Gå til innhold

gasspoks til kokeapparat

Anbefalte innlegg

Gjest helt grønn

Hei

Er det noen friluftsfolk her? Jeg har et msr vindpro kokeapparat som jeg trenger en gassboks til. Jeg er skikkelig grønn på dette. Hvor får jeg kjøpt en slik gassboks?

Det står at man ikke skal bruke gassboks større enn netto 227g. Jeg ser biltema har gassboks på 230g. Kan denne på biltema kjøpes?

Egentlig sier bruksanvisningen det kun skal brukes MSR IsoPro eller MSR Butan-Propan men hvor i alle dager får man tak i det, i Trondheim, raskt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381642-gasspoks-til-kokeapparat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En litt velassortert sportsforretning har gassbokser av forskjellig slag. Det er minst 3 forskjellige tilkoblings-standarder, der kanskje den vanligste er den som blant annet Primus og Trangia (stormkjøkken) bruker, der du skrur på boksen.

Mindre vanlig er Campingas-bokser, som typisk mest brukes med Campingas-utstyr. De passer ikke til Trangia/Primustilkoblingen.

Et tredje alternativ er punkteringsbokser, der det ikke er noe å skru på, du stikker boksen på f.eks gasslampa, og der blir den til den er tom.

Ved tvil, ta med apparatet til sportssjappa/biltema.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...