskyttelse.

Med vennlig hilsen

''de bor sammen for beskyttelse''

I vårt samfunn, nei. De er langt flere grunner til at de bor slik de gjør enn beskyttelse. Det er jeg ganske sikker på...

Skrevet

''de bor sammen for beskyttelse''

I vårt samfunn, nei. De er langt flere grunner til at de bor slik de gjør enn beskyttelse. Det er jeg ganske sikker på...

Hvorfor bor så mange av nordmennene i Spania sammen?

Selv uten å lide under noen form for trakassering.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ansette en sigøyner? Er mange nok som begår underslag fra før av om det ikke skal bli ennå flere.

''Ansette en sigøyner? Er mange nok som begår underslag fra før av om det ikke skal bli ennå flere.''

Akkurat. Og de ti 'sigøynerne' som heilt oppriktig ønsker å jobbe? Uansett kvalifikasjoner? Uansett sted?

Skrevet

''Slik jeg ser det, er dette fordi du kun fokuserer på hvilke rettigheter, goder og krav man har som individ, aldri på hvilke plikter og hva slags ansvar som følger med. – Mandolaika''

Jeg fokuserer på hvilke realistiske muligheter folk har til å utføre plikter. (Det er da ingen her som har hevded oftere enn meg at de burde jobbe.)

Dessverre er det slik at (ofte) uutdannede mennesker som bor på et jorde, og som må flytte annenhver uke, har vanskelig for å få seg jobb. Spesielt siden de utsettes for fordommer mot dem konstant.

''Dessverre er det slik at (ofte) uutdannede mennesker som bor på et jorde, og som må flytte annenhver uke, har vanskelig for å få seg jobb. Spesielt siden de utsettes for fordommer mot dem konstant.''

Spot on! Leit, men sant :-/

Gjest Lasunk
Skrevet

Hvorfor bor så mange av nordmennene i Spania sammen?

Selv uten å lide under noen form for trakassering.

Med vennlig hilsen

Er du dum, eller bare later du som? Nordmenn som bor i Spania har penger til å bo under tak og kjøpe mat, uten å måttte tigge og stjele.

Skrevet

Er du dum, eller bare later du som? Nordmenn som bor i Spania har penger til å bo under tak og kjøpe mat, uten å måttte tigge og stjele.

''Nordmenn som bor i Spania har penger til å bo under tak og kjøpe mat, uten å måttte tigge og stjele.''

Ja, i stor grad takket være utskjelte NAV..

Gjest Lasunk
Skrevet

''Nordmenn som bor i Spania har penger til å bo under tak og kjøpe mat, uten å måttte tigge og stjele.''

Ja, i stor grad takket være utskjelte NAV..

Pensjonister har jobbet et helt liv, og har rett på den pensjonen som bli utbetalt dem.

Skrevet

Pensjonister har jobbet et helt liv, og har rett på den pensjonen som bli utbetalt dem.

''Pensjonister har jobbet et helt liv, og har rett på den pensjonen som bli utbetalt dem.''

Alderspensjonister (sic!) og uførepensjonister kan leve godt i eksempelvis Spania og Thailand, i motsetning til Romfolk..

Gjest Lasunk
Skrevet

''Pensjonister har jobbet et helt liv, og har rett på den pensjonen som bli utbetalt dem.''

Alderspensjonister (sic!) og uførepensjonister kan leve godt i eksempelvis Spania og Thailand, i motsetning til Romfolk..

De som er uføre og velger å leve i utlandet må få lov til det. De har uføretrygd fordi de er syke.

Skrevet

De som er uføre og velger å leve i utlandet må få lov til det. De har uføretrygd fordi de er syke.

''De som er uføre og velger å leve i utlandet må få lov til det. De har uføretrygd fordi de er syke''

Er ikke uenig i det, og takket være Schengen-avtalen er det mulig.

Den samme avtalen gjør det mulig for andre europeere, inkludert romfolk, å komme hit.

Skrevet

Dumhet overlater jeg til deg, som ikke engang forstod at poenget var at nordmennene i stor grad bor samlet. Det er derfor ikke urimelig å anta at romfolk (pga språk, trakassering og annet) ønsker å gjøre det samme.

Gjest Lasunk
Skrevet

Dumhet overlater jeg til deg, som ikke engang forstod at poenget var at nordmennene i stor grad bor samlet. Det er derfor ikke urimelig å anta at romfolk (pga språk, trakassering og annet) ønsker å gjøre det samme.

Jeg svarte på hvorfor ikke nordmenn i Spania blir trakassert, men det skjønte selvfølgelig ikke du.

Skrevet

''Dessverre er det slik at (ofte) uutdannede mennesker som bor på et jorde, og som må flytte annenhver uke, har vanskelig for å få seg jobb. Spesielt siden de utsettes for fordommer mot dem konstant.''

Spot on! Leit, men sant :-/

Det er sikkert ikke et sjakktrekk å skrive "Et steinbrudd på Årvoll" eller "Sofienbergparken" på jobbsøknaden, altså?

Med vennlig hilsen

Gjest Lasunk
Skrevet

Det er sikkert ikke et sjakktrekk å skrive "Et steinbrudd på Årvoll" eller "Sofienbergparken" på jobbsøknaden, altså?

Med vennlig hilsen

Er derfor de burde bli kastet ut. Enhver turist som ikke kan sørge for å finne seg en plass å bo burde vært sparket ut, særlig når det er sigøynere.

Skrevet

Sør: Jeg har spurt et sted i en av trådene om hva folk synes om at det kommer flere av denne typen folk - og da mener jeg folk som kommer i nød, uten særlig håp om arbeid og folk som er villige til å bo på gaten/i teltleir. Altså, hvis det går greit å ta imot 100-200 (som vel er det antallet det anslås for Årvoll nå) - er det greit om det kommer 1000? 2000? 10.000? Skal man fortsatt føle ansvar for å finne leirplass og sette opp toaletter og dusjer til dem?

Jeg er litt interessert i hvordan du (som den fremste og "hissigste" forsvareren av leiren her inne) vurderer en slik tanke... Hvor burde grensen settes?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...