Gå til innhold

La alle få komme, la alle få bli!

Anbefalte innlegg

Gjest ANTIrasist1
Skrevet

Jeg blir så sint og skuffet når jeg ser all motstanden mot at Rom-folket og andre rumenere skal få opprette leirer rundt omkring i Oslo. Jeg syns vi skal slippe alle til! Vi har det da så godt her i Norge, så hvorfor ikke ønske alle som vil søke lykken her, hjertelig velkommen? Oslo og andre kommuner bør bygge oppholdsrom, leiligheter/hus samt gode leirplasser slik at så mange av Rom-folket som mulig kan komme til oss. de har en fantastisk kultur og kan lære oss mye. Bare tenkt på hvordan Rom-folket har blitt forfulgt. Skal vi fortsette med det? Nei, la oss ønske dem hjertelig velkommen.

Alle som er motstander av at Rom-folk og andre folk kommer til Norge for å søke lykken her, er rasister! Det mener jeg!

La Rom-folket komme, la Rom-folket bli. Ja, la alle folk få komme, la alle folk få bli!

Skrevet

(joda jeg skjønner at det er ironi)

Det jeg syns er ille er den uanstendigheten det norske folk viser mot de få som er her nå. Jeg er heller ikke for at Norge skal invaderes av fattige mennesker fra andre land. Ingen land ønsker vel det. Det kan godt bli passkontroll ved grensene våre, slik at vi kan holde et øye med den kriminelle ferden. Men det vi kanskje bestemmer oss for å innføre senere, skal ikke rettferdiggjøre den hetsen og motbydelige omtalen av romfolket vi har sett de siste dagene.

Dette er MENNESKER!

Gjest mener nå jeg
Skrevet

Det jeg syns er ille er den uanstendigheten det norske folk viser mot de få som er her nå. Jeg er heller ikke for at Norge skal invaderes av fattige mennesker fra andre land. Ingen land ønsker vel det. Det kan godt bli passkontroll ved grensene våre, slik at vi kan holde et øye med den kriminelle ferden. Men det vi kanskje bestemmer oss for å innføre senere, skal ikke rettferdiggjøre den hetsen og motbydelige omtalen av romfolket vi har sett de siste dagene.

Dette er MENNESKER!

De kan få bli - men da må de tvinges til å jobbe.... rett og slett.

De kan bo i asylmottak - som andre asylsøkere,

og de må gå i norskopplæringskurs og de må søke seg jobb.

Har de ikke fått noen jobb innen ett år - må de ut av landet.

De kan ikke komme til norge - for å bo på gaten... tenk deg fremtiden da, da blir

det enda verre i Oslo... f.eks. Der er det nok av narkiser, tiggere og uteliggere som henger i gatene, nå blir det tiggere overalt...

Og rom-folkene finansierer også sitt livsopphold med å stjele... de har ikke noe annet valg liksom...

Men la de få søke om asyl da om de har tenkt å være her, ikke bo her løst som uteligger...

Skrevet

De kan få bli - men da må de tvinges til å jobbe.... rett og slett.

De kan bo i asylmottak - som andre asylsøkere,

og de må gå i norskopplæringskurs og de må søke seg jobb.

Har de ikke fått noen jobb innen ett år - må de ut av landet.

De kan ikke komme til norge - for å bo på gaten... tenk deg fremtiden da, da blir

det enda verre i Oslo... f.eks. Der er det nok av narkiser, tiggere og uteliggere som henger i gatene, nå blir det tiggere overalt...

Og rom-folkene finansierer også sitt livsopphold med å stjele... de har ikke noe annet valg liksom...

Men la de få søke om asyl da om de har tenkt å være her, ikke bo her løst som uteligger...

Hvordan har du tenkt å "tvinge dem til å jobbe"?

Tilby dem en jobb, for eksempel?

Skrevet

Dette er MENNESKER!

«Det er essensielt å forstå at vi her ikke snakker om en gruppe mennesker som er falt utenfor. Romfolket står utenfor - utenforskapet er en del av deres identitet. Hele deres selvforståelse er bygget på motidentitet, at de nettopp ikke er som oss», skriver han.

