Gå til innhold

-Siv Jensen oppfordrer til alvorlig kriminalitet

Anbefalte innlegg

En interessant artikkel av en av Norges desidert skarpeste jurister:

''ULOVLIG: «Nok er nok, sett opp buss, send dem ut», sa Siv Jensen på søndag. Kollektiv deportasjon ville utgjøre ulovlig tvang/kidnapping, og å oppfordre til det kan være straffbart etter oppviglerparagrafen, skriver John Christian Elden.''

''Å dytte EØS-borgere inn på en buss for å deportere dem kollektivt ut av Norge, et lovbrudd etter straffelovens bestemmelser om ulovlig tvang og i verste fall kidnapping.''

''Den 15. desember 2008 vedtok Stortinget de nåværende regler om innreise og opphold fra EØS-borgere. Arbeiderpartiets Arild Stokkan-Grande som var saksordfører redegjorde i Stortinget for bakgrunnen: «Prinsippene i EØS-avtalen om fri personmobilitet omfatter retten til innreise, opphold og arbeid i et annet medlemsland for borgere av et EØS-land og deres familiemedlemmer. Ikke-diskrimineringsprinsippet forbyr forskjellsbehandling av borgere fra de ulike EØS-landene på grunnlag av nasjonalitet.» Fremskrittspartiet Per Willy Amundsen fulgte opp som første taler og sa at: «Direktiv 2004/38/EF er i utgangspunktet et uproblematisk direktiv etter intensjonene. Derfor var det også forventet at dette skulle være et direktiv som ville gå igjennom i Stortinget uten stor uenighet. Fremskrittspartiet stiller seg også bak intensjonen i det såkalte oppholdsdirektivet».

Et samstemmig Storting sluttet seg til den nåværende utlendingslov §§ 111 og 112 som regulerer inreise fra EØS-borgere. (Frp stemte for utsettelse for å få noen ytterligere utredninger knyttet til asylreglene som er irrelevante i vår sammenheng).

Gjennom utlendingslovens § 111 er det bestemt at en EØS-borger som har gyldig identitetskort eller pass, har oppholdsrett i inntil tre måneder, forutsatt at vedkommende ikke blir en urimelig byrde for offentlige velferdsordninger. Om hva som er en urimelig byrde sluttet Stortinget samlet seg om regjeringens forslag der det heter: «I dette ligg det ein føresetnad om meir enn éin enkelt kontakt med forvaltninga om sosialhjelp. Det må dreie seg om ein uvanleg bruk av offentlege velferdsordningar. Utlendingar som livnærer seg ved tigging og ikkje ved sosialhjelp, mister ikkje opphaldsretten».''

Kilde: http://www.dagbladet.no/2012/07/18/kultur/debatt/debattinnlegg/romfolket/juss/22586999/

Legg merke til at dette er vedtatt av et SAMSTEMMIG Storting.

Det er god grunn til å lese hele artikkelen, slik at man ikke fremstår som kunnskapsløs i denne sammenhengen.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Gjest elefantnesen

Bra at tema bringes på banen. Schengenavtalen bør opp til revisjon snarest mulig.

Tanken bak den var god, men resulatet er det ikke.

Klart den må opp til revisjon. Norge er ikke alene med å være misfornøyd med "åpne grenser" slik det er nå.

At det skal være lettere å ferdes var en god intensjon.

Men slik resultatet har blitt, så er det blitt for mye kriminalitet av det.

Man leser hver dag om folk fra det ene landet etter det andre som skal til "rike" land for å stjele av "overfloden".

Som borger av landet Norge, er jeg ikke happy med staus pr. idag.

Klart den må opp til revisjon. Norge er ikke alene med å være misfornøyd med "åpne grenser" slik det er nå.

At det skal være lettere å ferdes var en god intensjon.

Men slik resultatet har blitt, så er det blitt for mye kriminalitet av det.

Man leser hver dag om folk fra det ene landet etter det andre som skal til "rike" land for å stjele av "overfloden".

Som borger av landet Norge, er jeg ikke happy med staus pr. idag.

Så du skal bygge et 10 meter høyt gjerde langs hele grensen til Sverige, og stenge for alle båter i Skagerak?

Alle de kriminelle vil uansett ferdes "fritt", men det store store flertallet (som er ærlige) av både nordmenn og utlendinger, vil bli plaget av disse tåpelighetene.

Gjest elefantnesen

Så du skal bygge et 10 meter høyt gjerde langs hele grensen til Sverige, og stenge for alle båter i Skagerak?

Alle de kriminelle vil uansett ferdes "fritt", men det store store flertallet (som er ærlige) av både nordmenn og utlendinger, vil bli plaget av disse tåpelighetene.

Trøste meg....nei, nå noe gjerde ønsker jeg så langt ifra.

Leste du ikke innlegget mitt ordentlig ?

Jeg skrev at jeg mener Schengen avtalen bør opp til revisjon.

Dette fordi jeg registrerer mye misnøye rundt effekten av "åpne grenser" slik den praktiseres idag.

Det var faktisk bedre før Schengen avtalen kom på bordet. Tenker da på kriminaliteten.

