Gå til innhold

Tar dere vare på alle kvitteringer?

Anbefalte innlegg

Gjest reklamasjon av klær

Ble litt overgitt i dag jeg. Hadde kjøpt en bukse for 300 kr (ikke på salg) hos Vero Moda. Da jeg kom hjem og skulle ta den på så var glidelåsen i stykker.

Ganske mye styr for meg å levere den tilbake da vi ikke akkurat bor rett ved butikken. Men kjørte innom i dag.

Jo - jeg fikk ny bukse - men bare såvidt. Dama mente nemlig at jeg burde tatt vare på KVITTERINGEN. Hjelpe meg - skal man ta vare på alle kvitteringer nå?

Greit nok at de kan kreve kvittering når man skal bytte noe - men her var det jo snakk om en reklamasjon?

Har de virkelig rett til å kreve kvittering i slike tilfeller? Tar dere vare på alle slike kvitteringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381646-tar-dere-vare-p%C3%A5-alle-kvitteringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ja, jeg tar vare på alle kvitteringer en stund, i alle fall til plagget er brukt, vasket og tørket og helst en stund til.

Ser du skriver under her at alle lapper hang på. Det tror jeg først og fremst er en fordel for butikken ved bytting, der de vil selge plagget på nytt, men det er ikke noe bevis på at du faktisk betalte for varen hos dem.

Gjest Uroria

Det er bare unntaksvis at man får bytte varer uten kvittering. Visse kjente kjedebutikker som IKEA, Clas Ohlson og H&M er feks kjent for å være veldig greie når det gjelder bytting. Med eller uten kvittering. Andre kjeder pleier å ha tydelig regelverk når det gjelder bytting og disse reglene står ofte framme i skranken slik at alle kan se dem i det de kjøper varen. Her står det som regel om butikken krever kvittering eller ikke.

Gjest reklamasjon av klær

Det er bare unntaksvis at man får bytte varer uten kvittering. Visse kjente kjedebutikker som IKEA, Clas Ohlson og H&M er feks kjent for å være veldig greie når det gjelder bytting. Med eller uten kvittering. Andre kjeder pleier å ha tydelig regelverk når det gjelder bytting og disse reglene står ofte framme i skranken slik at alle kan se dem i det de kjøper varen. Her står det som regel om butikken krever kvittering eller ikke.

Ja selvfølgelig må man ha kvittering ved bytting - men her var det en reklamasjon det var snakk om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...