Gå til innhold

Anbefalte innlegg

''Det betyr at man er i stand til å klare seg selv uten bistand fra andre.''

Fra staten, ikke fra "andre".

Og derfor teller tigging som forsørgelse.

Helt feil.

Hvis det er fra andre så må de godkjenne/dokumentere at de skal og kan besørge dem.

Det er ganske så åpenbart at tigging mot tilfeldige forbipasserende ikke faller inn under den kategorien "forsørgelse".

Og det vet du meget godt.

Fortsetter under...

Sør går på autopilot og bryr seg egentlig ikke så mye om hva det er han svarer på, så lenge han A) får drevet sin misjonering og B) får trakasert de som ikke deler hans meninger.

''Sør går på autopilot og bryr seg egentlig ikke så mye om hva det er han svarer på, så lenge han A) får drevet sin misjonering og B) får trakasert de som ikke deler hans meninger.''

Ja, det er absolutt helt riktig!

Helt feil.

Hvis det er fra andre så må de godkjenne/dokumentere at de skal og kan besørge dem.

Det er ganske så åpenbart at tigging mot tilfeldige forbipasserende ikke faller inn under den kategorien "forsørgelse".

Og det vet du meget godt.

Det gjør faktisk det, enten du liker det eller ei.

Jeg tror ikke du helt forstår hva "selvforsørgelse" betyr Sør....

Men for å opplyse deg så har det intet med om man gjør noe ulovlig eller ikke.

Det betyr at man er i stand til å klare seg selv uten bistand fra andre.

Og det er de åpenbart ikke i stand til siden de er helt avhengig av bistand fra andre - gjennom tigging (som nettopp er bistand fra andre) og å leve "på nåde" på gaten eller i leire.

Men jeg antar at du nå bare spiller dum, for så dum tror jeg ikke at du er.....

Akkurat som jeg sa:

''Gjennom utlendingslovens § 111 er det bestemt at en EØS-borger som har gyldig identitetskort eller pass, har oppholdsrett i inntil tre måneder, forutsatt at vedkommende ikke blir en urimelig byrde for offentlige velferdsordninger. Om hva som er en urimelig byrde sluttet Stortinget samlet seg om regjeringens forslag der det heter: «I dette ligg det ein føresetnad om meir enn éin enkelt kontakt med forvaltninga om sosialhjelp. Det må dreie seg om ein uvanleg bruk av offentlege velferdsordningar. Utlendingar som livnærer seg ved tigging og ikkje ved sosialhjelp, mister ikkje opphaldsretten».''

Kilde: http://www.dagbladet.no/2012/07/18/kultur/debatt/debattinnlegg/romfolket/juss/22586999/

Annonse

''Det betyr at man er i stand til å klare seg selv uten bistand fra andre.''

Fra staten, ikke fra "andre".

Og derfor teller tigging som forsørgelse.

''Fra staten,''

For ordens skyld: NEI, "de" har ikke krav på ei krone fra staten. Men de kan bruke toalettet i Kristiansand eller Trondheim.

''Fra staten,''

For ordens skyld: NEI, "de" har ikke krav på ei krone fra staten. Men de kan bruke toalettet i Kristiansand eller Trondheim.

Hei,

Her tror jeg du misforstod?

Diskusjonen går på hvorvidt selvforsørgelseskravet oppfylles av tigging (hvilket det gjør). Kravet er kun at man ikke skal være avhengig av Staten.

(En lang debatt med ørten innlegg i mange tråder.)

Med vennlig hilsen

Akkurat som jeg sa:

''Gjennom utlendingslovens § 111 er det bestemt at en EØS-borger som har gyldig identitetskort eller pass, har oppholdsrett i inntil tre måneder, forutsatt at vedkommende ikke blir en urimelig byrde for offentlige velferdsordninger. Om hva som er en urimelig byrde sluttet Stortinget samlet seg om regjeringens forslag der det heter: «I dette ligg det ein føresetnad om meir enn éin enkelt kontakt med forvaltninga om sosialhjelp. Det må dreie seg om ein uvanleg bruk av offentlege velferdsordningar. Utlendingar som livnærer seg ved tigging og ikkje ved sosialhjelp, mister ikkje opphaldsretten».''

Kilde: http://www.dagbladet.no/2012/07/18/kultur/debatt/debattinnlegg/romfolket/juss/22586999/

Der er en overgangsordning for Romania og Bulgaria, og den er så vidt jeg vet fremdeles videreført.

Det betyr at det i en overgangsperiode vil være enkelte begrensninger i forhold til den frie bevegelighet for arbeidstakere som er borgere av disse landene.

Hei,

Her tror jeg du misforstod?

Diskusjonen går på hvorvidt selvforsørgelseskravet oppfylles av tigging (hvilket det gjør). Kravet er kun at man ikke skal være avhengig av Staten.

(En lang debatt med ørten innlegg i mange tråder.)

Med vennlig hilsen

''Her tror jeg du misforstod?

Diskusjonen går på hvorvidt selvforsørgelseskravet oppfylles av tigging (hvilket det gjør). Kravet er kun at man ikke skal være avhengig av Staten.''

Ja, jeg misforstod, sånn går det når man svarer vilkårlig fra "Siste 100"..

Har ikke satt meg inn i dette selvførsørgelseskravet, men kjenner til ganske mange _etniske nordmenn_ som ikke får kjæresten / forloveden / ektefellen til Norge dersom de mottar dagpenger eller arbeidsavklaringpenger pga dette kravet til forsørgelse.

En avsporing siden jeg var så godt i gang ;-)

''Her tror jeg du misforstod?

Diskusjonen går på hvorvidt selvforsørgelseskravet oppfylles av tigging (hvilket det gjør). Kravet er kun at man ikke skal være avhengig av Staten.''

Ja, jeg misforstod, sånn går det når man svarer vilkårlig fra "Siste 100"..

Har ikke satt meg inn i dette selvførsørgelseskravet, men kjenner til ganske mange _etniske nordmenn_ som ikke får kjæresten / forloveden / ektefellen til Norge dersom de mottar dagpenger eller arbeidsavklaringpenger pga dette kravet til forsørgelse.

En avsporing siden jeg var så godt i gang ;-)

Hei,

I mellomtiden er det allerede klart at tigging teller som selvforsørgelse.

:-)

Regelene for familegjenforening er et helt annet regelsett, så det kan ikke sammenlignes.

Med vennlig hilsen

Hei,

I mellomtiden er det allerede klart at tigging teller som selvforsørgelse.

Regelene for familegjenforening er et helt annet regelsett, så det kan ikke sammenlignes.

Med vennlig hilsen

''Regelene for familegjenforening er et helt annet regelsett, så det kan ikke sammenlignes.''

Ja, nettopp, det burde jeg visst.... Teller det at jeg har ferie?

;-)

*Lusker mumlende ut av tråden*

Annonse

''Regelene for familegjenforening er et helt annet regelsett, så det kan ikke sammenlignes.''

Ja, nettopp, det burde jeg visst.... Teller det at jeg har ferie?

;-)

*Lusker mumlende ut av tråden*

Neida, det er bare å kaste seg inn og delta. Du har bedre tid nå som du har ferie.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...