Spør politiet f.eks. hva de tenker om dette.

"10 meter høyt gjerde" !lol!

Nå er du virkelig i siget sør.

Nord og ned

Pissprat. Alle de rettighetene du ramser opp som schengenborger bli borte, og det gir selvsagt politiet,helt andre muligheter til både å stanse folk ved grensen og å pælme dem ut.

Likt lik det var før 2001, hverken mer eller mindre.

Annonse

Trøste meg....nei, nå noe gjerde ønsker jeg så langt ifra.

Leste du ikke innlegget mitt ordentlig ?

Jeg skrev at jeg mener Schengen avtalen bør opp til revisjon.

Dette fordi jeg registrerer mye misnøye rundt effekten av "åpne grenser" slik den praktiseres idag.

Det var faktisk bedre før Schengen avtalen kom på bordet. Tenker da på kriminaliteten.

Spør politiet f.eks. hva de tenker om dette.

"10 meter høyt gjerde" !lol!

Nå er du virkelig i siget sør.

Så hvordan mener du den skal revideres, da?

Skal du stenge grensene, så må du bygge gjerder.

Skal du ikke stenge grensene, så blir det som i dag?

Gjest ekte norsk

Bra at tema bringes på banen. Schengenavtalen bør opp til revisjon snarest mulig.

Tanken bak den var god, men resulatet er det ikke.

''Schengenavtalen bør opp til revisjon snarest mulig.''

Den bør sier opp. Om jeg må bruke passet mitt for å besøke slekta i Sverige. Schengenavtalen betyr bare ulykke for Norge.

Nå er alle grenser vidåpne og kjeltringpakket strømmer på mens mydighetene bare ser på.

Det er det dessverrre ikke mulig å unngå slik som du sitter her og rauter dagen lang.

''Det er det dessverrre ikke mulig å unngå slik som du sitter her og rauter dagen lang. – ekte norsk''

Du får ta det som en IQ-test.

Det er, for øvrig, meget interessant at du opponerer mot publisitet rundt Frp. Du skjemmes, antar jeg.

Gjest ekte norsk

''Det er det dessverrre ikke mulig å unngå slik som du sitter her og rauter dagen lang. – ekte norsk''

Du får ta det som en IQ-test.

Det er, for øvrig, meget interessant at du opponerer mot publisitet rundt Frp. Du skjemmes, antar jeg.

''Du skjemmes, antar jeg.''

På ingen måte, jeg har ikke noe til overs for Frp. Blir bare litt sliten av din Jensen-fetish.

Annonse

Nord og ned

''Du skjemmes, antar jeg.''

På ingen måte, jeg har ikke noe til overs for Frp. Blir bare litt sliten av din Jensen-fetish.

Antgelig en innertier. Skulle ikke forundre meg om det ligger strødd med cleenex sammen med avisutklipp av Siv over hele soverommet til fyren.

Det er antagelig noe abnormt over denne fikseringen.

Så hvordan mener du den skal revideres, da?

Skal du stenge grensene, så må du bygge gjerder.

Skal du ikke stenge grensene, så blir det som i dag?

Det holder med å innføre de samme regler og rutiner som før vi ble medlem av Schengen - med grensekontroll og strengere krav for opphold i Norge.

Vi hadde ikke 10 meter høye gjerder her før Schengen avtalen heller Sør....

Har lest - og delt på FB.

Mye galskap rundt dette temaet. Jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig skal være helt stuerent, ikke bare å grunnt, teit og sofasittende legge en folkegruppe for umenneskelig hat, og i tillegg skulle oppfordre til direkte ulovligheter mot nevnte.

Jeg er helt for flere toaletter i parkene og gir til og med penger til sigøynerne jeg, om jeg har noen til overs..Overløper! ..Kanskje jeg bør bussses vekk og! ;p

Gjest elefantnese

Det holder med å innføre de samme regler og rutiner som før vi ble medlem av Schengen - med grensekontroll og strengere krav for opphold i Norge.

Vi hadde ikke 10 meter høye gjerder her før Schengen avtalen heller Sør....

Der var visst ikke noe alternativ imellom, så jeg orket ikke nye 100 innlegg om dette :-)

Politiet, grensemyndigheter og tollere er de som merker dette før/etter Schengen best.

La de få komme til orde når det gjelder dette, og eventuelt komme med forslag til løsning.

At våre, eller EU sine politikere kan komme opp med noe fornuftig tviler jeg på.

Har lest - og delt på FB.

Mye galskap rundt dette temaet. Jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig skal være helt stuerent, ikke bare å grunnt, teit og sofasittende legge en folkegruppe for umenneskelig hat, og i tillegg skulle oppfordre til direkte ulovligheter mot nevnte.

Jeg er helt for flere toaletter i parkene og gir til og med penger til sigøynerne jeg, om jeg har noen til overs..Overløper! ..Kanskje jeg bør bussses vekk og! ;p

Ja, det er skremmende hvordan folk tror at tilgang til et toalett (eller muligvis to) faktisk skal få folk til å reise fra Romania og Spania til Årvoll!

Det er et totalt fravær av enhver kontakt med virkeligheten.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...