Gå til innhold

Hvordan ville dere ha regnet`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på ferie. 2 voksne og 2 barn.

Vi har bestilt 2 rom med 1 voksen og 1 barn i hver.

Si at hvert rom koster kr. 10.000 (5000 for hver person)

Nå er det kommet opp at en venninne av det ene barnet vil være med. Hvordan skal jeg da regne ut hvor mye hun skal betale oss?

Jeg må nå betale 20.000 for begge rommene. Det står at man kan ha en ekstraseng for et barn under 14 år til halv pris (det er ikke venninnen som er så ung, men en av våre.

Jeg ser at det kan bli to regnestykker:

Halv pris (5000/2 = 2500)

Vi får da en totalsum på kr 22500, ikke sant?

Skal vi da be denne venninnen betale det vi må ut med mer - altså 2500, eller det det koster for en som er så gammel - 5000,-

Hva ville dere gjort?

Gjest mener jeg
Skrevet

Men er dette inkl fly og mat og alt?

Føler og det er avh av om det er Miami eller flekkefjord liksom :/

Er det langt avsted er det jo bare fair at hun betaler 5000

Skrevet

Jeg ville bare bedt om det det koster ekstra, altså 2500.

Skrevet

Men er dette inkl fly og mat og alt?

Føler og det er avh av om det er Miami eller flekkefjord liksom :/

Er det langt avsted er det jo bare fair at hun betaler 5000

flyet kommer i tillegg,- det er likt for alle, derfor holder jeg det utenfor. Rommet koster egentlig litt mer, dette var for at regnestykket skulle være enklere. Det er i syden og vi får jo ansvaret :) veldig hyggelig ungdom, skal sies.

Jeg føler at det blir litt frekt av meg å ta full pris for henne, i og med at fordi hun er med, så blir vår tur billigere. Men det er jo ansvaret da... og hun skal ikke bo på det rommet som nå er delt på 3. :)

Det er ALL INCLUSIVE også- så det blir ikke mer enn det.

Skrevet

Jeg ville bare bedt om det det koster ekstra, altså 2500.

Ja, det er det jeg også funderer på.

Gjest mener jeg
Skrevet

flyet kommer i tillegg,- det er likt for alle, derfor holder jeg det utenfor. Rommet koster egentlig litt mer, dette var for at regnestykket skulle være enklere. Det er i syden og vi får jo ansvaret :) veldig hyggelig ungdom, skal sies.

Jeg føler at det blir litt frekt av meg å ta full pris for henne, i og med at fordi hun er med, så blir vår tur billigere. Men det er jo ansvaret da... og hun skal ikke bo på det rommet som nå er delt på 3. :)

Ikke lett. Jeg ville faktisk landet på noe mellom 2500 og 5000. Jeg ville mest trolig gått for 3000. Det er syden dette her og dere skal passe på jenta i noen dager.

Jeg er forøvrig ikke misunnelig en plass! :P

Skrevet

Såfremt ikke ungdommen kommer fra en familie med svært dårlig økonomi, så tror jeg at jeg lagt med et sted mellom 2500 og 5000. Finnes jo usedvanlig mange måter man kan regne på, f.eks. kan man tenke at de to voksne skal betale halvparten, dvs. 11 125 og at de resterende 11 125 deles på de tre unge. Alternativt at 12 500 deles på tre.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt betalt for ansvaret for å ha med barn på ferie. Hadde jeg syntes det var så vanskelig med det ekstra ansvaret, hadde jeg heller sagt nei til at barnet ble med.

Skrevet

Såfremt ikke ungdommen kommer fra en familie med svært dårlig økonomi, så tror jeg at jeg lagt med et sted mellom 2500 og 5000. Finnes jo usedvanlig mange måter man kan regne på, f.eks. kan man tenke at de to voksne skal betale halvparten, dvs. 11 125 og at de resterende 11 125 deles på de tre unge. Alternativt at 12 500 deles på tre.

Det er sant - jeg tenker også på å "hærte" litt. For det blir sikkert noe ekstra vi må ut med - luftmadrass, en drink ved sjøen etc. (alkoholfri - selvsagt - hehe)

Skrevet

Ikke lett. Jeg ville faktisk landet på noe mellom 2500 og 5000. Jeg ville mest trolig gått for 3000. Det er syden dette her og dere skal passe på jenta i noen dager.

Jeg er forøvrig ikke misunnelig en plass! :P

Bli med da vel! haha

Skrevet

Jeg ville ikke tatt betalt for ansvaret for å ha med barn på ferie. Hadde jeg syntes det var så vanskelig med det ekstra ansvaret, hadde jeg heller sagt nei til at barnet ble med.

neida vi er ikke redd for ansvaret - vi bare vet at det medører alltids noen ekstra kroner - mat på flyplassen, godteri etc. etc.

Skrevet

Vi har hatt med ekstra barn på ferie mange ganger.

Jeg tar bare betalt for den faktiske merutgiften. I tillegg tar jeg en "rund" sum for ting som koster penger under oppholdet - ikke mat, is og annen "daglig drift", men f.eks. inngangspenger (tivoli, sommerland og annet som fort koster MYE).

Vi gjør det sånn fordi barnet da slipper å ha med og ta vare på en ganske stor sum og betale selv. Men en som er såpass stor som i deres tilfelle, vil kanskje ha penger til sånt med seg og betale selv. På all inclusive i syden er det kanskje heller ikke aktuelt med utlegg av den typen.

Skrevet

Det er sant - jeg tenker også på å "hærte" litt. For det blir sikkert noe ekstra vi må ut med - luftmadrass, en drink ved sjøen etc. (alkoholfri - selvsagt - hehe)

Jeg synes du med god samvittighet kan ta litt mer enn 2500,- Kan ikke se for meg at dere kommer til å konsekvent si til ungdommen at "du får betale isen din selv, vi betaler kun for oss...).

Skrevet

Jeg synes du med god samvittighet kan ta litt mer enn 2500,- Kan ikke se for meg at dere kommer til å konsekvent si til ungdommen at "du får betale isen din selv, vi betaler kun for oss...).

Du er klok -som alltid - går for det jeg :)

Skrevet

Vi har hatt med ekstra barn på ferie mange ganger.

Jeg tar bare betalt for den faktiske merutgiften. I tillegg tar jeg en "rund" sum for ting som koster penger under oppholdet - ikke mat, is og annen "daglig drift", men f.eks. inngangspenger (tivoli, sommerland og annet som fort koster MYE).

Vi gjør det sånn fordi barnet da slipper å ha med og ta vare på en ganske stor sum og betale selv. Men en som er såpass stor som i deres tilfelle, vil kanskje ha penger til sånt med seg og betale selv. På all inclusive i syden er det kanskje heller ikke aktuelt med utlegg av den typen.

Bra! det hadde jeg ikke tenkt på - vi skal jo en dag leie bil og være i en safaripark etc. Godt poeng.

Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg å tjene på å ha med en ekstra, så for meg ville dette vært enkelt. Det det koster ekstra å ha med en til.

Skrevet

Det det koster mer. Det var det venninna mi måtte betale. På den andre siden så var det meg som spurte om hun ville være med da :)

Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg å tjene på å ha med en ekstra, så for meg ville dette vært enkelt. Det det koster ekstra å ha med en til.

Bra svar :)

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

Hm - hvis det er dere nå som skal være 3 på ett rom så mener jeg at hun egenlig bør betale for det halve rommet hun faktisk skal bo på. Altså 5000. Men ser at det ikke er hva de andre mener...

I praksis - hvis det hadde vært meg - hadde jeg nok ikke krevd mer enn 2 500,- alikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...