– Dette er kollisjonen mellom to livsformer som ikke går sammen og er en urgammel konflikt. Det viser seg alltid at den har et voldsomt potensiale til å provosere, sier Bastrup.

Det som er bra er at alt som skal til for å integrere disse romerne er å gi dem en tier og et smil, da ordner alt seg helt av seg selv. Og tenk hvor glad du blir i deg selv når du gjør dette! Ekte medmenneskelighet!

Gjest mener nå jeg
Skrevet

Hvordan har du tenkt å "tvinge dem til å jobbe"?

Tilby dem en jobb, for eksempel?

Nei, men de må bevise at de søker jobb. Få seg asyl og registrere seg som arbeidssøker, og får de tilbud - så har de å takke ja....

Ikke sikkert de får noe, men de MÅ inn i systemet på et vis,

ellers må de jo bare fortsette å leve i elendigheten. Problemet er vel at rom-folket er et stolt folkeslag, i generasjoner har de levd rotløst, flyttet og flyttet, tigget, stjålet, løyet, det er deres kultur rett og slett.

Men skal de til Norge, så må de bare rette seg etter det norske leveviset,

skal de bo her må de søke asyl, ikke bare bo på gaten rett og slett... uten papir eller noe.. jeg vet ikke jeg altså.

Når de kommer inn i systemet kan jo staten etterhvert tilby de kurs osv så de stiller sterkere i arbeidsmarkedet.

Gjest mener nå jeg
Skrevet

«Det er essensielt å forstå at vi her ikke snakker om en gruppe mennesker som er falt utenfor. Romfolket står utenfor - utenforskapet er en del av deres identitet. Hele deres selvforståelse er bygget på motidentitet, at de nettopp ikke er som oss», skriver han.

– Dette er kollisjonen mellom to livsformer som ikke går sammen og er en urgammel konflikt. Det viser seg alltid at den har et voldsomt potensiale til å provosere, sier Bastrup.

Det som er bra er at alt som skal til for å integrere disse romerne er å gi dem en tier og et smil, da ordner alt seg helt av seg selv. Og tenk hvor glad du blir i deg selv når du gjør dette! Ekte medmenneskelighet!

Jeg hjalp en liten guttunge, sikkert 10 år eller så, med å løfte opp en rist, der lå en tomflaske han ville ha... Han ble så glad da jeg hjalp han.

Tror han var en "romgutt", tater eller sigøyner, jeg vet ikke helt forskjellen eller om det er det samme... men de har vel noe samme leveviset.

Den familien bodde i en liten leilighet, foreldrene jobbet ikke, faren satt visst og drakk hele dagene og tvang familien til å lete etter tomflasker hele natta...

der gikk mora med fem unger på slep, den minste sikkert bare 1 år, midt på natta en helg, mens fulle ungdommer vaset rundt i gatene... De fikk noen frekke - dog velmenende kommentarer, om at dette ikke var rette tiden å dra med seg ungene rundt i gatene og samle tomflasker... Ryktet sa at faren i familien banket de om de ikke hadde med seg masse flasker hjem....

Skrevet

Jeg hjalp en liten guttunge, sikkert 10 år eller så, med å løfte opp en rist, der lå en tomflaske han ville ha... Han ble så glad da jeg hjalp han.

Tror han var en "romgutt", tater eller sigøyner, jeg vet ikke helt forskjellen eller om det er det samme... men de har vel noe samme leveviset.

Den familien bodde i en liten leilighet, foreldrene jobbet ikke, faren satt visst og drakk hele dagene og tvang familien til å lete etter tomflasker hele natta...

der gikk mora med fem unger på slep, den minste sikkert bare 1 år, midt på natta en helg, mens fulle ungdommer vaset rundt i gatene... De fikk noen frekke - dog velmenende kommentarer, om at dette ikke var rette tiden å dra med seg ungene rundt i gatene og samle tomflasker... Ryktet sa at faren i familien banket de om de ikke hadde med seg masse flasker hjem....

Ringte du barnevernet?

Gjest mener nå jeg
Skrevet

Ringte du barnevernet?

Jeg var ikke der den kvelden, dette hørte jeg fra andre...

men vet at barnevernet har vært involvert mange ganger der...

Lenge siden dette nå, så ungene er nok voksne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...